Turhat rokotukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi voi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi voi

Vieras
Eräs tuttava haluaa lapselleen vesirokkorokotuksen. Ihan terve ja normaali 2-lapsi hänellä. Syyksi kertoi; "ettei tartte sairastaa". Tähänkö tää menee? Kohta joka sairautta vastaan on rokote. Mitä mieltä te olette vesirokosta, onko hyvä sairastaa vai hoitaa "helposti" rokotteella?

Mä olen vähän kiikun kaakun mielipiteeni kanssa.
Esikoinen on sairastanut vesirokkonsa, nuorempi ei. Itse sairastin raskaana ollessani.... ei kiva.

Mutta rokotus ei ole mikään tae ja varmuus- ei missään rokotteessa, kai te nyt sen käsitätte?? :O

Rokotteen kannalla olen. Kurja tauti, eikä ollenkaan niin vaaraton mitä kuvitellaan.

Etenkin atoopikkolapsilla ja muutenkin paljon sairastaneilla lapsilla pidän vesirokkorokotetta fiksuna ratkaisuna.

Itse en kyllä vesirokkorokotetta pitäisi turhana. Ei siitä kukaan kirkaampaa kruunua saa jos itsensä raapii verille ja kärsii vielä jälkitauditkin. Varsinkin vyöruusu vanhemmalla iällä on aivan helvettiä!

Vesirokkoon, tai sen jälkitauteihin kuolee Suomessakin vuosittain lapsi(a).
Mä olen itse sairastanut vesirokon 8-vuotiaana ja se oli ihan kamalaa!

Ei todellakaan mikään turha rokote.

Mä olen niin tietämätön rokotteiden ja tutkimusten kanssa, että otan lapsilleni ne mitkä tavanomaisessa rokotusohjelmassa on ja ne mitä heille erikseen suositellaan.

En siis enempää, enkä vähempää.

En rokottaisi alle teini-ikäistä. Sitten jos ei ole sairastanut niin rokote, koska aikuiselle on vaarallisempi/hankalampi kuin lapsille.

Nyt on rokko sairastettu eikä asiaa tarvitse enää miettiä. Eikä edes sitä, että rokotuksen suoja loppuisi aikuisena kesken. Siitä kun ei vielä tarpeeksi tietoa ole.

Rokotuksen suurin hyöty olisi kansantaloudellinen kun vanhempien ei tarvitsisi olla poissa töistä. Meillä tämäkin puoli hoitui helposti viikon etätyönä puolisollani. Toki kaikilla ei ole siihen mahdollisuutta, ei omaa silloista työtänikään olisi etänä voinut hoitaa.

[QUOTE="realisti";25489644]

Nyt on rokko sairastettu eikä asiaa tarvitse enää miettiä. Eikä edes sitä, että rokotuksen suoja loppuisi aikuisena kesken. Siitä kun ei vielä tarpeeksi tietoa ole.

[/QUOTE]
Tai sitten tarvitsee.

T: hän, jolla on ollut vesirokko kolmesti - 2 krt lapsuudessa ja kerran aikuisiässä

Vesirokkorokote ei ole turha, kahden lapsen kanssa ei ole yksinkertaisesti varaa sairastaa 4 vkoa putkeen vakavaa tautia, joka on ehkäistävissä. Kausilenssuja tai possunuhaa vastaan en lapsiani ole piikittänyt enkä piikitä.

[QUOTE="realisti";25489678]Onko nämä labrassa diagnosoitu vesirokoksi? Entä onko vasta-aineita katsottu?

Eipä sitten varmaan rokotuskaan olisi auttanut.[/QUOTE]
Lapsuuden rokoista en tiedä että käytiinkö labrassa vaiko ei. Lääkärissä käytiin joka kerta, ja vesirokoksi totesivat - sen voi kuulemma ihan hyvin sairastaa useamminkin kuin kerran, vaikka valtaosa kuvittelee päinvastaista. Vasta-aineita ei ole katsottu, en pidä sitä tarpeellisena omalla kohdallani.

Eihän rokotekaan aina tuo 100% suojaa (mikään rokote käsittääkseni), mutta rokotetuilla vesirokko tulee kuulemma lievänä jos ollenkaan. Meidän rokotettu poikamme sairasti vesirokon viidellä rakkulalla ja ilman kuumetta, rokotettu tyttäremme ei ollenkaan, suuri osa päiväkodin lapsista kovan kuumeen ja satojen näppyjen kera - yhden ystävän lapsi samasta pk:sta joutui sairaalahoitoonkin.

[QUOTE="realisti";25489644]En rokottaisi alle teini-ikäistä. Sitten jos ei ole sairastanut niin rokote, koska aikuiselle on vaarallisempi/hankalampi kuin lapsille.

[/QUOTE]

Vähän samalle kannalla kallistuin, ellei sairasta lapsena, rokotutan. Googlasin äsken ja jos yhtään oiekin muistan (hei kamoon, siitä on jo yli vartti!!) niin 12 vuotiaaksi asti rokotetaan.

Eräs tuttava haluaa lapselleen vesirokkorokotuksen. Ihan terve ja normaali 2-lapsi hänellä. Syyksi kertoi; "ettei tartte sairastaa". Tähänkö tää menee? Kohta joka sairautta vastaan on rokote. Mitä mieltä te olette vesirokosta, onko hyvä sairastaa vai hoitaa "helposti" rokotteella?

Miksi vesirokko pitäisi sairastaa, jos siihen on rokoite? Inhottava tauti, johon saa immuniteetin rokotuksella. Meillä on molemmat rokotettu.

P.S. joka vuosi Suomessa vesirokkoon kuolee ainakin 1 lapsi.

[QUOTE="Tiina";25489755]Miksi vesirokko pitäisi sairastaa, jos siihen on rokoite? Inhottava tauti, johon saa immuniteetin rokotuksella. Meillä on molemmat rokotettu.

P.S. joka vuosi Suomessa vesirokkoon kuolee ainakin 1 lapsi.[/QUOTE]

Ainiin, mun esikoinen sairasti sen rokotteesta huolimatta, mutta äärettömän lievänä. Alle 10 näppyä, ei muuta.

Yhteistyössä