Turhauttaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tytön ja pojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tytön ja pojan äiti

Vieras
Olen nyt pari viikkoa syönyt todella vähärasvaista, suolatonta (pitäis syödä muutenkin) ruokaa ja käynyt tunnin reippaalla lenkillä joka päivä sekä herkutellut vaan kerran viikossa hillitysti, MUTTA...

Paino ei ole pudonnut vaa'an mukaan edes 100 grammaa \|O

En tiedä,mitä ihmettä mun pitäis tehdä...

Ei tätä kauaa jaksa yrittää, kun MITÄÄN ei tapahdu... :'(

Älä luovuta, tsemppiä sinulle!! En osaa suoraan sanoa syytä tuohon, mutta voi hetken kestää, että elimistö pääsee mukaan. Juothan tarpeeksi vettä, jotta aineenvaihdunta olis mahdollisimman vilkasta?
Itse koitan kans täällä ruokavalioani parantaa, eikä se ihan helppoa ole. Mutta tsemppausrutistus todellikin sinulle... älä luovuta, kyllä se viellä palkitaan :wave:

No kerroppas vaikka yhden päivän ruokalistasi niin katsotaan mikä mättää ;). Minulla on lähtenyt 3 viikossa 4 kiloa lähinnä ruokavaliota tarkkailemalla, ensimmäiseksi kiinnostaisi nähdä syöthän tarpeeksi..niin hassulta kuin se kuulostaakin..

Tai ettet vaa söis vaaleeta leipää tai liikaa hiilihydraatteja??

Mulla kolmessa viikossa kolme kiloa..Ja aina välillä herkuttelen..Mutta pyrin käymää joka päivä lenkillä, esim.tänää jäi välistä...

Mutta kyllä kait se siitä.

Muista vesi!! :)

*menen itsekkin juomaan nyt*

Ruisleipää aamulla 2 siivua, Keijua (laktoositon eli kasvisrasva) ihan minisipaisu, pari ohuen ohutta siivua kalkkunaa/kinkkua ja lisäksi kurkkua/tomaattia. Juomaksi mukillinen sokeritonta mansikkakeittoa.
Tai veteen keitettyä puuroa + tota keittoa.

Lounaaksi salaattia ja broileria/possua/kalaa (haudutettua, ei paistettua). Juomaksi vettä.

Päivällinen samaan tyyliin kun lounas, mutta lisäksi yleensä yks peruna tms. Juomaksi vettä. Jälkiruuaksi samaa mansikkakeittoa mitä aamulla.

Illalla hedelmiä ja Yosa- kauravalmiste tai Piltti hedelmäsose =)

Mikä tässä on väärin??
Mitään herkkuja en syö (paitsi kohtuullisesti kerran viikossa ja joskus yhden tai kaks karkkia päivässä, en joka päivä) ja rasva on ns. hyvää rasvaa... (jota siis jo kroppa tarvitseekin).

Kahvia tms en juo ollenkaan.

Hyvä rasva ei tarkoita sitä ettei se lihota.....
Kaikki öljyt on 100 % rasvaa joten sama kuin voita käyttäisit!!!
Eri asia on se että se on terveellistä verisuonille,mutta lihottaa.

Jos painosi ei ole laskenut,syöt just sen verran mitä kulutat.
Herkku päivä kerran viikossa???Mitähän se on??? Voi olla että sen takia painosi ei laske,voi olla että syöt silloin ne menetetyt kalorit takaisin.
Tunnin reipas liikunta kerran päivässä ei paljoa auta jos muuten teet kevyttä duunia.Lisää liikuntaa.Muista myös että mitä enemmän ikää tulee sen vähemmän kehosi kuluttaa.
Jos haluat että painosi laskee 1 kg viikossa täytyy sinun syödä 7000kcal vähemmän kuin kulutat!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 22:29 vieras kirjoitti:
Hyvä rasva ei tarkoita sitä ettei se lihota.....
Kaikki öljyt on 100 % rasvaa joten sama kuin voita käyttäisit!!!
Eri asia on se että se on terveellistä verisuonille,mutta lihottaa.

Mutta pitää muistaa, että elimistö TARVITSEE rasvaa. Sitä pitäisi olla 30% energiansaannista, jopa KTLn mukaan. En puhu siis pelkkänä karppina. Pienet pienet sipaisut Keijua on yhtä tyhjän kanssa...

Jos haluat todella tietää mikä mättää, niin laskehan vaikka tuon esimerkkipäivän kalorimäärä. Olisin voinut sen tehdä puolestasi jos tietäisin enemmän minkälaisia määriä olet syönyt mutta kannattaa sen verran nähdä vaivaa että tsekkaa syömänsä ruuan kalorit suhteessa omaan painoon/liikumiseen niin sillä pääset eteenpäin.

Näyttää aika vähältä ja yksipuoliselta. Liian vähän rasvaa ja vähän maitotuotteita. Itse en söisi kahta noin samanlaista ateriaa päivässä. Syö välipaloja, rouskuta porkkanaa tai joku hedelmä/viili tms.

www.kalorilaskuri.fi on ihan käyttökelpoinen. Sinne voi rekisteröityä käyttäjäksi esim. kuukauden ajaksi, jos haluaa tallentaa omia syömisiään ja seurata niitä. Kk tais maksaa jotain 1,99 euroa. Mie aina välillä rekkaan itseni sinne "seurantaan" ;)

mulla kesti jotain 3-4 viikkoo enenn kuin nyt vasta alkoi vaaka näyttää kolmee kiloo vähempi....
ehkä se tästä vielä putoaa....

tälleen minä oon syönyt!
aamupala kipollinen cheeriousmuroja kevyt maidolla...kippo on melkein3-4dl ja melki täys...
lounas yleensä viikolla ollut salaattia,mm kiinankaali,punakaali,porkkanaraaste,herne ja kanaa tai sitten ilman ja salaatinkastiketta missä 15%rasvaa aika reilusti...
välipalana saatan juoda mukin teetä tai vettä ja syödä keksin tai karjalanpiirakan kalkkunaleikkeellä
päivällinen on normi ruokaa perunaa ja kastiketta tai mitä millonkin...yritän pitäytyä ekassa annoksessa enkä santsaa...
illallinen on sama kuin lounas tai sittten hedelmiä ja porkkanaa....joskus olen sortunut syömään leipää tai jopa kaupan pizzaa.
vettä juon tai oikeestaan poretabletteja...kalsiumia un en tykkää hirveesti maitoo juoda ja juustoa en oo syöny taas hetkeen aikaan ja jugurttikaan ei mee alas...
tee yleensä vihreetä teetä....
en tiä onko nyt sitten alkanut paino tippuun mutta ainakin tän aamunen paino oli mukavaa katteltavaa....

tsemppiä sulle kuitenkin...kyllä se siitä!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2006 klo 13:28 Tytön ja pojan äiti kirjoitti:
Mä en voi maitotuotteita käyttää.

Ja puuron keitän juuri noista isoista hiutaleista.

Mutta... pitää vaan jaksaa yrittää :D

Niin ja ylipainoa mulla 30kg, että sen suhteen pitäis tippua kyllä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 06:19 vieras kirjoitti:
Jos painosi ei ole laskenut,syöt just sen verran mitä kulutat.
Herkku päivä kerran viikossa???Mitähän se on??? Voi olla että sen takia painosi ei laske,voi olla että syöt silloin ne menetetyt kalorit takaisin.
Tunnin reipas liikunta kerran päivässä ei paljoa auta jos muuten teet kevyttä duunia.Lisää liikuntaa.Muista myös että mitä enemmän ikää tulee sen vähemmän kehosi kuluttaa.
Jos haluat että painosi laskee 1 kg viikossa täytyy sinun syödä 7000kcal vähemmän kuin kulutat!!!

1-1½tuntia reipasta kävelyä on pakko riittää!!!

Ja kuten kirjoitin tuossa aikaisemmin, niin herkkupäivänä syön KOHTUULLISESTI herkkuja ja nekin esim. kaurakeksejä, lakuja ym ja niitäkin todella kohtuudella.
En mätä mitään pizaa, karkkia, suklaata jne mahaa täyteen, jo siitäkään syystä että mun vatsa ei tuollasita evästä kestä ja toisekseen ei edes tee mieli. Enää

:x

Mikä on kohtuullisesti? Kaurakeksit ja lakut sisältää nekin aika hurjasti kaloreita ja etenkin kaurakeksit on usein varsinaisia rasvapommeja. Ja mitä vauhtia kävelet? Tuleeko pieni hiki ja alkaako hieman hengästyttää? Jos ei, lisää vauhtia, etanamatelusta ei kovin kummoista hyötyä irtoa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2006 klo 12:29 mari kirjoitti:
Mikä on kohtuullisesti? Kaurakeksit ja lakut sisältää nekin aika hurjasti kaloreita ja etenkin kaurakeksit on usein varsinaisia rasvapommeja. Ja mitä vauhtia kävelet? Tuleeko pieni hiki ja alkaako hieman hengästyttää? Jos ei, lisää vauhtia, etanamatelusta ei kovin kummoista hyötyä irtoa.

Kun lukisitte kunnolla!!

Ensinnäkin... jos syön KOHTUULLISESTI esim. kaurakeksejä, niin se on todella kohtuullisesti eli määrältään ehkä 5-6. Lisäksi JyväsHyvän keksejä, jotka terveellisempiä. Ainakin mitä ravintoarvoja vertaa.
Ja lakua KOHTUULLISESTI on ehkä kourallinen.

Noi ei mun laihtumisongelmaa aiheuta. PISTE.
Syy voi olla siinä mitä syön muuten, mutta nuo ei todellakaan tätä tilannetta aiheuta.

Ja en ole niin tyhmä, että kävelisin etanavauhtia tunnin (tyyliin korttelin ympäri) ja sitten ihmettelisin, kun mitään ei tapahdu. Kävelen matkallisesti NOIN 10km/päivä ja jos siihen menee aikaa 1-1½tuntia niin ei siinä auta etanoida :whistle:

Turha sinun on hermostua jos toiset yrittävät auttaa. Luulisi painon tippuvan terveellisellä ruokavaliolla ja suht kovalla urheilulla jos on niinkin paljon kuin 30 kiloa ylipainoa. Joko syöt liian vähän tai sitten olet hyvä huijaamaan jopa itseäsi. Tarkista tilanne, laske kalorit niin olet viisaampi kuten tässä jo aiemmat vastaajatkin ovat sanoneet.

Eikö edelleenkään ole paino tippunut yhtään?

Minä olen nyt puodottanu pisteillä 3 viikossa 3,4kg
viel ainakin 17kg edessä.
Askelmittari on hyvä hankinta minulla ainakin kannustanu liikkumaan.
Ja sen huomas kun nyt oli viikossa pudonnu 1.5kg
Minä ainakin luulin liikkuvani enemmän kuin oikeesti liikuin. Taisin huijata itseäni. =)
Kyllä se onnistuu vaikkakin on tiukassa. Mutta eihän ne kilot oo yhdessä yössä tulleet =)
Tsemppiä kyll se onnistuu usko vaan. Minä voin kannustaa sinua urakasssasi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 10:46 ruutelituu kirjoitti:
Leivän olisi hyvä olla täysjyvää,miel.ei leipää ollenkaan tai max.2 siivua vkossa. Puuron pitäisi olla keitetty suurista kaurahiutaleista(ei siis mitään pikahiutaleita). JA MIN.2L VETTÄ PVÄSSÄ!!J akyllä pitää myös huomioida se,että jos sinulla on esim.2 kg ylipainoa,sitä on lähes mahdotonta saada pois kuin taas jos sinulla on 20 kg ylimäärää.Sinuna jättäisin myös nuo piltit syömättä ja tilalle oikea appelsiini ja muutenkin lisäisin tuoresalaatteja,kasviksia ja marjoja sekä hedelmiä(paitsi banaania tms. ei,joissa on paljon energiaa)

ollaan eri mieltä sitten leivästä, sillä ruis pitää nälän loitolla. itse alotin heinäkuussa sokeriklubin ekan sivun ruokavaliolla, jossa jokaisella aterialla 2 palaa leipää. painoa oli silloin 84, nyt 57...

lounaalla ap ei maininnut ruokamäärää, eli toteutuuko lautasmalli? siis puolet siinä lautasella vaan sitä varsinaista ruokaa. itse söin ennen aika ok, mutta aivan järjettömiä kasoja santsin kans.

Siihen voi mennä viikkoja ennenku se lähtee..Ota ihan rauhassa ja oo kärsivällinen.

Huolehdithan ettei lapsesi kärsi ylipainosta ja laita ne lapsetkin liikkumaan ja kaikkien ruokavalio remonttiin. :hug:

Tässä on moni maininnutkin, että kaksi tärkeää asiaa laihdutuksessa on 1) laatu ja 2) määrä. Kumpikaan ei riitä yksinään. Ruoan laadun ja energiatiheyden voi tietää vain valmistamalla ruoan itse (ja laskemalla) tai seuraamalla pakkausselosteita. Tämä on hiukan hankalaa, mutta usein suuruusluokka riittää.
Ruoan määrää luulisi olevan helppo arvioida, mutta aina ei niin olekaan. Olen itse laillistettu ravitsemusterapeutti, ja neuvon ihmisiä työkseni. Silti oma kompastuskiveni raskauskiloja laihdutellessa olikin ruoan määrä. Piti ruveta punnitsemaan suupalojaan, ennen kuin todellinen ruoka- ja energiamäärä paljastuivat!
Punnitsemista ei tarvitse jatkaa kuukausitolkulla. Ensimmäinen viikko kertoo hyvin paljon... Kannattaa kirjata syömiset tuolta viikon ajalta ja olla itselleen rehellinen -sinähän teet tätä itseäsi varten. Sitten syömisiään tarkastellessa voi tehdä tärkeitä havaintoja!

Jos saat nipistettyä omaa aikaa itsellesi ja huolehdittua mielesi hyvinvoinnista, sillä on suurempi merkitys kuin uskoisikaan! Ihminen on hieno kokonaisuus, ja joskus mieli tuntuu kumoavan fysiikan lait...

Hyvää jatkoa!
ps. Ei kannata syyllistyä mistään kirjoittamastani, vaan huomioida oma jaksamisensa ja elämäntilanteensa!

Mikä on sopiva määrä puuroa aamulla? Desilitroissa?

Nyt syön 3dl (isoista hiutaleista tehtyä) + sokeritonta Gefilus-soppaa 2 dl

Entä leipä? Monta siivua päivässä?

Ruisleipää en voi syödä, joten syön moniviljaa noin 2 siivua päivässä. Joskus en sitäkään.

Olen omasta mielestäni katsonut aika tarkkaan noi ruokamäärät, että en syö liikaa. Lautasella on lounaalla/päivällisellä yli puolet kasviksia ja ESIM. yksi broilerin file tai pari palaa seitiä.

:/

Ei 3dl puuroa ole liikaa. Esim. ruoankäyttötutkimuksissa jos ei tiedetä todellista annoskokoa käytetään nk. vakiokokoa 2,5dl.

Katsoin tuota ruokalistaasi yhdeltä päivältä. Jos todella syöt suunnilleen tuon verran päivittäin, ei siitä kyllä kerry energiaa kuin 1200 kcal. Sitä alemmas ei kannata nipistää tavallisella ruoalla.

Joillain painon putoamaan lähteminen ottaa muutaman viikon, sitten kyllä alkaa tapahtua. Elimistöhän periaatteessa haluaa säilyttää saavutetun tasapainotilan, koska se on sopeutunut siihen. Mutta jossain vaiheessa se "luovuttaa"!

Voi olla, että elimistösi tarvitsisi pienen sysäyksen? Jos painoindeksisi on reilusti yli 25 (siis ainakin 27), voisit kokeilla nk. ENE eli VLCD -diettiä. Tunnetaan myös pussidiettinä,eli se on toteutettava velmisteilla (esim. Nutrilett). Tähän tarvitset lääkärin valvontaa, jos dietti kestää yli 2vk. Jos olet terve,tuo 2vk voi riittää. Sitten siirryt nykyiseen ruokavalioosi.

Vaatii pienen "henkisen repäisyn", joten kannattaa etsiä kaveri tai aloittaa vaikka uusi "pino" tänne palstalle?

:hug:

Yhteistyössä