tupperin haudutuspata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riisipuuro
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riisipuuro

Vieras
Omistaako kukaan täällä tupperin haudutuspataa?
Tiedän että siinä on näppärä tehdä mm. riisipuuroa kun ei tarvitse kun kiehauttaa puuro kattilassa ja kipata pataan hautumaan.. Mutta 3 kertaa jo koittaneena en ole saanut puurosta kypsää/muuten hyvää.

Olisko kellään neuvoa tarkempia mittoja ja keitto- sekä haudutusaikoja? Ja mitat ei mene ihan riisipussin ohjeen mukaan.. :/

Servofixin esitteestä:
3dl puuroriisiä
8dl vettä
1l maitoa
0,5 tl suolaa
sokeria, kanelia

Riisi keitetään suolatussa vedessä 15 min, ylimääräinen vesi kaadetaan pois. Maito lisätään ja kiehautetaan. Servofix lämmitetään kuumalla vedellä ja puuro kaadetaan astiaan (ilman sisäosaa). Kansi päälle ja keittiöpyyhe ympärille. Annetaan seistä avaamatta 1,5 tuntia.

Silloin toimii, kun Servofixin ympärille kietoo paksusti peitteitä jotta lämpö ei pääse karkaamaan. Tein oman Servofixini päälle sopivan kokoisen paksun "pannumyssyn" ja alle alustan, sen jälkeen alkoi toimia kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Servofix mullakin, ostin ihan siksi että saisin mukamas helpolla tuon riisipuuron, jonka mä aina tärväsin.
No ei siitä kyllä puuroa tuolla konstia tule.

Mutta muuten on ihan näppärä kippo. Ostin haudutuskattilan B)

Oletko tehnyt mitään muuta tuolla/onnistunut? Meinaan en ole itse nähnyt kyseistä tuotetta, pitäis silti myydä sitä..

Alkuperäinen kirjoittaja ks:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Servofix mullakin, ostin ihan siksi että saisin mukamas helpolla tuon riisipuuron, jonka mä aina tärväsin.
No ei siitä kyllä puuroa tuolla konstia tule.

Mutta muuten on ihan näppärä kippo. Ostin haudutuskattilan B)

Oletko tehnyt mitään muuta tuolla/onnistunut? Meinaan en ole itse nähnyt kyseistä tuotetta, pitäis silti myydä sitä..

Käytän yleensä myslirasiana, tai säilytän siinä jotain muuta kuivatavaraa. Joskus olen tehnyt siinä jogurttia, tai säilyttänyt jotain salaattia tai vihanneksia ritiläosassa.

Yhteistyössä