Tuosta paljon puhutusta Nöf nöf- rokotteesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rontto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rontto

Aktiivinen jäsen
28.09.2004
6 773
4
38
Likan koulusta tuli lupa kysely saako lapsen rokottaa.
Eli siinä on vaihtoehtoina tietty joko saa tai ei saa.

Nähtävästi tuo koulu rokottaa kaikki lapset ( ja luultavasti aikuiset ) jotka sen rokotteen haluavat.

Nyt mä pohdin, annanko luvan rokottaa vai en?

Ja jos rokotteen jälkeen nousee kuume tai tulee muita oireita, olenko oikeutettu jäämään kotiin hoitamaan lasta?

Ja onko siitä todella hyötyä?

Kyllä mä asiasta vielä mieheni kanssa keskustelen, kunhan hän saapuu töistä kotiin iltavuorosta......

tottakai saat jäädä kotiin hoitamaan lasta jos kuume iskee, kuume on aina kuume oli sen syy mikä tahansa. kannattaa ottaa jos haluaa lapsen säästyvän kärsimyksiltä. kärsimyksillä tarkoitan sitä nöh nöf flunssan oireita. otan itsekin.

Mulla ei oo kouluikäistä lasta,mut tuhon kuume asiaan,et saahan sairasta lasta jäädä hoitamaan,ei kai sillä merkitystä minkä johdosta se kuume nousee. Hyötyä taas on varmaan vaikee etukäteen tietää :/ Miä päädyin mun kohta 1,5v pojan piikittämiseen,koska on vielä niin pieni et influenssa voi olla tosi paha tauti tuon ikäselle...mut en osaa sanoo mitä sit tekisin jos olis jo kouluikänen :|

Täällä mietitään ihan samaa, just kävin Wilmassa ja terveydenhoitaja oli laittanut viestin, että lupakysely annetaan loppuviikosta. Voi vihtakinttu, en oo mietinyt asiaa ollenkaan ja nyt pitäisi ruveta tekemään päätöksiä. Vähän oon sillä kannalla, etten itse ota rokotetta, mutta entäs lapset...

jos vertaa rokotteen aiheuttamia oireita itse ifluenssaan, varmasti otan rokotteen kaikille lapsilleni. Jos tulee muutaman päivän kuumeilu ja ehkä jotain lihaskipuja, verrattuna hirveään kuumeeseen, kurkkukipuun, kipeisiin keuhkoihin, räkään, lihaskipuihin ja päänsärkyyn lisäksi jälkitauteihin joita voi flunssa aiheuttaa mm. keuhkokuumetta tai korvatulehduksia...