tuplarattaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyjä

Vieras
Ikäero tulee sisaruksilla olemaan 1v 10kk. Samalla ikäerolla olevien sisarusten äidit...nyt oiva tilaisuus kehua tuplakärryjä. Mitkä olleet hyvät ja mitkä ominaisuudet erityisesti. Kaikki kokemus otetaan kiitollisena vastaan.

Mä sain kaverilta sellaset ikivanhat Emmaljungan rattaat, sellaiset joita näkee pphoitajilla ;) . Niihin mahtui vaunujen pehmeä koppa, joten sain nukutaa vauvaa ja kärrätä isompaa samalla. Nyt kun vaiva istuu jo melko tukevasti on näppärä lähteä kärrylenkille. Mitenkään kevyet ne ei kyllä ole ja vie paljon tilaa auton perässä mut silti tykkään.

Riippuu paljon minkälaiseen tarpeeseen tulee. Itsellä on kahdet tuplarattaat, toiset ihan matkarattaat, ilman jousitusta lyhyitä reissuja varten ja kauppareissuille, toiset n.kymmenen vuotta vanhat(mutta hyvät) Briot kunnon jousituksella lenkkeilyä varten. Mielestäni sopiva leveys on tärkeä, jotta lapset mahtuvat talvitamineissaankin "matkustamaan" mukavasti. Molemmat rattaat on meillä erillisistuimilla.

Meilläkin on ollut matkatuplat autossa ja kotona Herquleksen Twin Raptorit.
Jälkimmäisissä ei mitään vikaa. Mulle melkein tärkein ominaisuus ostaessa oli, että työntösuunnan saa vaihdettua. Eli voin vauva-aikana työntää niin, että kasvot oli minuun päin. Näin näin koko ajan mitä tapahtuu.
Isompana taas on kivempi, kun muksut näkee eteen päin.
:)

Meillä Carenan double Swingit, ihan ok kärryt, aisaa ei saa säädettyä siitä miinus. Ja hyvät kun kummallakin on omat karsinansa, ei isompi pääse jyräämään pientä =)

Meidän ipanoilla sama ikäero ja meillä oli Emmaljungan Twin Ceroxit ja ne kyllä olivat täydelliset. Kertakaikkiaan ei yhtään moitteen sanaa niistä löydy! Tilavat, mutta riittävän kapeat, kevyet nostaa autoon, mahtuivat jopa sedan Toyotan hotlariin irrottamatta renkaita ja Peugeotin farmariin menivat heittämällä:D Kuomu riittävän korkealla vielä 3-vuotiaallekin ja heittoaisa aivan ehdoton!!! Ja ilman kuomua olivat aivan kuin avorattaat ja oikeasti kevyet työntää, vaikka 30 kiloa painoivat ipanat yhteensä, ennen kuin myin kärryt.

Omani olen jo myynyt ja uusia ei valmisteta neljällä isolla renkaalla, mutta samaa mallia tehdään edelleen kahdella rinnakkaisella pienellä pyörällä/puoli. Siis takana normaalit ja edessä pienemmät paripyörät. Olen kuullut että nekin kulkisivat hyvin jopa talvella, mutta omaa kokemusta ei niistä ole. Tai sitten Emmaljungalla on se uusi malli tupla Kangaroo tms. vaikuttavat käteviltä!

Yhteistyössä