Tuosta avioehdosta tuli mieleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä on avioehto koska miehellä on oma firma ja mm. talo on vain hänen nimissään koska hän oli ostanut tämän ennenkuin tapasimme...Ninä hoidan lapsia kotona eikä minulla ole muuta tuloja kuin kotihoidontuki.Niin onko teidän mielestä hullua elää näin hankkimatta itselle mitään omaisuutta?Jos ero tulisi niin käytännössä minulle ei jäisi mitään....Muita vastaavassa tilanteessa?

No otappa ja hanki itelles omaisuutta kun sulla on siihen varaa. Miksi miehes pitäisi omaisuuttansa sulle lahjottaa, kun satutte eroamaan. Meilläkin talo on miehen nimellä yms. ja jos ero tulis, niin ei mulle tulisi mukaan muuta kuin mikä mun on.

Tämän ketjun ap ei ole missään vaiheessa ottanut vastuuta tai riskiä talon hankinnasta ja/tai omistamisesta. Täysin eri asia kuin tän päivän avioehto-ketjun ap:n tilanne.

No tuohan on väliaikainen tilanne, et varmaan loppuikääsi kotona ole vaan tienaat omaa rahaa. Ja menishän teillä muu omaisuus jakoon erossa nytkin.

Miehes varmaan tällä hetkellä käyttää tulojaan teidän elatukseen eikä "omaisuuden hankkimiseen".

me ei oteta avioehtoa koska ollaan aloitettu iahan tyhjästä ja ollaan kaikki omaisuun hankittu yhdessä.
mutta kyllä firma ja talo miehellesi kuuluu jos hän on ne itse maksanut..
jos taas nyt maksatte yhdessä lainaa pois niin sitten on eri asia, ainakin osa kuuluu sit erossa sinulle

neuvottelisin miehen maksamaan minulle eläkekertymää yhteisten lasten hoidosta.
Toisaalta jos ero tulee ja juristisi pystyy osoittamaan, että olet yhteisiä lapsia hoitamalla ollut taloudellisesti riippuvainen miehestäsi, niin saat erossa hyvityksen siitä. Tai ainkain tällaisia tapauksia ON myös suomessa. Jenkeissähän tuo on ihan elinen käytäntö, suomessa pitää vähän riitauttaa.

mä vaan kyselin et onks se teistä hullua:)?tottakai kaikki mitä mies on itse hankkinut niin kuuluu hälle jos ero joskus sattuis(mut toivottavasti ei ikinä)!Mutta osaanpahan ajatella tulevaisuutta kun kesämökki hankitaan ja olen itse lähdössä töihin niin laitetaan se molemman nimiin.