tuplarattaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ööö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

"ööö"

Vieras
ikäeroa tulee 2 vuotta. pärjäiskö ilman? siis vaan yhden hengen rattailla? 2-vuotias ei tykkää kävellä vielä samaan suuntan kuin muut, vaikka muuten tykkää kävellä. Lähtee karkuun missä vaan. Että sen kävelyyn ei voi luottaa, mutta jos toista kantais manducalla tai jollain...

jos ei, niin mitkä rattaat olis hyvät? haluaisin selkä menosuuntaan ja mahdollisimman kapeat ja vierekkäin istuttavat... hinnalla ei väliä, laatu pitäis olla ok, ei ihan heikkoja, mutta ei tarvi luksustakaan.

Meillä on kyllä noi tuplat ihan pakolliset. Esikoinen täytti kolme. Mutta, ei se jaksa kävellä kovinkaan pitkiä matkoja. Ja nyttenkun on ollut paljon reissuja kaupunkiin, niin en vois kuvitellakaan, että sais siellä kävellä. Ja niihin on myös nukahtanut.
Meillä on phil&ted´s merkkiset.

meillä ei tuo 2-vuotias nukahda vaunuihin. varmaan pitkillä matkoilla kuitenki kärryt olis hyvät. ku ei kai sitä aina jaksa kantaa toista manducassa vai jaksaako?

mutta mitkä kärryt olis näppärät. ei jaksais ihan hirveen leveitä, mutta kuitenki haluisin vierekkäin istuttavat ja selkä menosuuntaan...

Briot on varmaan kapeimmat, mutta meilä oli tosiaan 1v10kk ikäero, ja toi esikoinen on vielä aika pienikokoinenkin, mutta silti ne oli ahtaat.
Ja muutenkin kömpelöt työntää.
Itse tykkään noista kerrosmalleista.
NE on näppärät ja kevyet.
Itse en valinnut manducaa, enkä muuta.. ensinnäkin talvella hankala. Ja mulla on ainakin selkä huonossa kunnossa, en jaksa kantaa :)

Mä oon ite ostamassa Firkonin F7-tuplia ja ne on ainaki ilmoitettujen mittojen mukaan kai Brioja kapeemmat ja paljon halvemmat. Käy kurkkaamassa www.vaunula.fi

olis kiva, että niissä kärryissä olis sellaset kääntyvät pyörät edessä, että pääsis näppärästi kaupassa. mutta onko ne sit huonoja talvella?

mä oon aika paljon kantanu tuota 2-vuotiasta pienempänä, kun se ei tykänny olla vaunuissa... mutta en sit tiiä, jaksaako sitä aina kantaa...

eikös ne saa tavallisiin kärryihinki istumaan peräkkäin sitten kun se vauva osaa istua? vai onkohan se vaarallista ja epäkäytännöllistä?

on Emmaljungat 2v3kk ikäerolla ja on olleet aivan ehdottomat, kauppareissu on 5km mutkin ja aivan liian pitkä matka esikoiselle kävellä. Seisomalautakin löytyy yksiköihin, mutta pitkällä matkalla hankalat työntää ja nyt sohjossa ei rullanneet yhtään. Briot taitaa olla sellaiset, jotka täyttää sun kriteerit.

nuo firkon f7 tuplat näytti ihan kivalta. mutta en tiiä sitten haluisinko kääntyvät renkaat... siinä alla oli jotku carena tuplat, mutta niitä ei kai saanu sitten selkämenosuuntaan.

onko mulla liikaa vaatimuksia? ;)

[QUOTE="ööö";23543583]nuo firkon f7 tuplat näytti ihan kivalta. mutta en tiiä sitten haluisinko kääntyvät renkaat... siinä alla oli jotku carena tuplat, mutta niitä ei kai saanu sitten selkämenosuuntaan.

onko mulla liikaa vaatimuksia? ;)[/QUOTE]

on Emmaljungissa kääntyvät isot renkaat ja on olleet hyvät, nehän saa lukittua esim lumessa ja sohjossa. Mitään pikkupyöriä en kyllä ottais.

Ne carenan tuplat on tosi leveät ja työntöaisan korkeutta ei saa säädettyä, mulle ainaki liian korkea työtökorkeus (oon 167cm) Noissa Firkoneissa on heittoaisa, ja mä tykkään siitä, että saa vaihtaa työntösuuntaa, että saa isompi katella eteensä jos sää sallii :)

[QUOTE="ööö";23543608]mitkä emmaljungat teillä on?[/QUOTE]

Twin Cangaroot, mutta niitä ei saa selkä menosuuntaan. Yritin laittaa kuvaan linkin, mutta sitä ei yllätäen saa tuon spämmifiltterin läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;23543637:
Twin Cangaroot, mutta niitä ei saa selkä menosuuntaan. Yritin laittaa kuvaan linkin, mutta sitä ei yllätäen saa tuon spämmifiltterin läpi.

Niin, mutta niihin saa sellaisen adapterin, jolla vauvan saa vaununkoppaan itseensä päin.

Ne carenan tuplat on tosi leveät ja työntöaisan korkeutta ei saa säädettyä, mulle ainaki liian korkea työtökorkeus (oon 167cm) Noissa Firkoneissa on heittoaisa, ja mä tykkään siitä, että saa vaihtaa työntösuuntaa, että saa isompi katella eteensä jos sää sallii :)

niin,en halua kyllä leveitä. ja oon aika lyhyt muutenki.

löysin parhaat kärryt, bugaboo donkey. mutta niitä ei sitten saakaan mistään ostettua. :D

hirveen hankalaa tää miettiminen...

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;23543637:

harmi, ettei saa selkä menosuuntaan. se olis aika ehdoton. 2-vuotias ei osaa puhua, mutta selostaa koko ajan niin ei yhtään ymmärrä, jos sitä ei näe... ja sitten se hermostuu.

Hyvin on pärjätty ilman tuplarattaita 2 vuoden ikäerolla tai siis hieman alle 2v. ikäerolla tuplarattaita. On ollut käytössä vaunuihin kiinnitettävä istuin ja seisomalauta. Kahden vanhemman kanssa liikkeellä ollessa toinen on työntänyt rattaita ja toinen vaunuja.

[QUOTE="vieras";23543688]Hyvin on pärjätty ilman tuplarattaita 2 vuoden ikäerolla tai siis hieman alle 2v. ikäerolla tuplarattaita. On ollut käytössä vaunuihin kiinnitettävä istuin ja seisomalauta. Kahden vanhemman kanssa liikkeellä ollessa toinen on työntänyt rattaita ja toinen vaunuja.[/QUOTE]

mistä semmosen istuimen saa?

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;23543594:
on Emmaljungissa kääntyvät isot renkaat ja on olleet hyvät, nehän saa lukittua esim lumessa ja sohjossa. Mitään pikkupyöriä en kyllä ottais.

Niitä ei ainakaan enään saannu. Ja ne oli vaan naama menosuuntaan....

[QUOTE="vieras";23543688]Hyvin on pärjätty ilman tuplarattaita 2 vuoden ikäerolla tai siis hieman alle 2v. ikäerolla tuplarattaita. On ollut käytössä vaunuihin kiinnitettävä istuin ja seisomalauta. Kahden vanhemman kanssa liikkeellä ollessa toinen on työntänyt rattaita ja toinen vaunuja.[/QUOTE]

Jotkut pärjää, jotkut ei. Meillä esikoinen oppi kävelee 1vee 9kk ja ihan ehdottomat oli tuplat.
Ikää on nyt 3 vee, ja vieläkin on välillä rattaissa.
Käytössä pn phil&tedsit. Ottaakaa nyt huomioon, mitä kapeammat vierräin istuttavat, sitä ahtaammat ne on lapsille. Itse koin briot TODELLA ahtaiksi kahdelle...

Meillä on hankittuna Easywalker duo:t. Vaunut ovat suht kapeat, taapero katsoo eteenpäin ja vauva on vaunukopassa työntäjään päin.. Sitten myöhemmin vaunukoppa pois ja kummatkin katse eteenpäin. Todella laadukkaat ja helpot työntää kääntyvien, isojen eturennkaiden takia. Leveys siis 76 cm ja säädettävä työntöaisa. Suosittelen.