Tuosta vauvan autoon jättämisestä tuli mieleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Äitini on jättänyt lapsensa vauvana autoon, jos ovat nukkuneet ja ihan surutta. Minulla on jo kolme lasta enkä ole jättänyt, vaikka äitini on aina sitä ehdottanut kun on mukanani ollut jossain

Nyt taas olin äitini kanssa kirpparillemenossa ja äiti kysyi, että jos se nukahtaa niin jätätkö sen autoon. Kyseessä 3,5kk vauva. Sanoin, että no enkä jätä.

Sitten lähdettiin ja kirpparin parkkiksella siirsin vauvan turvakaukalon matkarattaisiin kiinni. Äitini halusi työntää rattaita ja kysyi kirpparin ulkopuolella, että jätetäänkö tää tähän nukkumaan.

Siis voi prkl! No ei jätetä, kun se tulee tonne kirpparille mukaan.

Kauhea tarve jättää mun vauva jonnekin.

missään nimessä tänä päivänä en jättäis lastani yksin autoon,saati sitten kaupan ulkopuolelle!!!!!hui...on sitä niin kaiken maailman hulluja liikenteessä,ettei ikinä voi tietää....

Juu en mäkään jättäis vaikka ärsyttää ihan suunnottamastikun kapeilla kirpparin käytävillä on noita lastenvaunuja jumittamassa muiden kulkua. piruko niitä vaunuja täytyy keskellä käytävää pitää.

Ei äitis pahalla sitä tarkoita, hän on vaan tottunut itse tekemään tietyllä tavalla eikä näe siinä asiassa niitä vaaroja mitä sinä näet. Ja vaikka pitäisit hänelle tunnin luennon siitä mitä vauvalle voi tapahtua, niin ei hänen mielensä siitä muuttuisi. Pelot kun eivät useinkaan perustu järkeen vaan tunteeseen. Äitisi ei TUNNE että vauva olisi vaarassa vaikka nukkuisi autossakin.
Mutta voithan tietenkin kertoa hänelle sen lopullisen päätöksen että vauvaa ei koskaan jätetä minnekään, niin ehkä äitisi sitten ymmärtää olla ehdottamatta.

ennen saatettiin jättää vaunut kaupan pihalle, jos vauva nukkui.. tiedän yhen tätin, joka teki niin, kierteli kaupassa ja siirty seuraavaan..kierteli lähes kaikki vaate kaupat ja sit vasta yhtäkkiä muisti että helekkari, missäs se vauva on :D tästä tosin aikaa sellaset 30 vuotta.. tänä päivänä en missään nimessä uskaltais jättää!! hyvä että uskallan lasten jäädä lelu osastolle katteleen leluja, kun ite juoksen äkkiä hakaseen maidon!! :/

Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
hyvä että uskallan lasten jäädä lelu osastolle katteleen leluja, kun ite juoksen äkkiä hakaseen maidon!! :/

Mä en uskalla tehdä tuotakaan.
Kuolisin häpeästä, jos lapset hajoittaisivat tai sotkisivat siellä jotain. Ja jos he katoaisivat, olisi se täysin mun vikani :|

Sellainen mielikuva mulla on, että joskus 70 - 80 luvulla jätettiin vaunut kaupan ulkopuolelle parkkiin siksi aikaa kun käytiin kaupassa. Ei tulis enään kuuloonkaan. No, tosin onhan nuo ovisysteemit kauppaan kehittyneet, on helpompi mennä ovista vaunujen kera. :)

Yhteistyössä