Tuosta vauvat vaihtui uutisesta.... Mitäs jos sulle kävis noin? VAihtaisitko jos saisit päättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sdhjn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sdhjn

Vieras
Uutisessa siis että 1,5v päästä huomattiin et vauvat on vaihtuneet sairaalassa..

JOs sulle kävis noin, ja saisit päättää, ni ottaisitko biolog. lapses ja antaisit 1,5v. omana pitämäs lapses pois?

mä vastaan: et tulisin varmaan hulluks... enkä sais kumpaakaan... toi olis ihan kauheeta...

Eihän tuossa paljon valinnanvaraa olisi. Tietysti jonkun toisen biologinen lapsi pitäisi antaa takaisin omalle äidille! Tosin vaikeaahan se olisi, varmasti aivan mahdotonta ja eihän tuosta selviäisi koskaan!

Pakko vastata tähän....
Mulla on 1v5kk poika, ja en voi kuvitellakaan tilannetta, että huomattaisiin et mulla olis väärä lapsi, ja pitäisi "oma" lapsi vaihtaa "omaan" ( =biologiseen). Huhhuh, ihan niinku aloittaja sanoi, hulluks varmaa tulis :O :O

tätä oon miettiny monta kertaa. toisaalta äitinä "kuuluu" olla se yhteys siihen biologisesti omaan lapseen, mutta sitä toista on kuitenki rakastanu "omanaan" jo sen puoltoista vuotta. on nähny sen edistymiset ja oppimiset, ekat sanat ekat askeleet ja mitä kaikkee tuossa vaiheessa jo osaa.
vois olla vaikee alkaa rakentamaan suhdetta "vieraaseen" vauvaan.ja kuitenki ikävöis sitä ei biologista vauvaa. ja jos tietää että jossain on se biologisesti oma vauva, niin sitäki ois ikävä ja sitäki miettis että mitä sille kuuluu jos ei vaihtaiskaan, ja sama toisinpäin.

Mä varmaan pyrkisin sellaiseen, että voitais kaikki olla molempien vauvojen kanssa tekemisissä mahd. paljon. Tunnesiteet kun on siihen ei-bioon, mutta oishan se kauhee hylätä myös se bio kokonaan.

Tosin olen kyllä sitä mieltä, ettei biologiaa tarvita vanhemmuuteen, joten pitäisin kuitenkin ehkä sitä 1,5 vuoden aikana syntynyttä tunnesidettä tärkeämpänä kuin biologiaa.

Yhteistyössä