Tuoreita kokemuksia Hyvinkään synnäriltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eveliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Eveliina"

Vieras
Laskettuaika on heinäkuun alussa ja taustalla suunniteltu sektio perätilan vuoksi, tällöin synnytyssairaalana oli Tays, eli nyt odotettavissa varmaan aika erilainen sairaala, pienempi ainakin.

Kertokaahan tuoreita (vuoden, parin takaisia tai tuoreempia) kokemuksia Hyvinkäältä.
Vaikka tarjoitus synnyttää alateitse, niin myös sektio kokemukset kiinnostavat!

Mun kuopus syntyi siellä kesäkuussa -10. Neljä muutakin lasta olen synnyttänyt siellä. Ihan hyvää palvelua siellä on saanut, viimesimmissä on toimittu paremmin suunnitelmien mukaan. Se on jääny mieleen, että ruoka siellä on ollu ihan hyvää :D

Synnytin siellä 03/11. Ei mitään valitettavaa, kätilö tsemppasi ja "komensi" myös riittävän napakasti ;D Ammeeseenkin olisi avautumisvaiheessa ilmeisesti päässyt, itse en päässyt kokeilemaan kun mentiin suoraan ponnistamaan kun sairaalaan päästiin.
Netistä löytyy aika kattava tietopaketti synnäristä, ja pääsee sinne sairaalaan tutustumiskierroksellekin.

Juu, netistä löytyy, mutta kaipaan omakohtaisia kokemuksia.
Meidän poitsun perätila tuli ihan yllätyksenä, niin siksi myös sektio kokemuksia kaipaan. Miten muuten tuolla riittää resurssit esimerkiksi kahteen saman aikaiseen hätäsektioon? Ymmärsin myös jostain tilastosta että Hyvinkäällä synnyttäjistä vain 35% saa epiduraalin, eikö se ole aika vähän keskivertoon nähden? Mikäköhän tähän on syynä?

Kauanko olette joutuneet odottelemaan puudutuksia?
Entäs kotiutuminen, kuinka nopeasti olette kotiutuneet?

Mulla ensimmäinen lapsi ja oltiin 4 päivää, sain rauhassa opetella imetystä yms. Kolmannen päivän jälkeen olisin saanut jo kotiutua mutta itse toivoin ja hoitajatkin suosittelivat jäämään vielä yhdeksi yöksi.

Hei!
Uudelleen synnyttäjistä valtaosa saa ns.spinaalipuudukkeen, eli tuo epiduraalipuudukeprosentti lienee uudelleensynnyttäjien Epit. Hyvinkäällä saa puudukkeen siinä missä muuallakin. Kaikki lääkärit päivystävät talossa. Leikkausvalmius on vuorokauden ympäri.

Yhteistyössä