tupakointi raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viola
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viola

Vieras
olen raskaana viikolla 9, ja sain vasta tietää, että olen raskaana. Olen tupakoinut raskauden perjantaihin asti, kun sain tietää raskaudesta.. ja nyt se on sitten loppunut kun sain tietää että odotan vauvaa. Olen polttanut päivässä max 4 tupakkaa.. onko muita, jotka alkuraskaudessa polttaneet? tekee pahaa, kun ajattelee pientä sikiötä, en todellakaan olisi polttanut, jos olisin tiennyt olevani raskaana :( mutta jospa se ei vaikuttais mihinkään. Inhottavaa jos sikiö on vahingoittunut tästä pahasta.... :(

Lasta odottaessani poltin. En ole tuosta ylpeä, mutta lopetus ei onnistunut. Lapsi oli syntyessään yli 4 kiloinen, terve ja reipas. On vieläkin, yli 10 vuoden jälkeen. Ei kärsinyt vieroitusoireista, ei ole ongelmia koulunkäynnissä, ei mitään normaalista poikkeavaa.

Eli tuskin sinun pieni ihmisenalkusi on millään lailla vahingoittunut. Hienoa, kun olet pystynyt nyt lopettamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Lasta odottaessani poltin. En ole tuosta ylpeä, mutta lopetus ei onnistunut. Lapsi oli syntyessään yli 4 kiloinen, terve ja reipas. On vieläkin, yli 10 vuoden jälkeen. Ei kärsinyt vieroitusoireista, ei ole ongelmia koulunkäynnissä, ei mitään normaalista poikkeavaa.

Eli tuskin sinun pieni ihmisenalkusi on millään lailla vahingoittunut. Hienoa, kun olet pystynyt nyt lopettamaan!

Kyllä pitää pystyä lopettamaan. Ei ne välttämättä näy ne sun tekemät tuhot nyt ensimmäisen 10v aikana vaan pidemmällä aikavälillä. Se on sitten suurentuneet riskit sairastua vaikka mihin sairauteen. Mutta sehän sua tuskin haittaa kun kiellät yhteyden kuitenkin.

Vai onko oma terveys jo siinä vaiheessa niin menetetty juttu ettei oman lapsen sairaus enään tavoita sinua?

Ap.lle hyvä että lopetti nyt. Ei varmaan mitään vakaavaa kerennyt tapahtua. Tarkkuutta jatkossa jos mahdollisuus tulla raskaaksi niin en kyllä polttaisi lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tiukka linja:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Kyllä pitää pystyä lopettamaan. Ei ne välttämättä näy ne sun tekemät tuhot nyt ensimmäisen 10v aikana vaan pidemmällä aikavälillä. Se on sitten suurentuneet riskit sairastua vaikka mihin sairauteen. Mutta sehän sua tuskin haittaa kun kiellät yhteyden kuitenkin.
.

Tuo nyt on typerää. Haluat muistutella ja tuomaroida jostain 10v tapahtuneeesta asiasta. Yhtä lailla vaikka raskausajan diabetes aiheuttaa lapselle riskejä aikuisuudessa, mutta ei kukaan syyllistä ylipainoista karkkia mässyttävää äitiä.

Poltin rv 20 asti kun odotin esikoista. Ylpeä en siitä ole ja muuttaisin asian jos voisin. Terve lapsi onneksi on.
Nyt kuitenkin olet lopettanut ja se on tärkeintä.

Yhteistyössä