Tuntuuko muista, että tänäpäivänä pettäminen hyväksyttävämpää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nytmustana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuntuu.
Ei näin henkilökohtaisesti,omasta mielestäni ei ole koskaan hyväksyttävää.
Yleisellä tasolla kuitenkin(media,esim.melkeinpä joka tv.sarjassa kaikki parit pettävät toisiaan AINAKIN kerran,asia unohdetaan ja jatketaan eteenpäin,tai pahimmassa tapauksessa petetty osapuoli ei edes OTA ASIAA PUHEEKSI vaan antaa olla!ei voi ymmärtää?)

Hyväksyttävyydestä yksilötasolla en osaa sanoa, kokevatko ihmiset pettämisen hyväksyttävämmäksi. Mutta ainakin media työntää sitä joka tuutista, julkkisten salapanoilla ja- rakkailla tehdään rahaa ja salaiset muuttuvat julkisiksi.
Minua ärsyttää aina kesäaikaan ja pikkujouluaikaan iltapäivälehtien lööpeissä kirkuvat "tilastot" siitä, kuinka moni kesäleski pettää... tai kuinka moniin pikkujouluihin kuuluu uskottomuus.
Niillä minusta ruokitaan sellaista tietynlaista sallivaa asenetta.

Joo mustakin tuntuu siltä, on ikäänkuin hyväksyttävää hakea sitä elämää ja hakea jännitystä, vaikka kuinka se aiheuttaisi mielipahaa. Muutenkin toisten huomioon ottaminen ja sympatia on vähentyneet. yhteiskunta on MINÄ MINÄ:

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
minusta pettäminen ei ole koskaan hyväksyttävää :|

Ei minustakaan, mutta se kuinka helposti siihen ajaudutaa ja ollaa uskottomia. Esimerkkinä että jos suhteessa menee edes pikkuisen sukset ristiin toisen kanssa niin heti ollaan etsimässä jotain toista ja parempaa :/ Liian helposti monet luovuttavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Kati:
Joo mustakin tuntuu siltä, on ikäänkuin hyväksyttävää hakea sitä elämää ja hakea jännitystä, vaikka kuinka se aiheuttaisi mielipahaa. Muutenkin toisten huomioon ottaminen ja sympatia on vähentyneet. yhteiskunta on MINÄ MINÄ:[/quote]

Just, liian moni ajatteleen juuri vain sitä omaa ahteriaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja nytmustana:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
minusta pettäminen ei ole koskaan hyväksyttävää :|

Ei minustakaan, mutta se kuinka helposti siihen ajaudutaa ja ollaa uskottomia. Esimerkkinä että jos suhteessa menee edes pikkuisen sukset ristiin toisen kanssa niin heti ollaan etsimässä jotain toista ja parempaa :/ Liian helposti monet luovuttavat.

Joo, ja kun mää puhuin mun mammani kanssa siitä et mun poikaystävä pettää, se sano vaan et kärsi ja hyväksy tai jätä. Ennen kärsittiin ja hyväksyttiin (kuten mammanikin teki) ja oltiin yhdessä hamaan tulevaisuuteen. Nyt kokeillaan kaikkea ja ollaan yhden ja toisen kanssa eikä vakiinnuta, jos vakiinnutaan silti halutaan vieraita.

Juuri nämä lehtijutut esimerkiksi pikkujouluista,alkaa tuntua olevan jo itsestääselvyys että pikkujouluissa petetään kumppania!
Tiedä sitten mistä lähtenyt tuollainen ajatus,tai kuinka moni sitä käytännössä toteuttaa.
Ihanaa löytää samoin ajattelevia,olen monta kertaa miettinyt että onko vika minussa kun tuntuu pahalta kaikki tämä myönteisyys pettämisen ympärillä.
Varsinkin juuri nuo ed.mainitut tv-sarjat.

taas tuntuu, että nykyään petetään ehkä vähemmän, mutta jäädään enemmän kiinni. Ennen vanhaan, 50-60 vuotta sitten vaimojen piti vaan kestää, jos ukko kävi vieraissa, olla niin kuin ei tietäskään, vaikka olisikin tajunnut missä mennään. Ilman nettiä, kännykkää jne. ei jääty kiinni niin helposti. Ja miesten hyvä veli -kerho takasi, etteivät miehet laverrelleet toisistaan.

Uskon, että ihminen on pettänyt aina, mitään uskollisia aikoja ei ole koskaan ollutkaan. Sota-aikana meno oli vielä hurjempaa. Päällä fiilis, ettei tulevaisuudesta tiedä, henkiriepu uhan alla alituiseen. Siinä katoaa uskollisuus jne.

Yhteistyössä