Tupakan vieroitusoireet raskausaikana :(((( Neuvoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytti1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytti1

Vieras
Nyt rv 14+5 menossa ja tumppasin tupakan pari päivää sitten lopullisesti. Mun olo on nyt ihan järkyttävä. kyyneleet valuu, olen tosi ahdistunut, päässä on epätodellinen tunne. päätä särkee ja kädet tärisee. aamulla oksetti. olen näköjään erittäin pahasti fyysisesti riippuvainen. itkettää tämä olotila, mutta pakkohan tuo tupakointi oli lopettaa vauvan takia. mitä voin tehdä näille vieroitusoireille? musta oikeasti tuntuu että kohta kuolen. niin paha olo, fyysisesti ja henkisesti. heti herätessä mielessä oli tupakka ja purskahdin ahdistuneeseen itkuun, kun tajusin, että en voi enää polttaa. en kaipaa todellakaan tieltä mitään moraalisaarnoja tai muuta, vaan ehkä samassa tilanteessa olevilta tai olleilta tsemppiä. tekisin mitä vain jotten olisi aloittanutkaan polttamista mutta se on myöhäistä.

Ootko kokeillut nikotiinipurukumia, kun sulla nuo oireet on fyysisiäkin? Itse lopetin alkuraskaudesta ja lääkäri kertoi, että kaikkia muita vieroitusvalmisteita voi käyttää kohtuudella paitsi nikotiinilaastaria.
On myös olemassa tukipuhelimia tupakasta vierottuville :flower:

Juotko myös kahvia? Lopeta sekin, helpottaa kummasti tupakan vierotusoireita. Lisää liikuntaa, ja ulkoilua. Tee semmosia asioita, missä et normaalistikaan tupakoinu ohessa. Kyllä ne helpottaa pikkuhiljaa. Pysy tiukkana!

Voit varmaan hakea nikotiinipurkkaa...
Mulle suositeltiin sitä ihan neuvolasta pahimpiin vierotusoireisiin ja auttoi kyllä!! Vaikka siinäkin sikiölle menee nikotiinia mutta se ei ole läheskään niin paha kun että menis nikotiinin lisäks ne kaikki muut tupakin palamismyrkkykaasut ja hiukkaset. Se vaan oli niin pahaa että kohta ei tullut enää vieroitusoireitakaan :) Koita kestää :hug:

Mie käytin nikotiinilaastareita ihan alkuraskaudessa, että pääsin pahimman yli. Läpi raskauden tuli kuitenkin välillä kamala (henkinen) tupakantuska, en lipsunut. Alotin polttamisen uudestaan päivä synnytyksen jälkeen vaikka imetin :ashamed:

Jos tuo olo ei lopu, siihe tavallaan tottuu, itse siis pystyin olemaan raskausajan polttamatta mutta synnäriltä päästyäni hairahdin taas eikä tupakanhimo jättänyt päivääkään väliin. Päivittäistä taistelua se oli, voimia siihen paljon :hug: Voi kun en olisi itsekkään koskaan tupakkaan koskenut..

mulla oli ihan sama asia silloin kun olin raskaana,lopettaminen oli aivan älyttömän vaikeata ja stressaavaa vaikka oli tosi hyvä syy olla polttamatta,juttelin asiasta neuvolassa jossa mulle sanottiin että jos se on tosi vaikeeta olla ilman sitä tupakkaa niin polta savuke jos se helpottaa oloa,koska se stressi ja paha olo voi vaikuttaa siihen sikiöön kans huonolla tavalla,mulla sitten meni onneksi se tupakan himo pois kun olin jollain viikolla 16 ja sitten pystyin helposti olemaan polttamatta,mutta alku oli todella vaikeeta! Tsemppiä!

Mä olen nyt lopettanut tupakanpolton. olen rv 17+0. kauheet vierotusoireet on. kun ihan alkuraskaudessa vähensin askista 3 tupakkaan päivässä. sekin auttoi kun tiesi saavansa ees muutaman tupakan aamulla ruuan jälkeen ja ennen nukkumista. nyt aamulla herää hikisenä ja ahdistaa kun ei saa tupakkaa vähän masentaakin, tekis mieli vaan nukkua. on epätodellinen olo päässä ja heikottaa kokoajan ja tärinää on. keksi tupakalle joku korvike esim syö suklaapatukka aina ku tekee mieli tupakkaa :D tai mee lenkille. kyl se siit si lähtee =)

Yhteistyössä