*turhis* mutta onko nämä rahat minulle... vai miksi? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahakuvio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahakuvio

Vieras
Menen tänään vaihtamaan talvirenkaat autooni. Mieheni kävi ne eilen tilaamassa ja sanoi niiden maksavan 275 e. Sanoi antavansa minulle niihin rahaa. Noh tänä aamusta oli laittanut mikron päälle 350 €. Eli 75 € liikaa (välihuom! mulle tosi iso raha, minun tuloihini nähden!)

Itse jätin tuon 50 € tuohon mikron päälle ja tuon loputkin siihen. Jäin vain miettimään onkohan nuo tarkoitettu minulle, eli aiheutanko pahaa mieltä jos toinen onkin halunnut yllättää minut extra-rahalla ja mä vaan uskollisesti niitä tyrkytän hälle takaisin?

Sen verran, että mieheni on tosi harvoin "tarvinnut" antaa minulle rahaa. Enkä sitä ole pyytänytkään. Eli tämä on nyt siinä mielessä "hassu" tilanne.

Tää oli turhis, juuh tiedän, mutta perjantain kunniaksi kyselen :D hih

vaihdatko itse, vai vaihdetaanko liikkeessä, jos liikkeessä, niin saattaa se vaihtaminenkin jotain maksaa, jos se 275 oli vaan pelkkä renkaiden hinta, tai sitten ei ja halus vaan antaa enemmän.

[QUOTE="öööö";24822726]paljonkos maksaa niiden renkaiden vanteilleille laitto? Mä ottaisin ne kaikki mukaan varmuuden vuoksi.[/QUOTE]

Samoin. Lisäksi olettaisin sinuna miehen vain antaneen varmuuden vuoksi enemmän auton mahdollisiin lisäkuluihin. En käyttäisi ylimääräisiä rahoja itseeni ainakaan kysymättä mieheltä ensin, mitä meinasi. Ottaen huomioon teidän tapanne, eli sen ettei mies yleensäkkään anna sinulle rahaa. Voisi tulla melkoinen riita jos sen ylimääräisen rahan ilman miehen tahtoa käyttäisit itseesi. Näin ainakin minä tekisin.:)

Viimeksi muokattu:
Renkaat maksaa 275, vanteelle laitoo muutaman kympin ja allevaihto toisen parikymppiä. Toki sä voit ottaa sen pelkän 275 mukaan ja tulla kotiin vanhat renkaat autossa ja uudet kainalossa. En vain tiedä, mitä ukkos on mieltä sen jälkeen.

voihan se olla että laittoi vähän ylimäärästä mukaan jos hinta kuitenkin on enemmän niin et ole sitten hukassa siellä?

sanoi, että kaikkinenen töineen renkaineen maksaa tuon 275 €. Ja rahaa oli 50 € seteleinä se 350 €

Noh itse epäilen, että se ylim. 50 € on tullut siinä vahingossa kun olivat uunituoreita seteleitä suoraan automaatista... Sileitä ja "toisissa kiinni".

mutta hih! olishan tuo lahja raha kelvannut...

[QUOTE="vieras";24822819]Suhteenne kuulostaa enemmän isä-tytär kuin mies-vaimo -asetelmalta. :|[/QUOTE]

Ihan asiallisesti kysyn, miksi noin sanot?

Haluan tietää mielipiteesi perusteet.

Minäkin kysyisin mieheltäni asiasta :)

Mutta jos täysin pimennossa haluaisin olla, niin en ottaisi ylimääräisiä rahoja. Ihan siksi, että meillä ei ole tapana pistää vapaana lojuvia rahoja omaan lompakkoon ellei varmasti tiedä että kyseessä on oma raha. Muussa tilanteessa kysytään: "onko tää sun?". Toki tässä tilanteessa myös olettaisin, että rahaa on enemmän ehkä kuin tarvitaan juuri yllättävien tilanteiden varalta (kuka hullu nyt kauppaan menee tasan summan kanssa ja siellä on ongelmissa, jos jotain ei siihen summaan oltu huomioitu etukäteen). Palautan sitten rahat takaisin, mitä ei tarvittu.

Vikahan tässä on varmaan enemmän minussa. Olen kauhean huono pyytämään ja ottamaan rahaa vastaan. Mieheni kuitenkin on siinä mielessä huomaavainen, että voisi jopa tuollalailla yllättää.

Ehkä nyt ajattelen sitä, etten loukkaisi toisen lahjananto yritystä/ylläriä olemalla tällainen "emansipaatti".

Siksi näin hassuja kyselen, että miten te näkisitte tilanteen, lahja vai ylimääräistä varoiksi vai mitä täh häh :)

[QUOTE="vieras";24822819]Suhteenne kuulostaa enemmän isä-tytär kuin mies-vaimo -asetelmalta. :|[/QUOTE]

Peesi!
Ei ainakaan mitenkään terveeltä suhteelta kuulosta... Jos mulle ois jätetty liikaa rahaa kuten ap:lle, ehkä käyttäisin sen ja sanoisin sit ukolle et kiitos vaan. :) Tosin mä tarttuisin ensitöikseni puhelimeen ja soittasin ukolle ja kysyisin et eiks se maksakaan 275e, vai miks oot jättäny 350e? Ei mun tarttis sitä tänne palstalle tulla pohtimaan...

[QUOTE="mä";24822783]Renkaat maksaa 275, vanteelle laitoo muutaman kympin ja allevaihto toisen parikymppiä. Toki sä voit ottaa sen pelkän 275 mukaan ja tulla kotiin vanhat renkaat autossa ja uudet kainalossa. En vain tiedä, mitä ukkos on mieltä sen jälkeen.[/QUOTE]

Me ei olla kyllä koskaan maksettu erikseen vanteille- tai allelaitosta mitään, jos siis on renkaat ostettu samalla. Enkä usko että mikään rengasliike silloin veloittaa työstä. Eriasia on jos meet vanhojen renkaittesi kanssa liikkeeseen, et vaihtakaapa nämä näille vanteille ja laittakaapa alle. Silloin tietysti työ maksaa.

mulla ei onneksi ole koskaan ollut tuollaisia ongelmia, kun meillä puhutaan avoimesti asioista, ostetaan selkeästi lahja toiselle ja pidetään yhteistä tiliä, joten kummallakin on rahaa siihen tarpeeseen, isommista hankinnoista toki toiselle sanotaan, jottei tule tilannetta, että toinen ostaa tonnilla toisellapuolen kaupunkia ja toisella jääkin sitten kaupassa ostokset maksamatta kun tilillä ei olekkaan katetta.. sellaista tilannetta ei kyllä ole koskaan ollutkaan.

en vaan koskaan tule käsittämään perhettä, jossa on hyvin tiukasti jaoteltu rahat ja maksut.

Aivan käsittämätöntä jos teidän keskusteluyhteys ei toimi. Jos toimii, ei tarvitse arvailla mitään.
Tai kysellä täältä.

tällä perusteella ei saisi mihinkään asiaan ikinä kysellä mielipidettä tai muutenkaan mitään ajatuksia. Mistään kohteesta.

Ja toimii kyllä yhteys. Mutta katsos, elämässä tulee joskus ihan pieniä juttuja, joita jää pohtimaan :) ja on ihan kiva joskus kysyä muidenkin mielipidettä.

Ja hei, tällainen väylä on just paras tällaisten "ongelmien" ratkaisuun.

[QUOTE="saara";24822976]Me ei olla kyllä koskaan maksettu erikseen vanteille- tai allelaitosta mitään, jos siis on renkaat ostettu samalla. Enkä usko että mikään rengasliike silloin veloittaa työstä. Eriasia on jos meet vanhojen renkaittesi kanssa liikkeeseen, et vaihtakaapa nämä näille vanteille ja laittakaapa alle. Silloin tietysti työ maksaa.[/QUOTE]

Kyllä vaan siinä tarjouksessa on eritelty nämäkin asiat :) Voihan sieltä ostaa pelkät renkaatkin...

Yhteistyössä