Tupakoinnin lopettaminen; sairastelu sen jälkeen...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tsirppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tsirppa

Jäsen
29.04.2005
96
0
6
Helsinki
Onkos täällä muita jotka ovat hiljattain lopettaneet tupakoinnin? Itse olen ollut savuton 5kk (taputukset olkapäälle :) ) mutta olen ollut lopettamisen jälkeen 3 kertaa flunssassa... Joka kerta yskät menee ihan hirveiksi, tuntuu että keuhkot räjähtää ja tauti pitkittyy aina yskän takia. Yleisesti ottaen kuntoni on noussut lopettamisen jälkeen, syön terveellisesti, käyn juoksemassa (mitä en ole KOSKAAN pystynyt tekemään) ja muutenkin liikun säännöllsesti.

Mitenkäs teillä muilla, onko lopettamiseen liittynyt sairastelua? *sniff* :snotty:

mun veli lopetti pari kuukautta sitten tupakoinnin ja on myös sairastellut sen jälkeen. Lekuri-sukulaisemme kertoi että keho voi reagoida noin tupakoinnin lopettamiseen,koska sehän on tosi tressaavaa tuo lopetus.Tuo yskä voipi olla ihan hyväkin juttu,kun keuhkot sillätavalla puhdistuu,vaikka ilkeähän se on ja ajan myötä loppuu nuoki oireet.
Hieno päätös lopettaa tupakointi,tsemppiä.:)

Jep, näin on käynyt mullekkin kun lopetin tupakoinnin tultuani raskaaksi, eipä muuten edes tenyt silloin tupakkaa mieli kun oli kipeä plus aamupahoinvoinnit, täysin kivuttomasti loppui tupakanpoltto silloin :)

Huoh, tää on sit varmaan ihan normaalia, ja hyväkin asia :) Huomenna oon kuitenkin lääkäriin menossa ku on pitkittyny, saa kuunnella keuhkot ja katsoa poskiontelot.

Mut helpotti kipeän ja kuumeisen oloa vähän, kiitti :)

Ja tsempit muillekin lopettaneille :flower:

mä oon ollu polttamatta jo melkein kolme vuotta.

toi alun yskä kuuluu asiaan, sun keuhkot puhdistuu. Pitkällä aikavälillä saatat huomata, että hengitysteihin liittyviä sairauksia on vähemmän. itelläni ainakin keuhkoputkentulehdukset (joita ennen oli joka talvi), ovat hävinneet kokonaan.

tsemppiä sulle!

Mulla vasta neljäs päivä menossa ilman tupakkaa. Eli että tämmösiä oireita luvassa, kiva :headwall: Vielä ei siis yskää,flunssaa jne. Tupakkayskältä muutenkin säästynyt vaikka 10 vuotta poltin. Tsemejä kaikille :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuliekki:
Mulla vasta neljäs päivä menossa ilman tupakkaa. Eli että tämmösiä oireita luvassa, kiva :headwall: Vielä ei siis yskää,flunssaa jne. Tupakkayskältä muutenkin säästynyt vaikka 10 vuotta poltin. Tsemejä kaikille :wave:

Hei, mulla kans 4päivä menossa :wave: Hyvin on menny eikä tiukkaakaan tehny. Miehen kans lopetettiin yhdessä, se vaan ollu viikon pitempään polttamatta ja sillä on se kuuri siihen ;)
On tämä aika muutos 11savullisen vuoden jälkeen :kieh:

Yhteistyössä