Turhin vauvatarvike

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
Konntauskypärä! Eihän se lapsi opi varomaan mitään jos tottuu siihen että kaikki kaatumiset jne eivät satu.

Hoitopöytä todistautui meille aivan turhaksi..

Kyllä se oppi varomaan. :) Mut oli varsin hyvä, että jäi parit kuhmut ja mustelmat väliin. Miks ois pakko paukuttaa sitä pollaa?

Uskokaa jo, lapset on erilaisia. :D Meidän pirpana ei lähteny ees mitenkään aikaisessa vaiheessa liikkeelle, mutta silti. Konttauskypärä oli parin viikon ajan hittituote. =) (lyhytaikainen, mutta tarpeellinen, vaan siksipä en ostanu sitä itse, vaan pyysin kaverilta lainaan).

Turhin olis ollut joku tuttipullojen lämmitin tai sterilisoija, kun en ole niitä tarvinnut. Kävelytuoli myös jäi hankkimatta, enkä kaivannut. Rintarepun hankin ja käytin vain pari kertaa, kantoliina paljon parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Alkuperäinen kirjoittaja OMG:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Konttauskypärä on aivan turha.

Sellaisille lapsille ehkä turha jotka kehittyvät hitaasti. meillä lapsi lähti vajaa 6kk ikäsenä kävelemään ja usein olisi pää kolahtanut kovin lattiaan ilman kypärää. Eli meille se oli hyvinkin tarpeellinen.

OMG, vajaa puolivuotiaana oppi kävelemään, eihän vauva saa edes istua sillon vielä
taitaa olla joku ihme-lapsi kyseessä, luulis et olis lehteen päässy

Ei saa istua?? vaikeeta se on väkisin pitää lasta paikallaan kun 5kk ikäsenä konttaakin jo kunnolla, olisko vaan pitäny sitoa kinni "kun ei saa tehdä noin, ja ei saa liikkua vielä" tarkotin kyllä tukea vasten kunnolla käveli mutta kuitenkin horjahduksia sattui usein ja meni pääedellä lattiaan.

Meidän pirpanalla oli kanssa lainassa konttauskypärä ja oli tosi tarpeen n. viikon-kahden ajan eli just sen ajan, kun oppi nousemaan pystyyn, mutta ei vielä laskeutua. :)

Meillä sama homma :)

Alkuperäinen kirjoittaja iita:
Mä kysyin samaa päivällä, kukaan ei juuri vastannu :( Mun serkku osti autoon sellasen peilin, että näkee ajaessakin sen vauvan ja meillä toi ruokapöytään imukupeilla kiinnitettävä leikkialusta. Ihan hölmö juttu syönnistä ei tullu mitään, leikki vaan :)

Tuo peilikin ois tullu tarpeen silloin, kun pirpana istuin vielä takaperin autossa.

Se on kivaa, kun lapsi oppii pitämään tukehtumisääniä. :kieh: Äitikin siellä ratin takana tykkää.

Mut siinä se taas nähdään: toisen aarre on toiselle aivan turha. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kalliiksi tuli:
hyppykiikku, tuttipullonlämmitin, konttauskypärä, imetystyyny, kestovaippoja, vannan jalat, hoitopöytä, sitteri, leikkimatot, mobile, kävelytuoli... kaikki ostettiin ja turhia oli tärkeimmäksi tuli koliikki keinu ja muihin ei oikeastaan koskettukaan....

Näistä olen tarvinnut imetystyynyä, vannan jalkoja (säästivät selkää), sitteriä.

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Konttauskypärä. Halleluujaa.. En oo hankkinut!

mäkin vannoin etten koskaan osta, mutta lapsella ois varmaan pää halki ellei olis ollu käytössä. Kun opetteli seisomaan, niin päästi tuesta aina irti ja kaatui suorin vartaloin lattiaan ja useimmiten vielä kivilattiaan :(

Näinpä juuri, oli niin karmeeta katseltavaa kun lattiaan läsähtää pää...ja voi sitä itkua. Tämän koin kyllä meillä tarpelliseksi.

Peesi, meillä myös tarpeellinen. Kun poika oppi nousemaan konttausasentoon 6,5 kk iässä, hän saattoi yhtäkkiä kellahtaa siitä kyljelleen, pää edellä. Olisi kolissut pahasti ilman kypärää. Ostin vasta sitten kun huomasin tarvetta olevan.

Turhia meillä on ollut maidonkerääjät, liivinsuojukset, rintakumit, Lansinoh-voide, (tms.) vauvan hoitovoide ja -öljy, sekä rintareppu.
Liivinsuojuksia ilman en olis todellakaan pärjännyt ensimmäisiin moniin kuukausiin!

Voisin mä lisätä turhakkeisiin maidonkerääjät. En ikinä hiffannu niitä, mut ehkä mulla ei ollu riittään suihkutissit. :D Hyppykiikkua ei myöskään olla harkittu eikä ainakaan vielä ole ilmaantunu tarvetta kävelytuolille.

Sitteri oli meillä aivan ehdoton ykköslaite ekat 8 kk. Mut mitä sittereihin tulee, oon huomannu, et harva baby björnin 123 sitterin omistava sanoo sitteria turhaksi. Ne on yleensä niitä muita sittereitä, jotka ei keinu yms. yhtä helposti.. :)

Meillä turhia:

hoitopöytä
vaipparoskis (ei edes hankittu)
kävelytuoli (saatiin lahjaksi, ei käytetty)

Tarpeelliseksi tuli kyllä tuo konttauskypärä. Meillä on vielä keittiössä laattalattia.

Ykkösen kohdalla hoitopöytä ja rintareppu.

Kakkosen kohdalla hoitopöytä (se sama..), tutti, tuttipullo ja pinnasänky (nyt täyttää 9kk eikä vieläkään ole nukkunut siinä).

Rintareppu vaihtui kantoliinaan ja se oli hyvä ostos. Hyppykiikku meillä on myös (saatu lahjaksi), melko turha.. pari kertaa koitettu. Ei viihtynyt lapsi siinä. Konttauskypärän löysin kirpputorilta eurolla, mut lapsi ei antanut pitää sitä päässä joten turha sekin.

Vauva ei tartte kuin maitoa, syliä ja puhtautta. Ostelee sit tarvikkeita sitä mukaa kuin tuntuu tarvitsevan.

Vannan jalat on kyllä aika turhat.
Meille on taas osoittautunut hyödylliseksi niin hoitopöytä kuin sitterikin, rintapumppukin oli kultaakin kalliimpi. Niistäjä oli turha kun sillä ei saanu räkää irti, maidonkerääjiäkään ei tullu käytettyä.Kaikki vauvan tossut ja kengät on ollu turhia, ei ne ees pysy jalassa.

Yhteistyössä