Tuntuu pahalta kun on tällainen mummo lapsilla :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eräs kurja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja M :
Miksi ihmeessä? Etkö halua olla tekemisissä poikasi lasten kanssa? Entäs vävyt?
En ole kasvattanut pojastani mitään nyhvelöä. Joten eiköhän tuo aikanaan kykene tuomaan lapsensa mummia tapaamaan, jos haluaa. Vaikka sitten toiselle puolelle maapalloa. Jos ottaa vaimon, joka ei siihen suostu, omapa on pojan asia.

Vävyt? Ne on aika helppoja tapauksia :) :) Just viikolla sellasen tapasin :heart:

Sulla on kyllä ihme asennevamma tulevaa miniääsi kohtaan. Olen oikeasti vähän järkyttynyt. Etkö pidä mahdollisena, että tuletkin miniäsi kanssa hyvin toimeen?

Vastaisitko tähän?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
niin, no ihan miten vaan. ei toi selitys tee sun suhtautumisesta kuitenkaan yhtään vähemmän epätasa-arvoista. ikävää lastesi kannalta.
Ei teekään. Mutta mitä olen about 9 vuotta palstaa seurannut, niin eipä kovin moni anopistaan edes tykkää. Joten jos häivyn toiselle puolelle maapalloa, mähän teen siinä vaan suuren palveluksen miniälleni. Ei tarvii miniän voivotella, miten veemäinen anoppi sillä on :) Mulle saa kyllä sinne maapallon toiselle puolelle tuoda lapsenlapset ihan millon vaan, vaikka varttin varoitusajalla :)

Vastaisitko tähän?
Toki vastaan :) Ja toi kuopuksen tyttöystäväkään ei vaikuta enää yhtä omituiselta kuin viikko sitten. Mä tulen toimeen kaikkien kanssa. Psykopaattien, alkoholistien, maanisdepressiivisten ja jopa ihan tavallisten ihmisten... mulla on nimittäin siihen koulutus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entä jos ei ole varaa?
Joko kuopus hommaa rahat tai sitten soittaa mulle ja neuvottelee asiasta. En mä mikään ihmissyöjä kuitenkaan ole. Jos olisin, tuskin kuopus lapsiaan mulle edes lähettäisi.

Lisäys: Ja onhan tolla junnulla isäkin.

Vastaisitko tähän?
Toki vastaan :) Ja toi kuopuksen tyttöystäväkään ei vaikuta enää yhtä omituiselta kuin viikko sitten. Mä tulen toimeen kaikkien kanssa. Psykopaattien, alkoholistien, maanisdepressiivisten ja jopa ihan tavallisten ihmisten... mulla on nimittäin siihen koulutus.

Hmm, onhan siis ihan tavallisia kivoja ihmisiäkin olemassa, joitten kanssa ei erityisesti tarvi ponnistella tullakseen toimeen tai turvautua koulutukseensa :)

Entä jos ei ole varaa?
Joko kuopus hommaa rahat tai sitten soittaa mulle ja neuvottelee asiasta. En mä mikään ihmissyöjä kuitenkaan ole. Jos olisin, tuskin kuopus lapsiaan mulle edes lähettäisi.

:D
Juu, sillä vaan kysyin, kun mun äidinisä muutti 70-luvulla Australiaan ja sen enempää mun vanhemmat kuin vaari itsekään (hänellä oli 30 lastenlasta) ei matkoja pystynyt maksamaan, niin näin hänet ainoastaan kolme kertaa. Nyt kun pystyisin itse matkani kustantamaan, niin vaari ei enää ole elossa.

Alkuperäinen kirjoittaja jotain paljon muuta:
Kurjaa lukea, että teillä mummit suhtautuvat noin epäkypsästi. Halaus teille, koittakaa jaksaa.

Kun näitä juttuja lukee niin kiittää kyllä onneaan :) Oma äitini auttaa todella mielellään ja jos en hetkeen aikaan ole lasta hoitoon vienyt niin kyselee jo, että "etkös vähän omaa aikaa haluaisi?" ja mieheni äiti on kanssa auttamassa aina kun apua vaan tarvitaan.

Sekö tekee hyvän mummon jos tulee lapsenvahdiksi aina kun halutaan?! Kurja lukea, että sinä suhtaudut noin epäkypsästi.

Ilmeisesti teillä ei mummo halua osallistua lapsen lapsensa elämään. Meillä mummo asuu yksin ja haluaa usein lapsia kylään ja kyselee oikeen, että eikös jo välillä meidän tarttis mennä jonnekin ja tarvittais lastenvahtia. Meillä on rakas mummo <3

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Hmm, onhan siis ihan tavallisia kivoja ihmisiäkin olemassa, joitten kanssa ei erityisesti tarvi ponnistella tullakseen toimeen tai turvautua koulutukseensa :)
Niin on. Ja mulla - ihan oikeasti - ei ole pienintäkään epäilystä siitä, ettenkö tulisi lasteni puolisoiden kanssa loistavasti toimeen. Vävykokelaan tapasin viikolla ja aivan mahtava tyyppi. Uskon, että hän ajatteli samoin minusta.

Miniäkokelaan olen tavannut nyt kaks kertaa. Ekalla kerralla ei ihan vakuuttanut, mutta tokalla vaikutti jo ihan ok ihmiseltä.

Niin on. Ja mulla - ihan oikeasti - ei ole pienintäkään epäilystä siitä, ettenkö tulisi lasteni puolisoiden kanssa loistavasti toimeen. Vävykokelaan tapasin viikolla ja aivan mahtava tyyppi. Uskon, että hän ajatteli samoin minusta.

Miniäkokelaan olen tavannut nyt kaks kertaa. Ekalla kerralla ei ihan vakuuttanut, mutta tokalla vaikutti jo ihan ok ihmiseltä.

Minusta tästä ketjusta (siis sinun osuudestasi) voi saada sen virheellisen käsityksen, että olisit sen takia muuttamassa toiseen maanosaan, ettei vain tarvisi olla mahdollisen tulevan miniän kanssa tekemisissä :)

:D
Juu, sillä vaan kysyin, kun mun äidinisä muutti 70-luvulla Australiaan ja sen enempää mun vanhemmat kuin vaari itsekään (hänellä oli 30 lastenlasta) ei matkoja pystynyt maksamaan, niin näin hänet ainoastaan kolme kertaa. Nyt kun pystyisin itse matkani kustantamaan, niin vaari ei enää ole elossa.
Se on kyllä sanottava, että en mäkään 30:lle pystyis kaukomatkaa maksamaan :| Onneks mulla noita lapsia on vaan kaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Todella inhottava tilanne!

Meillä kyseessä miehen äiti..Meillä uusperhe, jossa asuu myös miehen lapsi. Anoppi paapoo omaa lapsenlastaan niissä määrin, että viimeksi kun mun pojalla oli synttärit, myös toiselle tuotiin lahjoja. On ostanut kyllä minunkin lapselleni, kiitos siitä..

Mutta sitten raskausasiaan..Miehen ex-vaimon kanssa kun puheväleissä ollaan, niin kertoi että anoppi häntä aikoinaan odotusaikana kuskasi ostamassa vauvanvaatetta, ja toi tavaraa jne..Eipä nyt. Nyt hän erimielisyyksien takia pisti välit poikki, ja tuhahti että tuleva lapsi ja minun poikani eivät ole "hänen asioitaan" eli siis ei kiinnosta. Mietin kovasti että miten selitän lapselleni ja tulevalle lapselle että miksi vain yksi pääsee mummolaan, ja hän taas kerran viikossa vähintään. Tekee niin pahaa, miten aikuinen ihminen voi pienelle lapselle olla noin julma? Alkuun otti kylään , ja nyt sitten ei enää..

Ja lapsen kuullen meilläkin tuli minulle räksyttämään, ja tuhahti sen ettei meidän perhe ole hänen asiansa..5 vuotias oli ihan ihmeissään kun yritti jotain sanoa mummille, mutta tää nainen ei edes katsonut lapseen päin :'(

luulisi että AIKUISET ihmiset osaisi lasten nähden/kuullen miettiä mitä suustaan päästelevät!

Meillä oli ihan sama juttu, ja miehen tyttö jopa asui meillä ja mun piti sitä hoitaa kuin omiani, mutta miehen äiti ei huomioinut mun lapsiani. No sit erottiinkin, mutta eri syystä.
Eikö sun mies pidä teidän puolianne????

Mä pitäsiin taukoa kyläilyistä, ja jos alkaa kyselee miksei käydä, niin sanoisin etten halua lasten pahoittavan mieltä. Ja vielä että mistä ovat pahoittaneet mielensä. Jos homma jatkuisi, pysyisin edelleen poissa.Kai se joskus perille menis.

turvautua koulutukseensa :)
Mun on kyllä sanottava, että tää koulutus on ollut ihan huippu juttu. Ihan sama, mikä veepää hyökkää päälle, aina on osannut säilyttää oman päänsä rauhallisena ja toimia kuten hullujen kanssa kuuluu toimia.

sulla on kyllä outo asennoituminen, en voi muuta todeta. tää ei ole ensimmäinen ketju, jossa näitä sun miniä-juttuja näen, siksi ihmetyttää. sulla on valmiiksi käsitys, että kaikki naiset on sellaisia tippaleipäaivoja, joiden kanssa sä et tule toimeen?! miksi kaikki olis samasta muotista, sinä ainoana poikkeuksena kaikista naisista?

ja jos oot kasvattanut pojan mielestäsi hyvinkin, niin eiköhän se valitse itselleen ihan järkevän naisen.
Kyse on ihan puhtaasta psykologiasta. Kun on tarpeeksi pessimisti, voi yllättyä ainoastaan positiivisesti. Tai sitten käy pirun huono flaksi :/

mä olen moneen kertaan huomannut että tällä palstalla ei ymmärretä mustaa tai itseironista huumoria. mä tajuan sun vitsisi keittiönoita!

Ei teekään. Mutta mitä olen about 9 vuotta palstaa seurannut, niin eipä kovin moni anopistaan edes tykkää.

ja mistähän se johtuisi? jos sä ajattelet noin, kuten kirjoitit, niin kyllä sä väistämättä myös viestit miniällesi omaa negatiivista suhtautumistasi, halusit tai et.

vaikka sun ajatuksen muotoilisi miten tahansa, niin pohjimmiltaan siinä on kyse ihan samasta ajatuksesta kuin noissa perinteisen huonoissa miniä-anoppi-suhteissa. anoppi on mielestään niin ylivertainen naisena, ettei usko poikansa koskaan "yhtä hyvää" löytävän.

ja mistähän se johtuisi? jos sä ajattelet noin, kuten kirjoitit, niin kyllä sä väistämättä myös viestit miniällesi omaa negatiivista suhtautumistasi, halusit tai et.

vaikka sun ajatuksen muotoilisi miten tahansa, niin pohjimmiltaan siinä on kyse ihan samasta ajatuksesta kuin noissa perinteisen huonoissa miniä-anoppi-suhteissa. anoppi on mielestään niin ylivertainen naisena, ettei usko poikansa koskaan "yhtä hyvää" löytävän.
Tai sitten niin, että poikani löytää jonkun, joka on omasta mielestään jeesustakin ylempi :D

Ihan oikeasti mulle on herttasen yhdentekevää, vaikka mun tyttäreni tai poikani toisi mulle vävy/miniä -kokelaaksi porsaan. Mitä mun lapseni päättävät tehdä tai kenet elämäänsä valita... ei mua kiinnosta. Jos lapseni ovat näiden ihmisten - tai possujen - kanssa onnellisia, se riittää mulle.

Minusta tästä ketjusta (siis sinun osuudestasi) voi saada sen virheellisen käsityksen, että olisit sen takia muuttamassa toiseen maanosaan, ettei vain tarvisi olla mahdollisen tulevan miniän kanssa tekemisissä :)
Ei ihan, mutta melkein :D Oleellista siis on, että miniäraukan ei tarvitse ikinä olla anoppinsa kanssa tekemisissä. Jos ei halua. Minä kyllä pärjään ihan missä vaan. Jopa ilman poikaani. Olen nimittäin käynyt jo aikaa sitten läpi luopumisprosessin tuosta pojasta. Aloitin silloin, kun mokoma ilmoitti halunsa rauhanturvaajaksi. Mä olen mielikuvaharjoituksissa seissyt jo sadat kerrat Helsinki-Vantaalla sinkkiarkkua vastaanottamassa. Joku Kaksplussan palsta on pelkkää läppää siihen verrattuna :)

Meillä kyseessä miehen äiti..Meillä uusperhe, jossa asuu myös miehen lapsi. Anoppi paapoo omaa lapsenlastaan niissä määrin, että viimeksi kun mun pojalla oli synttärit, myös toiselle tuotiin lahjoja. On ostanut kyllä minunkin lapselleni, kiitos siitä..

Mutta sitten raskausasiaan..Miehen ex-vaimon kanssa kun puheväleissä ollaan, niin kertoi että anoppi häntä aikoinaan odotusaikana kuskasi ostamassa vauvanvaatetta, ja toi tavaraa jne..Eipä nyt. Nyt hän erimielisyyksien takia pisti välit poikki, ja tuhahti että tuleva lapsi ja minun poikani eivät ole "hänen asioitaan" eli siis ei kiinnosta. Mietin kovasti että miten selitän lapselleni ja tulevalle lapselle että miksi vain yksi pääsee mummolaan, ja hän taas kerran viikossa vähintään. Tekee niin pahaa, miten aikuinen ihminen voi pienelle lapselle olla noin julma? Alkuun otti kylään , ja nyt sitten ei enää..

Ja lapsen kuullen meilläkin tuli minulle räksyttämään, ja tuhahti sen ettei meidän perhe ole hänen asiansa..5 vuotias oli ihan ihmeissään kun yritti jotain sanoa mummille, mutta tää nainen ei edes katsonut lapseen päin :'(

luulisi että AIKUISET ihmiset osaisi lasten nähden/kuullen miettiä mitä suustaan päästelevät!

siis häh. kai sun lapsella on omat isovanhemmat? miksi sen miehen äidin pitäisi sun lasta pitää kuin omanaan? siis saa pitää, mutta kyllä se aika paljon vaatii ihmiseltä, että pystyy toisen lasta pitää samalla tavalla, eikä tarvitsekaan.sillä miehen lapsella on vaan 2 mummoa , ja sunkin lapsella 2. miksi hänen pitäisi saada kolmas siitä puolisosi äidistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Eräs kurja:
Ja kyse on siis omasta äidistäni... Ei koskaan muista lapsia minään merkkipäivänä tai jouluna, esim. viime jouluna sanoi lapsille ettei ollut rahaa ostaa lapsille mitään ja samantien ryhtyi kertomaan kuinka oli ostanut niin ihania lahjoja siskoni lapsille..
Kuulostaa jo pahalta omaan korvaan saati lasten, ovat jo siinä iässä että ymmärtävät oikein hyvin. Tytär jälkeenpäin kyselikin miksi mummo noin sanoi jos kerta serkuille oli ostanut kaikenlaista... Joka joulu ja syntymäpäivä ollaan kuitenkin häntä muistettu, ajattelin että ymmärtäisi siitä jo jotain mutta ei näytä. Ensi joulunapa ei muisteta, ostan sillä rahalla lapsille ylimääräiset lahjat...

Nyt kun olen raskaana ei pahemmin noteeraa, mitä nyt kertoo kuinka näille siskon lapsille osti kaikkea jo valmiiksi kun sisko odotti, eipä meidän pienelle ole mitään:(

Hyvä että edes siskon lapset muistaa mutta miten voi olla niin ajattelematon! Vielä puhuu lasten kuullen eikä lapset osaa niin jättää omaan arvoonsa tuollaista... :(

meillä kaksi tuollaista mummoa. uskon, että naisen aivotoiminta hyytyy vanhemmiten, tai sitten vanhana ihmisestä tulee ilkeä, katkera ja paha automaattisesti.

keittis on valitettavan liikaa ollut palstalla jos asidosti ottaa nämä kirjoitukset tosissaan.
Itse ainakin ajattelen varsin positiivisesti tulevien miniäkokelaiden tapaamiseen.
Luotan lapsiini, mitä muuta voisin tehdä.
Ja se on todellakin pääasia, että HE ovat onnellisia.
Itse pidän huolen että olen tasapuolinen, kutsun molempia poikia perheineen/ilman perhettä yhtä usein kylään jne.

Alkuperäinen kirjoittaja siis häh:
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs kurja:
Ja kyse on siis omasta äidistäni... Ei koskaan muista lapsia minään merkkipäivänä tai jouluna, esim. viime jouluna sanoi lapsille ettei ollut rahaa ostaa lapsille mitään ja samantien ryhtyi kertomaan kuinka oli ostanut niin ihania lahjoja siskoni lapsille..
Kuulostaa jo pahalta omaan korvaan saati lasten, ovat jo siinä iässä että ymmärtävät oikein hyvin. Tytär jälkeenpäin kyselikin miksi mummo noin sanoi jos kerta serkuille oli ostanut kaikenlaista... Joka joulu ja syntymäpäivä ollaan kuitenkin häntä muistettu, ajattelin että ymmärtäisi siitä jo jotain mutta ei näytä. Ensi joulunapa ei muisteta, ostan sillä rahalla lapsille ylimääräiset lahjat...

Nyt kun olen raskaana ei pahemmin noteeraa, mitä nyt kertoo kuinka näille siskon lapsille osti kaikkea jo valmiiksi kun sisko odotti, eipä meidän pienelle ole mitään:(

Hyvä että edes siskon lapset muistaa mutta miten voi olla niin ajattelematon! Vielä puhuu lasten kuullen eikä lapset osaa niin jättää omaan arvoonsa tuollaista... :(

meillä kaksi tuollaista mummoa. uskon, että naisen aivotoiminta hyytyy vanhemmiten, tai sitten vanhana ihmisestä tulee ilkeä, katkera ja paha automaattisesti.

siis kertovat, miten kivaa oli hoitaa toisia lapsenlapsia ja minne ovat vieneet, ja missä käyneet.
meidän lapsia ei pyydetä kylään, ja jos pyydetään ehkä kerran vuodessa, ja sinne kutsutaan myös serkut. serkut ovat viikottain hoidossa, kun olivat pienempiä lähes päivittäin.

Joululahjaksi tuotiin serkkujen valmiiksi leikkimä peli.

on täysi oikeus ihan itse päättää kenestä tykkää ja kenestä ei. ketä haluu luokseen kylään ja ketä ei. heillä ei ole mitään velvollisuuksia omia lastenlapsiaan kohtaan ja puhumattakaan ventovieraita lapsia (uusperheet) kohtaan. kumman röyhkeitä naisia kun kuvittelevat, että anopin pitäis olla tasapuolinen kaikkia uusperheessä asuvia lapsia kohtaan. itselleni on tärkeitä vain oman poikani lapset, hänen tyttöystävänsä poikaa kohtaan en tunne sen enempää kuin ketä tahansa 2 vuotiasta poikaa kohtaan eli en siis niin yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja siis häh:

siis häh. kai sun lapsella on omat isovanhemmat? miksi sen miehen äidin pitäisi sun lasta pitää kuin omanaan? siis saa pitää, mutta kyllä se aika paljon vaatii ihmiseltä, että pystyy toisen lasta pitää samalla tavalla, eikä tarvitsekaan.sillä miehen lapsella on vaan 2 mummoa , ja sunkin lapsella 2. miksi hänen pitäisi saada kolmas siitä puolisosi äidistä?

toisekseen ymmärrän ihan hyvin, että uusi anoppi ei halua ollayhteydessä ollenkaan, kun tunnt odottavan häneltä kaikenlaista materiaa.

jos oma lapseni olisi eronnut puolisostaan ja lapsestaan, tuntisin surua ja murhetta tuon perheen puolesta, enkä haluaisi mitenkään edesauttaa uutta perhettä. enkä varsinkaan jos uusi puoliso vaikuttaisi ahneelta ottamaan vastaan kaikkea.

Ja sä olet just niin perus tuleva anoppi!! :D Haluaisit vaan pitää poikasi ikuisesti itselläsi. Susta oikeen huokuu sellainen vihamielisyys, kun tulee puhe miniöistä.
Olet kyllä ihan väärässä. Mä nimittäin pyrin hankkiutumaan toiselle puolelle maapalloa ennenkuin yksikään varteenotettava miniäkokelas edes astuu poikani elämään :)

Tuskimpa noita miniäkokelaita sulle liikaa tuppaa kun poikasi kanssa naureskelette naisia huo***si.