Alkuperäinen kirjoittaja tärkeintä on oma mielipiteesi:
Enimmäkseen kyllä noin lapsellisesti, että perhe pitäisi perustaa vain ja ainoastaan nuorena, ajattelevat vain sellaiset, jotka ovat itse sen tehneet. Ja vielä tarkemmin sellaiset, joille se on ollut mahdollista, ja jotka eivät pysähdy ajattelemaan ennen mielipiteidensä laukomista että sama ei ole kaikille mahdollista. Elämä ei pääty 25 vuotiaana, ei ole mahdotonta eikä edes epätavallista perustaa perhettä vielä yli 35 vuotiaana. Älä sinä anna noin paljon painoarvoa MUIDEN ajatuksille. Parempi perustaa perhe vaikka vähän vanhempana, mutta sen oikean kanssa. Niin moni perustaa perheen nuorena vain päästäkseen tavallaan kehumaan sillä, tai vain tehdäkseen mitä mukamas täytyy tehdä. Ja sitten se perhe hajoaa, kun oikeasti ei olla henkisesti kypsiä vakaaseen parisuhteeseen ja elämään lasten kanssa. Parempi vakaa perhe myöhemmin kuin käsiin hajoava perhe nuorena. Yli 30 v ei ole nykyään ikä eikä mikään perheen perustamiseen ja vanhemmuuteen.
Ei nyt ihan näin mustavalkoista tartte olla.... perustaa PERHE.....VAIN JA AINOASTAAN nuorena.... Ei kukaan noin ajattele. Lapsellisuuden kanssa sillä ei ole tekoa, nimittäin päinvastoin: kyse on kokemuksesta. Aapeen aloituksessa hän sanoo sen mitä kyllä ajatellaan ja opastetaan ; että LAPSET olisi hyvä tehdä nuorena. Itse olen tehnyt(=saanut) lapset lähempänä neljää kymppiä ja voi sillä kokemuksen äänellä kertoa että tuossa ajatuksessa ON vissi perä. Nimittäin kun nuo vauvat valvottavat useinkin öisin ja jopa vuosia saattaa mennä ihan vaan valvoessa lasten kanssa. (näin oikeesti meidän perheessä). Ja kuinka monesti olen puhissut itselleni lopen uupuneena että miksen aloittanut nuorempana lapsen tekoa. Mitä vanhempi äitee, sen huonommin jaksaa noita valvomisia. Kyllä tuo vanha kulunut sanonta ihan paikkansa on ansainnut, eikä sillä ketään ole haluttu syyllistää vaan se kertoo vain sen mitä elämä on opettanut. Nuorena jaksaa paremmin!
Jos joku siitä itseensä haluaa ottaa niin sille ei voi sitten mitään. Suurempiakin murheita voisi tietty olla...
Aapee on vielä nuori ja ehtii lapset tekemään nuorena, kyllä viidessä vuodessa voi elämä muuttua moneen kertaan hänelläkin ;o) Ehtii rakastumaan, vihille , rakentamaan ja synnyttämään ja eroamaankin. Ja tämä ei sitten ollut mikään ennustus ;o)
Aatteleppa monesti ehtii vihille, raskautua, erota ja käydä rumba läpi ennen neljää kymppiä, jos alottaa nuorena? Eli hyvä vaan, että ap ehdit nähdä elämää ennen perheen perustamista. Liian moni tekee lapsia parikymppisestä alkaen aina vaan uuden miehen kanssa kun "ei se ollutkaan se oikea". Pää pystyyn ja silmät auki; nythän se itsenäinen ja vapaa aikuisuus vasta alkaa!!