Tuplarattaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kattikati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kattikati

Jäsen
05.09.2008
170
0
16
Elikkä kokemuksia kaipailen, en löytänyt ihan tuoretta keskustelua tästä aiheesta, joten...

Mielestäsi parhaimmat tuplarattaat. Miksi? Mitä kannattaa huomioida?

Mikä on osoittautunut huonoksi?

Mulla lapset 1½-vuotias ja 1 kk.

Ei ole kokemusta kuin omista, eli Emmaljungan Twin Cerox 360. Tarpeeksi leveät jotta muksut mahtuu hyvin (1,5v ja 2kk) mutta sen verran 'kapeat' kuitenkin että niillä mahtuu kaupassa menemään. Meille nuo kääntyvät renkaat oli ehdoton ketterän liikkuvuuden kannalta. Halusin myös heittoaisan koska se on älyttömän näppärä keino kääntää muksujen kulkusuunta tien päällä. Jälleenmyyntiarvo myös vaikutti valintaan jonkun verran. Kipeä kyttääminen huuto.netissä mutta löydettiin tosi hyvät, lähes käyttämättömät erittäin edullisesti.

Nämä on meille tosi sopivat vaunut, mutta kaupunkiolosuhteissa en usko että kannattaa tuollaisia hommata, bussissa kulkemiset tms. ei itseä ainakaan houkuttaisi :)

Meillä oli aluksi Emmaljungat mutta ne oli niin kömpelöt että myin ne huutiksessa ja vaihdoin Phil&Tedseihin. Sopii meille paljon paremmin, ikinä en en ottaisi sellaisia perinteisiä vierekkäin istuttavia, vaikka on P&T:kin huonoja puolia.

Viime elokuusta saakka on tyytyväisinä kärrytelty päivittäin Brio Double Waveilla. Kohtuuhintaiset, rullaavat erittäin mukavasti, jämäkät, heittoaisalliset, lapsilla riittävästi tilaa. Muista tuplayhdistelmistä ei kokemusta, mutta noita voin suositella. Hyvä jousituskin, joten vaikka kääntyviä etupyöriä ei olekaan, kääntely ei ole mitään toivotonta.

Meillä oli Oran tuplat.

Ihan kätevät, kapeat vaikka oli kaksi paikkaa vierekkäin. Toimi meillä moitteettomasti sen aikaa kun tarvittiin niitä.

Ja me saatiin myytyä ne todella hyvään hintaan, saatiin tuplana siihen hintaan mitä itse niistä maksettiin.

P&T:t taitavat olla muotivaunut, mutta meillä on Emmaljungan Twin City Crossit ja olen ollut tyytyväinen. Pääsee eteenpäin kelillä kuin kelillä, varsinkin mennenä talvena loistavat! Lapset nyt 2v6kk ja 1v3kk ja ainoa ongelma on et isompi alkaa joskus riehuu, mutta valjailla senki saa kuriin. P&T:ssä heikkoutuna on se, että toinen istuu siellä alempana/takana, mistä ei näe paljookaan (kaverin kokemuksia tituleeraan).

Mulla ei oo kokemusta ku noista omista.. Eli meillä Happy baby-merkkiset sisarusrattaat. Suht kapeat, mutta pojat mahtuu hyvin myös toppavaatteissa siellä olemaan, pituus alkaa tulla vastaan nyt tuolla 1,5 veellä jos joskus sattuu nukahtamaan niin on aika jämptit, mutta muuten olen kyllä tykännyt.. Mulla valintaan vaikutti hinta.. Sain kaverilta pilkkahintaan niin käytin tilaisuuden hyväkseni.. Ehdoton ++ on kyllä erilliset kopat molemmilla.. Isompi istuuki naama menosuuntaan ja vauva mua päin...

Alkuperäinen kirjoittaja tissipapu:
Viime elokuusta saakka on tyytyväisinä kärrytelty päivittäin Brio Double Waveilla. Kohtuuhintaiset, rullaavat erittäin mukavasti, jämäkät, heittoaisalliset, lapsilla riittävästi tilaa. Muista tuplayhdistelmistä ei kokemusta, mutta noita voin suositella. Hyvä jousituskin, joten vaikka kääntyviä etupyöriä ei olekaan, kääntely ei ole mitään toivotonta.

Niin ja bussilla on kuljettu todella paljon, ei koskaan mitään ongelmia! Tosin riippuu varmaan aika paljon bussilinjasta, jota käyttää, siis että mahtuuko noilla sisään. Jos on jo parit vaunut ennestään, ei kyllä mahdu.

Minulle oli myös tärkeää, että näen vauvan koko ajan. KOko ajan ollaan käytetty niin, että matkustajilla selkä menosuuntaan, ja esikoisenkin (2-vuotias kun aloitimme käytön) viihtyvyys kärryissä on ollut hyvä, kun olen voinut jutella hänen kanssaan paremmin kuin tavallisilla rattailla kulkiessamme.

En tykkää Brion Double Wavesta. Huono kuomu, liian matala tavarakori, hankala kasaussysteemi. Hyviäkin puolia on, kuten tuossa edellä tuli. Tosin tilavuudesta olen eri mieltä, mutta toisaalta ovat mahtuneet leveyden puolesta kaikista kassoista ja ovista. Kaikkeahan ei voi saada.

oon alustavasti ajatellu vierekkäin istuttavia. Toi phil&teds on mulle ihan uus merkki, pitääkin tutustua. Esikoisella on briot, joista tykkään ihan älyttömästi, mutta tosiaan kun ei vielä noista tuplista oo mitään kokemusta...

Alkuperäinen kirjoittaja Tärpätti:
Meillä Phil&Tedsit, pois en vaihtais, vai etsitkö nimenomaan vierekkäin istuttavia?

Me ollaan suunniteltu tilaavamme nämä, kun kakkonen syntyy syyskuussa. Onko teillä Sportit vai mitkä?:) Voitko kertoa hyviä/huonoja puolia?

Alkuperäinen kirjoittaja kippe:
P&T:t taitavat olla muotivaunut, mutta meillä on Emmaljungan Twin City Crossit ja olen ollut tyytyväinen. Pääsee eteenpäin kelillä kuin kelillä, varsinkin mennenä talvena loistavat! Lapset nyt 2v6kk ja 1v3kk ja ainoa ongelma on et isompi alkaa joskus riehuu, mutta valjailla senki saa kuriin. P&T:ssä heikkoutuna on se, että toinen istuu siellä alempana/takana, mistä ei näe paljookaan (kaverin kokemuksia tituleeraan).

Nää on niin makuasioita, meillä se takapenkki on halutuin paikka :D ja muodin takia ei niitä todellakaan ostettu vaan siksi kun käytän paljon bussia ja kun tarpeeksi monta kertaa jää pääsemättä bussiin kun ei mahdu tuplien kanssa jos siellä on jo yhdet rattaat, niin aika nopeasti tuli päätös myydä ne edelliset pois :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä Phil&Tedsit, pois en vaihtais, vai etsitkö nimenomaan vierekkäin istuttavia?

Me ollaan suunniteltu tilaavamme nämä, kun kakkonen syntyy syyskuussa. Onko teillä Sportit vai mitkä?:) Voitko kertoa hyviä/huonoja puolia?

Meillä on sportit. Halusin nämä siksi että käyn myös shoppailemassa paljon, eikä semmoisilla "hyökkäysvaunuilla" mahdu kaupoissa oikein kulkemaan. Mutta nämä on meillä kyllä ainoat vaunut millä myös ulkoillaan yms.
Olen ajatellut pitää nämä siihen saakka kun kuopus tarvitsee vaunuja, kulkee kuin unelma joka maastossa ja kääntyy ympäri paikoillaankin ollessaan.
Huonoja puolia... Ehkä se että vauva ei ole muhun päin mutta eipä se juurikaan ole häirinnyt kun vauvan näkee kuitenkin koko ajan takaseinästä.

Tarkista vaunujen leveys! Ovien leveys on 80 cm. Jossain oli kerran tarjouksessa rattaat jotka 86 cm leveät :O

Monet on hyviä. Emmaljungan Twin City Crossit oli mulla ja ne oli tosi kestävät. Emmaljungan Twin Cangaroot olisi olleet mun unelmat.

Jos liikut yhtään loskaisilla teillä, ota isorenkaiset!

Ehdottomasti X-Adventuret!

Leveys vain 72cm, mahtuu ihan mistä vaan, mut muksuilla ei ole ahdasta.
Kääntyvät etupyörät, eli todellä näppärät, kääntyvät vaikka paikallaan.
Edulliset! Ja jälleenmyyntiarvo ostohintaan nähden huikea.

http://www.twee-en-meer.nl/catalog/images/twinco_xadventure_nero1.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä on sportit. Halusin nämä siksi että käyn myös shoppailemassa paljon, eikä semmoisilla "hyökkäysvaunuilla" mahdu kaupoissa oikein kulkemaan. Mutta nämä on meillä kyllä ainoat vaunut millä myös ulkoillaan yms.
Olen ajatellut pitää nämä siihen saakka kun kuopus tarvitsee vaunuja, kulkee kuin unelma joka maastossa ja kääntyy ympäri paikoillaankin ollessaan.
Huonoja puolia... Ehkä se että vauva ei ole muhun päin mutta eipä se juurikaan ole häirinnyt kun vauvan näkee kuitenkin koko ajan takaseinästä.

Kiitos kun vastasit!:) Jep, tuota minäkin olen miettinyt, että kaupoissa ihan turha kuvitellakaan mahtuvansa hissiin tai hyllyjen väliin sellaisilla leveillä vaunuilla. Ja bussejakin paljon käytetään, joten sielläkin olisivat todella näppärät. Onko se "takapenkki" muuten kuinka korkealla, lentääkö sinne rapakelillä kaikki loska ja paska?:D:D

Meillä oli aluksi Phil&Tedsit ja mä taas en tykänny ollenkaan. Ihan vauvana meni vielä se "takapenkki", mutta heti kun vähänkään halus alkaa nähdä maisemia niin siitä ei tullut mitään. Riippuu siis tosi paljon lapsesta.. mut meille ei passanut kun molemmat haluavan nähdä mitä ympärillä tapahtuu.

Nyt meillä on sit Brion Doublw wavet. Ja tykkään älyttömästi.. Huonoja puolia on tuo kuomu mikä tuli esiin jo, mutta me on mahduttu aina bussiin ja kaupoissakin kulkemaan. Heittoaisasta tykkään tosi paljon ja pois en vaihtais.

Oon huomannu että tuplarattaista ei löydy täydellisiä. Täytyy vaan päättää mitä pitää tärkeimpinä ominaisuuksina ja niiden mukaan valita.. Ainakaan meidän kohdalla ei oo vielä täydellisiä löytyny :) mut Brioja mä suosittelen omalla kokemuksella.

Täällä ei ole vielä mainittu lainkaan EasyWalker-sisarusrattaita. Pois ei vaihdettais mistään hinnasta. Käytiin testaamassa monia edellä mainittuja, muta nää oli parhaat meidän käyttöön. Eli isot pyörät, jotka menee myös hiekkateillä ja loskassa, kääntyvät (vaikkakin myös lukittavat) etupyörät, jotka helpottavat liikkumista mm. kaupoissa tosi paljon ja korkea kuomu, joten esikoinenkin mahtuu hyvin istumaan. Ikäroa lapsilla 1,5 v. Monet muut vaunut olivat tosi isoja ja raskasliikkeisiä (näissä EasyWalkereissa on myös jousitus, mikä on plussaa epätasaisemmilla alustoilla) tai kuomu oli liian matala. Haluttiin myös väliseinä, jottei esikoinen pääse ihan suoraan käsiksi vauvaan. Myös isovanhemmat ja monet muut ovat kehuneet ja yllättyneet testattuaan näitä meidän vaunuja. Ja siis myyjänä ainakin Baby1 Raisiossa. (Aiemmat vaunut oli esikoisen Briot, mitkä on yllättävästi raskaammat kuin nämä tuplat.)

vaikka tykkään meidän Phil&Tedseistä paljon, ja näihin siis vaihdettin sellaisista perinteisemmän mallisista niin miinuksena mainittakoon kun joku kysyi (meillä sportit)
- liian vähän tavaratilaa kun myös takaistuin käytössä
- ei heittoaisaa

erityisplussa siitä että nämä tuplat mahtuu todella pieneen hissiin :)

Yhteistyössä