Tuosta yhdestä ketjusta tuli mieleen että onko täällä kaikkien mielestä kovinkin outoa jos perhe tykkää viettää aikaa paljon keske

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kovin usein esim. lapsilla kavereita kylässä?

Juuri luin meidän perhe lehdestä kun perheneuvoja Saara Kinnunen totei ettei kaikkea vapaa-aikaa voi viettää kavereiden kanssa ja että oma koti on murrosikään saakka lapsen tärkein kasvuympäristö.
Itse olen kyllä aivan samaa mieltä asiasta mutta mitä täältä on ennenkin ketjuja asiasta lukenut niin useimpien mielestä on outoa ja kamalaa jos lapsilla ei ramppaa jatkuvasti kavereita tai lapset ole kavereilla vaan sen sijasta perhe viettää mieluummin vapaa-aikaa keskenään.
Olemmeko Saara Kinnusen kanssa ainoita jotka näin ajattelevat?

Ette ole ainoita, jotka ajattelevat noin. Olen samoilla linjoilla: perhe kasvuympäristöni on tärkein lapsen/nuoren tulevaisuuteen (ja tämän hetkiseen elämään vaikuttava) tekijä. Toki tuossa murrosiän kynnyksellä, keskilapsuuden loppupuolella, kavereiden merkitys alkaa kasvamaan ja toki on sekin on tärkeää, että lapsi kokee kuuluvansa kaveriporukoihin. Kyseessä on kuitenkin vielä lapsi, joka tarvitsee aikuisen läsnäoloa ja ohjausta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kovin usein esim. lapsilla kavereita kylässä?

Juuri luin meidän perhe lehdestä kun perheneuvoja Saara Kinnunen totei ettei kaikkea vapaa-aikaa voi viettää kavereiden kanssa ja että oma koti on murrosikään saakka lapsen tärkein kasvuympäristö.
Itse olen kyllä aivan samaa mieltä asiasta mutta mitä täältä on ennenkin ketjuja asiasta lukenut niin useimpien mielestä on outoa ja kamalaa jos lapsilla ei ramppaa jatkuvasti kavereita tai lapset ole kavereilla vaan sen sijasta perhe viettää mieluummin vapaa-aikaa keskenään.
Olemmeko Saara Kinnusen kanssa ainoita jotka näin ajattelevat?

Ei ole ollenkaan outoa, meillä ollaan samoilla linjoilla:)

Eikai tartte valita jompaa kumpaa? Voi olla olemassa kavereita joita näkee suht säännöllisesti, mutta myös perheellä voi olla yhteistä aikaa- sitäkin yhtälailla usein?

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Sekä että.

peesi. Perhe on paras, mutta itse kaipaan muita ihmisiä elämään, samoin muu perhe. Koen olevani kuin erämaassa ilman kontakteja muihin ihmisiin, tuttavaperheisiin, ystäviin. Se ei tarkoita joka päiväistä, mutta edes joka viikko tapaamme jonkun perheen jne. Paljon perheenä, sopivasti muita tärkeitä ihmisiä. Harrastuksista en ole löytänyt kuin hyvänpäiväntuttuja, ei tod. ystäviä.

Yhteistyössä