tuosta hääkutsu ketjusta tuli mieleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti

Vieras
meille tuli joskus aikoja sitten hääkutsu ja siinä, en muista sanamuotoa mutta oli kuitenkin että aikuisten juhlat. Meille se ei ollut ongelma, lapsia silloin 1 ja hän jo 4 vuotias ja mummu hoiti mielellään illan ja yön.
Mutta omituiseksi asian teki se, että hääparilla oli lapsi, sanoisin että pari kolme vuotias, ja hän oli häihin kutsujana, ja tietenkin juhlissa paikalla. Siis kutsun Teidän isän ja äidin häihin.

Vähän ot, mutta on jotenkin ällöttävää jos kutsu on "lapsen suusta"-muodossa. Onko sen tarkoitus olla hauska? Itte en kyl ikinä laittaisi hääkutsuun noin, että isin ja äidin häihin..hrr..

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti :
meille tuli joskus aikoja sitten hääkutsu ja siinä, en muista sanamuotoa mutta oli kuitenkin että aikuisten juhlat. Meille se ei ollut ongelma, lapsia silloin 1 ja hän jo 4 vuotias ja mummu hoiti mielellään illan ja yön.
Mutta omituiseksi asian teki se, että hääparilla oli lapsi, sanoisin että pari kolme vuotias, ja hän oli häihin kutsujana, ja tietenkin juhlissa paikalla. Siis kutsun Teidän isän ja äidin häihin.

niin, kyllä mun mielestä lapsettomat juhlat on sitten kokonaan lapsettomat. Ei ole soveliasta jos hääparin oma lapsi on paikalla ja muita kielletään tulemasta. Ellei sit ollu paikalla vaan pienen hetken. (siis se hääparin lapsi)

Alkuperäinen kirjoittaja Minni:

niin, kyllä mun mielestä lapsettomat juhlat on sitten kokonaan lapsettomat. Ei ole soveliasta jos hääparin oma lapsi on paikalla ja muita kielletään tulemasta. Ellei sit ollu paikalla vaan pienen hetken. (siis se hääparin lapsi)

Eikähän hää koko illan siel ollut.

No hääpari ei tykänny sukulaisten rääkyvistä kakaroista eikä halunnut niitä pilaamaan hääelämystään. Toki se oma kultsipallero ei ole rääkyvä juhlat pilaava kakara :saint: Ja :o kutsu lapsen kutsumana äidin ja isin häihin :o huh

Olen ollut häissä, joihin ei kutsuttu lapsia. Vain hääparin lähisukulaisten lapset olivat paikalla. Tämä on täysin ymmärrettävää, koska heillä ei olisi ollut lastenhoitajia, koska kaikki olevat häissä. Ihan ok minun mielestäni.

yksissä häissä ihmettelin ku pieni lapsi huutaa ja huutaa kirkossa että miksi sitä ei viedä pihalle, ja ko. lapsi vielä siellä ihan etupenkissä, siis kirkossa.
Myöhemmin selvisi että kyseessä oli hääparin oma 8 kk ikäinen joka vierasti mummun sylissä.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:

Olen ollut häissä, joihin ei kutsuttu lapsia. Vain hääparin lähisukulaisten lapset olivat paikalla. Tämä on täysin ymmärrettävää, koska heillä ei olisi ollut lastenhoitajia, koska kaikki olevat häissä. Ihan ok minun mielestäni.

En ole ikinä ollut häissä joissa olisi ollut lasten hoitaja. Ja isoissakin häissä on oltu. Eiköhän siel ihan jokainen ite hoida lapsensa, että jos halutaan lapsettomat häät, niin ne sitten täytyy olla lapsettomat.

miehen serkkun häihin oli kutsuttu sedät, tädit, enot ja serkut. Paitsi sulhasen äidin yhden siskon lapset oli jätetty kutsumatta kun heillä niin paljon lapsia, lapsia oli 5. Ja kaikki jo kouluikäisiä.

Ne on ne toisten kakarat sellasia että niistä tulee vaan kuluja :kieh: aikuiset maksaa syömiset ja juomiset lahjojen muodossa ja useinhan (ainaki palsta otoksen mukaan) lahjat vaaditaan rahana. No lapset ei sitte maksa kestityksestään mitään joten ne pitää karsia turhana menoeränä pois ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Ne on ne toisten kakarat sellasia että niistä tulee vaan kuluja :kieh: aikuiset maksaa syömiset ja juomiset lahjojen muodossa ja useinhan (ainaki palsta otoksen mukaan) lahjat vaaditaan rahana. No lapset ei sitte maksa kestityksestään mitään joten ne pitää karsia turhana menoeränä pois ;)

Aika kalliin lahjat saisivat tuoda jos meinaisivat kulunsa kattaa :whistle:
Ne lapset vie myös tilaa.

Yhteistyössä