Turhat ls-ilmot ja ihmisten kyttääminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ranskalaiset juo viiniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ranskalaiset juo viiniä

Vieras
Kirjoitan ystäväni puolesta :(
Heillä oli kesällä taloyhtiössään pihatalkoon. Lapset monellakin perheellä juoksenteli sen päivän pihalla :)
ja talkooporukalla touhusivat piha hommia,
ja toki kun kuuma päivä oli,
oli myös juomaa ;)
Ystäväni ja hänen miehensä otti sitten koko päivän aikana muutaman oluen/siiderin.
Ei siis kännejä vaan joi sen janoon kuten moni muukin teki talkoissa.
Vaan olisi pitänyt jättää nuo muutama siideri/olut ystäväperheeni juomatta,
naapuritalojen kyylä teki heistä ls ilmon.
(oli eräälle ihmiselle mennyt tämä kehumaan kuinka nyt loppui naapuritalossa ryyppyjuhlat kun hän teki ilmon)
Juovat pihalla julkisesti alkoholia ja lapsetkin juoksentelee pitkin pihoja.
Kai sitten oli värittänyt tilannetta hiukan lisää sillä en nyt jaksaisi uskoa että tuon takia muuten olisi ottaneet tuota soittajaakaan tosissaan.
Ystäväperheelläni sitten kävi sossut,
totesi kyllä että kaikki on kunnossa
(tietenkin on) ja hyvä tietysti että tarkistelevat.
Mutta eikö nyt johonkin voisi jo nämä verhojen takaata kurkkijatkin vetää sen rajan?
Jos on pihatalkoot ja pihalla juoksee ihmisiä ristiin rastiin touhten piha hommia ja ottaa siinä koko päivän aikana 2 pulloa siideriä nyt vähän jotain rajaa näihin ls-ilmoihin :(
(Ja OT:na ;) mistä kukaan voi tietää olikohan siinä pullossa koko päivänä kuin kerran sitä siideriä-olutta vai olikohan täyttäneet vedellä)
Ymmärrän jos olisi jokapäiväistä tai joka viikonloppuista mutta hei haloo muutama silloin tällöin niin heti sossuun ilmoitustako?
Nyt ystäväni kysyi että olisiko minulla mahdollista ottaa heidän lapset hoitoon kun heillä on viikonloppuna kesän viimeiset pihatalkoot (2kertaa kesässä)
jos aikoo juoda siellä janoonsa sen 2 sidukkaa ja miehensä sen 2 olutta ettei tarvi sossujen kanssa päätyä juttusille
kuormittamaan jo ennestään heidän ylitäyttä asiakaskuntaansa.
Tokihan autan ystävääni mutta kyllä pisti niin vihaksi (kuulin nyt vasta siis tästä jutusta)
että ihmiset kehtaakin tehtailla aivan tekemällä tehdä toiselle tällaista kiusaa :(
ei siis ihme että ne oikeat ongelmat jää hoitamatta kun joutuu juoksemaan tällaisten naapureiden takia turhaan.

Minä olen myös tällä palstalla välillä miettinyt, että toivottavasti kaikki ls-ilmoitus-yllyttäjät eivät ole tosissaan.
Pelottavaa ajatella että rajallisista resursseista niin valtava osa käytettäisiin turhiin tarkistuksiin - ja siitä syystä oikeat avuntarvitsijat jäisivät ilman apua.
Vastuullisuutta kehiin.

Toisaalta voi olla myös niin, että pihan aikuiset olivat enemmän humalassa kuin mitä itse huomasivatkaan, eikä lapsilla ehkä ollutkaan niin kivaa ja turvallista kuin annetaan ymmärtää.

En tarkoita, että tämä olisi välttämättä ls-ilmon paikka, mutta näinkin voi käydä.

Minä olen myös tällä palstalla välillä miettinyt, että toivottavasti kaikki ls-ilmoitus-yllyttäjät eivät ole tosissaan.
Pelottavaa ajatella että rajallisista resursseista niin valtava osa käytettäisiin turhiin tarkistuksiin - ja siitä syystä oikeat avuntarvitsijat jäisivät ilman apua.
Vastuullisuutta kehiin.

Aivan samaa minäkin monesti miettinyt ja nyt sain sitten kaveriltani tuon puhelun, niin en voi kuin pyöritellä päätäni :O
Ja ajatelkaas kuten nimimerkkinikin on ;)
ranskassa ne juo viiniä ruuan kanssa ;)

[QUOTE="aapee";24410241]Aivan samaa minäkin monesti miettinyt ja nyt sain sitten kaveriltani tuon puhelun, niin en voi kuin pyöritellä päätäni :O
Ja ajatelkaas kuten nimimerkkinikin on ;)
ranskassa ne juo viiniä ruuan kanssa ;)[/QUOTE]

Nuo sun silmäniskuhymiöt on tosi ärsyttäviä. Varmasti tahallista provoamista,aihe kun on sellainen, ettei siitä oikein hauskuutta saa tekemälläkään.

Valitettavan paljon tulee ilmi noita "turhia" ls ilmoituksia.
Ärsyttävintä on ollut seurata sivusta tuttavapariskuntaa, joilla on vihamiehiä ja yrittävät kaikin keinoin saada materiaalia tai todistusta, että saavat tehdä ls ilmoituksen. Pariskunta taas yrittää suojella omaa lastaan parhaansa mukaan huume- ja kännihörhöjen seuralta ja saavat nyt sitten ahdistelua osakseen :(

Miten minusta onkaan kasvanut näin tasapainoinen ja suhteet vanhempiini ovat lämpimät ja hyvät ja suhde alkoholiin on myös hyvä vaikka olen todistanut pienenä lapsena sisarusteni ja serkkujeni kanssa vamhempiemme juhlimista alkoholin kanssa? monta kertaa tullut nähtyä porukka humalassa, nauravaisina, eloisina ja joskus jopa vihaisina. Kukaan ei moisesta piitannut, saati että olisi mökkinaapurit tehneet lastensuojeluilmoitusta...

Toisaalta voi olla myös niin, että pihan aikuiset olivat enemmän humalassa kuin mitä itse huomasivatkaan, eikä lapsilla ehkä ollutkaan niin kivaa ja turvallista kuin annetaan ymmärtää.

En tarkoita, että tämä olisi välttämättä ls-ilmon paikka, mutta näinkin voi käydä.

Miksi sinä haluat välttämättä vääntää asiasta sellaisen, mitä se ei ole? Etkö osaa oikeasti lukea juttua niin kuin se on kerrottu?

Omassa nuoruudessani vanhemmat ottivat silloin tällöin jopa vähän enemmän kuin pari, eikä ole mitään traumoja syntynyt. En tietenkään kehoita muita vanhempia tällaiseen toimintaan, sillä tiedän, että toiset vanhemmat käyttäytyvät eri tavalla juotuaan alkoholia, ja jotkut lapset voivat ottaa sen rankemmin. Muutama sidukka päivän aikana ei nyt pahemmin keneenkään vaikuta. Itse en tosin harrasta tuollaista keskellä päivää tissuttelua, mutta en sitä muilta kiellä, sillä jos joillekin maistuu, eikä se ole ongelma, niin mitäs haittaa siitä on kenellekään?

[QUOTE="Manttu";24410411]Kovin moni ei kyllä tule känniin kahdesta oluesta tai siideristä...[/QUOTE]

Mä veikkaan, että se ilmoittaja ei tosissaan ollut laskenut montako pulloa päivän aikana oli mennyt. Jos hää oli mielestään nähnyt nämän vanhemmat koko ajan pullo kädessä, niin oli saattanut olettaa juomaa menneen enemmänkin.

Sitten tuohon ensimmäiseen kommenttiini liittyen: olen kuullut tapauksista, jossa vanhemmat sanovat esim. joulun aikaan juovansa ne pari, jotka eivät vaikuta tietenkään mitään. Todellisuus on ollut sitten se, että viinilasillisia on hörpitty enemmän kuin pari kertaa ne pari lasia, päälle konjakkia ym. Ja silloin ollaankin jo humalassa. Pointti oli siis siinä, että joskus ihan vastuullisiltakin aikuisilta hämärtyy käsitys siitä, mikä on sopiva määrä alkoa lasten kanssa. Enkä siis puhu nyt tuosta ap:n tapauksesta.

Mie en ymmärrä miksi jano juomaksi täytyy ottaa alkoholia, sen enempää en ymmärrä sitä, että punaviiniä juodaan, että vaavin alku kiinnittyis paremmin. Ehkä mulla on sitten traumat lapsuudesta jäänyt, mut oman lapseni kohdalla toimin toisin kuin omat vanhempani. Ls-ilmoa en kuitenkaan ole naapureistani tekemässä, sillä muiden elämää en jaksa niin tiiviisti seurata, vaan keskityn ihan omaan perheeseeni.

Kaikista eniten tässä saakelin nykymaailmassa ärsyttää OLETTAMINEN. Mikä piru siinä on niin vaikeaa mennä suoraan ko henkilön luo ja kertoa havainnot, olettamukset hänelle suoraan? Mikä olis pahin mitä tapahtuisi? Huomaisi, että kaikki ei aina ole sitä mitä luulee... jos ne vanhemmat olis ollut kännissä, hän olisi voinut sitten tehdä hyvällä mielellä ilmoituksen, jos taas ei, niin vanhemmat olisivat voineet huomata että tässä maailmassa on ihmisiä joita kiinnostaa muukin kuin oma napa ja naapuri olisi huomannut että kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää.

Miten se voi olla niin helvetin vaikea puhua naapurille mutta sitten on helppo tehdä itsestä tärkeän ja puhua sosiaaliviranomaisille, kertoa olettamuksista...
Jestas, pistää vihaksi.

• Tykkää
Reactions: Mansikkainen mamma
[QUOTE="vieras";24410501]Mie en ymmärrä miksi jano juomaksi täytyy ottaa alkoholia, sen enempää en ymmärrä sitä, että punaviiniä juodaan, että vaavin alku kiinnittyis paremmin.[/QUOTE]

Mä saatan juoda jos tajolla on sen yhden oluen jano juomaksi ;)
RIEPUUU HUOMAA SILMÄNISKU ;)

Minusta nyt on aivan sama mitä kukakin juo ruuan tms. kanssa ;)
Kunhan nyt omin jaloin pystyssä pysyy ja janoon jos juon sen oluen niin se menee vaan janoon ei humalan hakuisuteen.
Humalat on sitten eri asia ;)
Samalla tavallahan voisin ihmetellä että joku ei suostu ottamaan janoonsa kuin mehua ;) ;)

Tuo oli minulle ihan uusi juttu että
"punaviiniä juodaan, että vaavin alku kiinnittyis paremmin"
Ikinä kuullutkaan tällaisesta?

;) ;) ;) Olikohan näitä nyt tarpeeksi riepulle :D

Yhteistyössä