Tuosta meille tulee vauva-ohojelmasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyynä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voe juma teirän kanssa! Määki pistin ny tallennukseen menemään pari jaksoa että näkee mistä täällä palstalla oikein vouhkataan joka päivä monta ketjua! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
Noissa ohjelmissa näytetyissä synnytyksissä eniten ihmetyttää se sängyllä makoilu ja odottelu. Sitten synnytys ei edisty ja annetaan kaikki kipulääkkeet sänkyyn ja lopulta sit usein sektioon. Näin siis amerikkalaisohjelmissa.
Suomessa kun synnyttäjää kehotetaan aina liikkumaan ja pystyasentoon: nopeuttaa avautumisvaihetta ja vähentää kipua.

mulla ainakin ollu sängyssä makaaminen ainut vaihtoehto.oon ollu niin kipee etten yksinkertaisesti oo pystyny liikkumaan.kolme kertaa sama koettu.jokainen synnyttäjä ja synnytys on erilainen.ja ihan nopeita on mun synnytykset olleet makoilusta huolimatta.mun mielestä on tosi typerää alkaa arvostelemaan toisten tyyliä synnyttää :headwall:

En arvostele vaan ihmettelin, ettei kehotettu liikkumaan eikä sitä mainittu mitenkään näissä synnytystä edistävänä tekijänä. Toki ymmärrän, että synnyttäjiä on erilaisia, kivun kokeminen ja helpotuskeinotkin erilaisia. Muotoilin tämän ihmettelyni kai huonosti. Ei ollut tarkoitus loukata ketään, ajattelin, että liittyy vain erilaiseen synnytyskulttuuriin.

pitää kans ottaa huomioon että eihän noissa ohjelmissa näytetä läheskään koko synnytystä...meillä ei ole hajuakaan mitä kaikkea siellä salissa on tapahtunu... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
meillä olis voinut valita peilin siihen mutta mä en nyt halunnu kattoo ku värkki venyy...
ja jos mun mies olis puhelimeen vastannu niin olis kyllä kunnian kukko laulanut..
mut kukin tyylillään

siis ihanko tosi suomessa voi peilin kautta nähhä sen koko toimituksen jos haluaa? :o

kysymys kuuluukin: kuka haluaa?

juuh...
kyllä..
kysyivät multa täällä kuusamon synnärillä vuonna 2002 ja 2004 että haluatko peilin...
en todellakaan halunnu...

Minultakin kysyttiin haluanko kokeilla vauvan päälakea ja myöhemmin haluanko katsoa peilistä kun vauva syntyy, en halunnut kumpaakaan.
Mutta... en vetäisi hernettä nenuun vaikka joku niin haluaisikin tehdä!!!

Ja tässäkin ohjelmassa synnyttäjältä kysyttiin ensin haluaako katsoa peilin kautta.

Se puhelimeen vastaaminen menee varmaan jännityksen piikkiin :)

Noissa ohjelmissa näytetyissä synnytyksissä eniten ihmetyttää se sängyllä makoilu ja odottelu. Sitten synnytys ei edisty ja annetaan kaikki kipulääkkeet sänkyyn ja lopulta sit usein sektioon. Näin siis amerikkalaisohjelmissa.
Suomessa kun synnyttäjää kehotetaan aina liikkumaan ja pystyasentoon: nopeuttaa avautumisvaihetta ja vähentää kipua.

mulla ainakin ollu sängyssä makaaminen ainut vaihtoehto.oon ollu niin kipee etten yksinkertaisesti oo pystyny liikkumaan.kolme kertaa sama koettu.jokainen synnyttäjä ja synnytys on erilainen.ja ihan nopeita on mun synnytykset olleet makoilusta huolimatta.mun mielestä on tosi typerää alkaa arvostelemaan toisten tyyliä synnyttää :headwall:

En arvostele vaan ihmettelin, ettei kehotettu liikkumaan eikä sitä mainittu mitenkään näissä synnytystä edistävänä tekijänä. Toki ymmärrän, että synnyttäjiä on erilaisia, kivun kokeminen ja helpotuskeinotkin erilaisia. Muotoilin tämän ihmettelyni kai huonosti. Ei ollut tarkoitus loukata ketään, ajattelin, että liittyy vain erilaiseen synnytyskulttuuriin.

pitää kans ottaa huomioon että eihän noissa ohjelmissa näytetä läheskään koko synnytystä...meillä ei ole hajuakaan mitä kaikkea siellä salissa on tapahtunu... :)

Ei tietenkään, toki siinä on vain pätkiä sieltä täältä, mut aattelin vain jos tätä sarjaa seuraa synnyttämättömät/vauvaa odottavat dokkarinomaisena, niin tuohon synnytyskulttuuriin kiinnitin huomiota.

mä ainaki haluun peilin ens kerralla!! :D en edes tienny että tollasta vois vaatia! sehän olis hienoa nähdä. Toki edellinen synnytys oli mulla niin leppoisa ja kivuton ( kiitos epiduraalin) että olisin melkein voinu kuvata itse oman synnytykseni. :laugh:
seuraava kerta voi kyl olla ihan erilainen...

Juu ei kyllä itselle tullut mieleen että ois halunnut peilistä nähdä kun repeää. Kyllä sen pää näkee ainakin istualtaan synnyttäessä kun se sieltä ulos putkahtaa. Ihan tarpeeksi oli siinä näkemistämistä.

Jotenkin säälitti se mies. Ihan selkeästi sanoi että se synnytys ei oo sen juttu. Ja sitten anoppi käskee kurkkimaan koko ajan sinne vaimon alapäähän. Muuten oli kyllä aika pässi mieheksi.

Mun oma mies oli mun vieressä (tuki selästä ) kun synnytin. Synnytysvalmennuksessa jo sanottiin että ei sinne alapäähän tarvi mennä kurkkimaan ellei ehdoin tahdoin halua. Suositeltiin synnytyksen seuraamista sieltä äidin näkökulmasta käsin. Oli ihan mukava että mies piti kädestä yms. eikä palloillut siellä alapäässä katsomassa välilihan leikkaamista ym. :/

Yhteistyössä