tuosta ihannepainosta vaan tuli mieleeni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Että joku tarjosi 158 senttiselle ihannepainoksi 42-45 kiloa, olen järkyttynyt... :o

Mkähän sitten ois ihannepaino 152 senttiselle?

Laskurin mukaan (luotettavuudesta en tiedä ) 46-55kg.

http://web4health.info/fi/answers/ed-dia-weight-ideal.htm

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
mä kans ihmettelen tuota ajatusta painosta....ei tajuu....

Kun mä painan nyt sen 43 ja mun mielestä se on aika ok mulle, kun ei ole mitään erityisiä lihaksia. Rasvaakaan ei paljoo oo. Mietin vaan et mua pidemmälle se ei ehkä ois vaan kauheen terveellinen paino sit enää. Sit ku viel ihmiset on erilaisia rakenteeltaan, niin sillon sekin voi tehdä sen, ettei kovin pieni paino ole realistinen.

Mua ainakin ahistais, jos pitäs painaa vähemmän.

Eli tästä opimme sen, että täältä ei kannata kysyä ihannepainoa, koska aina voi olla joku, joka vastaa jotain ihan naurettavaa, just jotain 35 kiloo. Toivottavasti kukaan ei usko kaikkienmaailman neuvoja. :D

No tuossa 45kg olis bmi 18.. hoikimmasta päästä juu, eipä olis paha bmi 19-20 myöskään..

Itse tykkäsin sellasesta 18-19 bmistä, tosin riippuu että minkä verran lihasmassaa on.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Että joku tarjosi 158 senttiselle ihannepainoksi 42-45 kiloa, olen järkyttynyt... :o

63kg on vielä tuin pituiselle normaali paino

152senttiselle? silloin bmi olisi jo 27.3 joka menee lievän lihavuuden puolelle. Eri asia jos treenaa paljon ja harrastaa liikuntaa, silloin varsinkaan ei pidä kiloja ja bmi:tä tarkkailla liian paljoa vaan mielummin peiliä ja senttejä.

152senttiselle? silloin bmi olisi jo 27.3 joka menee lievän lihavuuden puolelle. Eri asia jos treenaa paljon ja harrastaa liikuntaa, silloin varsinkaan ei pidä kiloja ja bmi:tä tarkkailla liian paljoa vaan mielummin peiliä ja senttejä.

öh...en lukenut loppuun....sori....katsoin vain tuota 158cm

öh...en lukenut loppuun....sori....katsoin vain tuota 158cm

okei :) olin kyl vähän et :o ................ :D

ihannepaino on varmaan siinä normaali painoindeksin rajoissa, kunhan vyötäröllä ei ole hirveästi ylimääräistä ja kroppa toimii kunnolla.
Mulla esim ei toimi kroppa enää niinkun pitäisi kun painoindeksi laskee alle kahdenkymmenen yhden vaikka siitä saisi aika paljon tippua paino vielä ennen kun se menee alipainon puolelle

No mä jo ajattelin, että kauanko pitää odottaa, että kerrot painosi, mutta eihän sitä monta viestiä tarvinnut odottaa. Ei sillä että koskaan punnitsisit itseäsi, mutta.

No se on niin subjekstiivista. Mun ihannepaino ton laskurin mukaan ois 60-72, pituutta siis 173 cm.
Ite haluisin painaa 78-79 kiloa et ois hyvä olo (ehkä, en tiiä kun painan 20 kiloo enemmän...) Oon kerran sairastuttuani painanu 63 kg ja olin kyllä sillon jo nälkiintyneen näkönen törröttävine kylkiluineni ja hävinneine tisseineni :/

No mä en niin tarkkaan kato niitä kiloja/bmi:tä. Ku ittellää on hyvä olla ja peilist näkyvä heppu miellyttää silmää ni on jo ihan ok. Mut kuhan vyötärönympärys olis alle 80cm, nii ei oo diapetesriskii "lihavuuden" takia.

No mä en niin tarkkaan kato niitä kiloja/bmi:tä. Ku ittellää on hyvä olla ja peilist näkyvä heppu miellyttää silmää ni on jo ihan ok. Mut kuhan vyötärönympärys olis alle 80cm, nii ei oo diapetesriskii "lihavuuden" takia.

Niin.. ja diabetesriski on vain yksi riski.
Sydän- ja verisuonitauti riski yleisesti.

Jos siihen vyötärölihavuuteen lisätään vielä perintötekijät, tupakka, vähäinen liikunta, huonot syömistottumukset, alkoholi jne., ei hyvin mene, välttämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa-Cullen:
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa-Cullen:
Sillon ku mä painoin 43 kg niin olin selkeesti alipainonen. Ja mittaa mulla on hurjat 158 cm.

oon saman mittainen ja kun sairastuin paino putosi 38kg.....

Jessus sentään :o Onneks oot nyt ainaki ottanu vahinkoa takas? :D

mut ei voi koskaan vannoa etteikö paino taas putoaisi ....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mä jo ajattelin, että kauanko pitää odottaa, että kerrot painosi, mutta eihän sitä monta viestiä tarvinnut odottaa. Ei sillä että koskaan punnitsisit itseäsi, mutta.

Mitä? :o :laugh: Ompas kummallinen kommentti tuo. Että ihan sit etsit sen mun painon sieltä... Kyllä käyn viikoittain vaakalla, uimahallissa, kotona mulla ei ole vaakaa.

Yhteistyössä