Turhaa narinaa, älä lue jos ei kiinnosta, mutta pakko on jonnekin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiree"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiree"

Vieras
purkaa ajatuksiaan.

Pääsääntöisesti lapsen kanssa kahdestaan olo on ihan mukavaa. Lapsi on hyvällä tuulella ja tykkää auttaa minua.

Mutta sitten hieman napinaa, siitä en tykkää välillä yhtään hyvää, kun pitää pitkin iltaa keksiä yhtä sun toista pientä tekemistä lapselle. Lisäksi koen, että peruskotihommat tahtovat jäädä repsalleen, ihan vain siksi, että tenava ei malta odottaa yhtään mitään, vaan kaikki pitää tapahtua siinä silmän räpäyksessä kun hän jonkin idean saa päähänsä. Ja tuntuu, että lapsi vaihtaa tekemistä vähän väliä pitkin iltaa, ei malta keskittyä johonkin yhteen hommaan pitemmäksi aikaa. Lapsen myös pitäisi paremmin oppia keskittymään, onhan hän jo eskarilainen.

Tai no se rutiini tässä on lapselle tullut, että hänen pitää yksi tunnin kestävä lastenvideo katsoa joka ilta. Tuon onneksi lapsi jaksaa rauhassa katsoa loppuun asti. Olen videon katsomisen hänelle suonut, koska se auttaa lasta keskittymään ja hän ei ole sitten tuntiin jotain säheltämässä.

Nytkin on repsalleen jäänyt tiskikoneen täyttö ja tyhjennys. Onneksi äsken lapsi tykkäsi tyhjätä tiskikoneen, niin nyt minulle ainoastaan täyttö. Lapsi haluaa sitten laittaa tiskikoneen päälle. ( Jos tuotakaan ei anna lapsen tehdä, niin auta armias minkä karmean raivarin hän siitä hyvästä saa. )

Teilläkö lapsi päättää mitä kotona tehdään? Jos mun tarvii tehdä kotitöitä niin lapset saa ihan vapaasti valita auttavatko vai leikkivät omiaan, mitään 24/7 viihdytyspalvelua on ihan turha odottaa.

har, no sellaista se on meno täällä talossa, että pitää keksiä lapselle tekemistä tai sitten alkaa marina että on tylsää tai sitten lapsi saattaa keksiä ties' mitä, mistä taas minä en tykkää.
Kieltämäti välillä tuntuu, että huh huh, kun koko ilta on välillä melkoista härdelliä, mutta tässä vaiheessa on jo hyvä olo, kun tietää, että nukkumaan meno on lähellä. Nukkuminen on minusta jees, kun saa olla hetken rauhassa kaikenlaisilta kysymyksiltä.

HUH. miten minusta tuntuu et pääsen helpommalla noiden kuuden oman kanssa?
Se on vaan sit voi voi jos ei mitään keksi. Ja jos tarpeeksi kintuissa pyörii ja vinkuu niin tulee komento omaan huoneeseen miettimään. Toki nyt välillä jotain ideoita lapsille annan mut en todellakaan ole mikään viihdytyspalvelu. Ja viimeistään tuolla omassa huoneessa alkaa kummasti sitä tekemistä löytymään.

Yhteistyössä