Tuosta broileripastaketjusta tuli mieleen et heittäkääs hyviä reseptejä tänne kanasta!!

Mahoton mirri

Aktiivinen jäsen
06.07.2004
6 962
0
36
Lasken painonvartijoiden pisteitä niin mielellään mahdollisimman keveitäkin reseptejä mieluummin. Muuten ruokaa osaan tehdä mut kana on mulla aina ollut vähän sellainen oudompi juttu vaik siitä tykkäänkin :ashamed: Kiitos. Mulla ois tässä jo vihko ja kynä valmiina oottamas :D Pliiiiis, olkaa niin ihania niin pääsen kokkailee vloppuna. :p

Paista kanasuikaleet, keitä nuudeli sekä pakastevihannespussi ( kukkakaali,parsakaali,porkkana on hyvä). Sekoita keskenään ja nauti. Voi laittaa myös tomaattimurskapurkin sekaan. Kevyttä ja hyvää :)

Okei :D

Meidän koko perheen herkkua on:

Ohuita broiskufileitä (ruskista pannulla, laita sitten uunivuokaan)
Pilko Apetinan feta-kuutio pieniksi palasiksi ja levitä fileiden päälle.
Lisää 4dl ruokakermaa ja pilkottuja yrttejä (basilikaa,persiljaa ainakin) ja sipulikuutioita. ja oman maun mukaan myös esim oliiveja (noita me ei kyllä käytetä :D )
Uuniin koko hoito abou puoleksi tunniksi 225 asteeseen.

Yksinkertaista mut aivan saakelin hyvää!!

Kevyt on kyllä tosi tiukka vaatimus mulle.

Mutta broilerinjauhelihasta (joka on aikas vähärasvaista) tehtyyn keittoon ei tarvitse lisätä kuin tilkka rasvaa paistamisvaiheessa.

Eli soppaan porkkanaa, pottuja, (+paprikaa, maissia, herneitä, palsternakkaa, sipulia, mistä nyt pitää ) ja paistettu liha sekaan, mausteeksi suolaa, ripaus sokeria, tilkka viinietikkaa, curryä ja paprikajauhetta ja siinä se sitten. (eikä tule rasvaa edes liemikuutiosta)

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Paista kanasuikaleet, keitä nuudeli sekä pakastevihannespussi ( kukkakaali,parsakaali,porkkana on hyvä). Sekoita keskenään ja nauti. Voi laittaa myös tomaattimurskapurkin sekaan. Kevyttä ja hyvää :)

mistä löytyy kanasuikaleita? :O

broiskusalaatti: paista hunajamarinoituja suikaleita, keitä jotai hyvää pastaa, suikaloi jäävuorisalaattia, kurkkua,(sipulia,tomaattia jos haluaa)ananasta ja heitä kastikkeeksi joku dippikastike (ite käytän Amecikan dippiä) :p

Alkuperäinen kirjoittaja kariniemen:

Mun jääkaapissa ainakin laatikko kananpojan suikaleita
:whistle:

ne on broileria

ne on broileria

Jos laatikossa lukee kananpojan niin kana kun kana!! Turha sitä on alkaa viivottimella sohiin... :whistle:

Yhteistyössä