Tuo puolivuotias syö 12 sosepurkillista päivässä vähintään!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PROVO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
riippuu tuo paino vähän lapsen pituudestakin... mä painoin 2 vuotiaana 11 kg ja olin 91cm pitkä.. laiha kun mikä vaikka söin kuin hevonen.. kaikki lapset ei vaan oo samanlaisia.. mutta kaipa se kannattaisi siirtyä kotitekosiin soseisiin ja tehdä niistä sen verta paksuja jotta saa laimennettua maidolla.. pakkasessa säilyy hyvin.. ja kun kerralla tekee enempi erilaisia niin ei oo ees suuri vaiva.. :) samoin sitte sen vellin voi varmaan tehä ite kunnon ryyneistä niin on tuhdimpaa tavaraa..

Todella oudolta kuulostaa. Minun 6,5 kk syö kaurapuuroa noin 1 dl aamulla ja illalla, muutama ruokalusikallinen peruna-tai kasvissosetta ja n. teelusikallinen lihaa aamupäivällä ja marjasosetta tai kiisseliä n. 1 dl iltapäivällä. Lisäksi rintamaitoa n. 2-4 tunnin välein. Ei silti ihan pieni poika, noin 9-kiloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
minkäs kokonen jässikkä oli syntyessään ja paljon on nyt? tyttö vai poika?

5395g syntyessään ja nyt jotain 11kg poika :)

HUH!!! oisko se sun raskausajan diabetes vaikuttanu noin paljon tohon teidän junioriin että on noin hirvee nälkä kokoajan? on siis TODELLA isokokonen puolivuotias :o

eikö ne neuvolassa oo mitään sanonu? *ihmettelee*

Tosiaan, minä alkaisin tehdä ruuat itse niin ne täyttäis lapsen paremmin eikä ois nälkä koko ajan. Teetkö puurot itse vai niitä kaupan puurojako syötät? Puurotkin kantsii keittää itse niin tulee tuhdimpaa. (Puuroakin voi keittää kerralla parin päiväns satsin ja sit lämmittää mikrossa ja lisätä vähän maitoa niin on ihan kuin tuoretta.

Sit pitäisin tiukat ruoka-ajat ja väliajoilla ei syötäisi. Hedelmä- ja marjasoseiden sijaan oikeita hedelmiä ja marjoja. Kohtahan voi myös antaa jo leivänmurujakin. Vaihda velli maidoksi ja maito vedeksi, eli ei enää velliä ollenkaan.

Meidän kuuskautinen poika juo pullosta kunnolla vain isältään. Eli pikkuisen ottaa päivän aikana ja sitten juo tosi paljon illan aikana, kun isänsä on kotiutunut. Soseita menee puolitoista purkkia ja lisäksi helteellä annan vettä n 40 ml aina kiinteän kanssa.

Teillä on tuo maitopuoli ja ruokapuoli mennyt jo siinä reisille, että olet alkanut antaa noita soseita noin tolkuttomasti ja poika on sitten siihen tottunut. Kiinteä ruoka on ilman muuta pois nesteistä.

Eikö poika ottaisi maitopulloa yöllä? Minä olen välillä turvautunut yöjuottoihin, vaikka se sitä valvomista vaatiikin.

Meidän poika suostuu muuten juomaan vain Aventin pullolla/tutilla. Veljelläni todettiin aikanaan maitoallergia, kun ei suostunut maitoa ottamaan.

Tässäpä pohdintaa syistä ja seuraksista!

Soittelen tänään neuvolaan ja kysyn asiasta samalla kun tilaan neuvola-aikoja, mutta viisastuin sen verran tästä ketjusta, että teen tuon iltapuuron vastikkeeseen, joten siinäkin tulee 2dl maitoa lisää :)

Kerron sitten mitä viisas neuvolantätimme oli mieltä :)

Aika hauska ku meijän noi kaksoset on ihan toista luokkaa. 4,5kk ikää ja tyttö 4,7 kg ja poika 6kg. :D 1v 9kk taas painaa n. 11kg.

Muistan kyllä että esikoinen veteli soseita ihan hulluna ku oli vauva. Neuvolan th:lla meinas tippua silmät päästä ku luki ruokapäiväkirjaa, jota neuvottiin pitämään kun paino nousi niin hitaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
2-3 lihasosetta, yhden luumusoseen, kasvissoseita, maissisoseita ja hedelmäsoseita!!

???

Ainakin noi lasketaan juomiseksi, sanottiin mulle neuvolassa.

Jep, näin. Nuo kasvis- ja hedelmäsoseet ovat nestettä.

Koitahan tehdä kokeeksi itse noita soseita, niissähän on energiaakin vähemmän kuin maidossa, vettä ja tärkkelystä ovat, ei ihme, ettei maha täyty. ;)

Meidän poika oli 6-kuisena 10,7 kg ja 74 cm eikä pätkääkään lihava. Ei tosin ihan noin hullumaisesti syönyt, tai no, söi söi, lähes litran maitoa ja velliä yhteensä ja ne soseet ja puurot. Ja nyt on 2,5-vuotiaana 99 cm ja 16 kg, missään ei ole liikaa. Pitkä on ja pitkä toki painaakin enemmän. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja rotumuori:
Alkuperäinen kirjoittaja kkk:
Provohan on provo, joten kyllä kai hänen vauvansa voi painaa vaikka 50kg.

samaa mieltä. piti oikein lukea koko ketju etteikö kukaan muu epäile.
sorit, provo.

Kyllä meidän vanhempi poika ainakin söi ihan hurjia määriä, neuvollassakin annettiin lupa syöttää kiinteitä jo alle 3kk, kun maitoa meni niin mielettömästi.
Poika painoi puolivuotiaana 11620gr ja oli 71.2cm
Että jos Provo on provo, niin sitten oon mäkin. :D

Ei meidän tyttö ihan noin paljon syönyt, mutta isokokoinen oli hänkin. 8kg 3kk ja 10kg painoi 6kk ikäisenä. Aivan normaali lapsi oli neuvolan ja lääkärin mielestä. Tosin aika pullea. :D Nyt on hoikka ja pitkä tyttö. En mää niin kauheesti huolestuisi.

En lukenut muiden vastauksia, mutta suosittelen vaihtamaan jonkun hedelmäsoseen tai maissisoseen tms jugurttiin (niitä vauvojen).. Ja nestettä tosiaan pitäisi saada enemmän, ihan vaan vettä tai maitoa. Ei velliä enää noin isolle.

Soittelen tänään neuvolaan ja kysyn asiasta samalla kun tilaan neuvola-aikoja, mutta viisastuin sen verran tästä ketjusta, että teen tuon iltapuuron vastikkeeseen, joten siinäkin tulee 2dl maitoa lisää :)

Kerron sitten mitä viisas neuvolantätimme oli mieltä :)

Mä laitan kasvis-lihasoseisiin maitojauhetta (nan) niin siitä tulee kanssa. :)

Yhteistyössä