*turhis* mutta onko nämä rahat minulle... vai miksi? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahakuvio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ap ei kysy mieheltään, koska toivoo että mies on vahingossa laittanut ylimääräistä, jolloin ap hiljaisuudessa pitää rahat.

Hiljaisuudessa jätin näkyville ne ylimääräiset rahat mikron päälle :D

Niisk. Ja mä vain tahdoin mielipidettä siihen että ymmärränkö kyseessä olevan lahja vai vahinko/yms.

mutta mun ymmärrys on näköjään kolhiintunut jotenkin.. :D

[QUOTE="saara";24822976]Me ei olla kyllä koskaan maksettu erikseen vanteille- tai allelaitosta mitään, jos siis on renkaat ostettu samalla. Enkä usko että mikään rengasliike silloin veloittaa työstä. Eriasia on jos meet vanhojen renkaittesi kanssa liikkeeseen, et vaihtakaapa nämä näille vanteille ja laittakaapa alle. Silloin tietysti työ maksaa.[/QUOTE]
No totta kai ne periin sen työn hinnan teiltäkin, mutta se on piilotettu renkaiden hintaan. Äly hoi, kyseessä on kuitenkin yli puolen tunnin homma ja vieläpä näin ruuhka-aikaan, kun autoja on renkaanvaihtoon enemmän jonossa kuin ehtii ottamaan. :D

tällä perusteella ei saisi mihinkään asiaan ikinä kysellä mielipidettä tai muutenkaan mitään ajatuksia. Mistään kohteesta.

Ja toimii kyllä yhteys. Mutta katsos, elämässä tulee joskus ihan pieniä juttuja, joita jää pohtimaan :) ja on ihan kiva joskus kysyä muidenkin mielipidettä.

Ja hei, tällainen väylä on just paras tällaisten "ongelmien" ratkaisuun.

No hei eikö oikeesti sun mielestä ole eri asia pyytää esim ruoka- tai vaatevinkkejä verrattuna sihen että meidän pitäisi arvailla miehen jota me ei tunneta ajatuksenjuoksua?
Tai kun ei tiedetä ap:n perheen raha-asioista ylipäänsä yhtään mitään. Ihmeelliseltä kuulostaa joka tapauksessa.

Tuskinpa oli "lahja" mieheltäsi.
Jos teillä ei muutenkaan kerta tuollaista harrasteta. Luultavammin oli vaan varuilta mukaan renkaidenvaihtoon tai huomaamatta tullut se ylimääräinen 50e seteli. Eiköhän miehesi olisi jättänyt esim. jonkun lapun rahojen kanssa missä ilmaisee loppurahojen olevan sinulle.
Sitten jos kysyt asiaa mieheltäsi tyyliin oliko ne lahja sinulle niin mies ei välttämättä kehtaa suoraan sanoa ei. Ja jos ne rahat sinulle olisikin niin selbiäähän se sitten kun mies tulee töistä ja huomaa ne loppurahat.
Yleensä tuollaisissa tilanteissa jollain tavalla ilmoitetaan "lahja"- rahoista toiselle, juuri ettei tule väärinkäsityksiä.

[QUOTE="piia";24823078]Tuskinpa oli "lahja" mieheltäsi.
Jos teillä ei muutenkaan kerta tuollaista harrasteta. Luultavammin oli vaan varuilta mukaan renkaidenvaihtoon tai huomaamatta tullut se ylimääräinen 50e seteli. Eiköhän miehesi olisi jättänyt esim. jonkun lapun rahojen kanssa missä ilmaisee loppurahojen olevan sinulle.
Sitten jos kysyt asiaa mieheltäsi tyyliin oliko ne lahja sinulle niin mies ei välttämättä kehtaa suoraan sanoa ei. Ja jos ne rahat sinulle olisikin niin selbiäähän se sitten kun mies tulee töistä ja huomaa ne loppurahat.
Yleensä tuollaisissa tilanteissa jollain tavalla ilmoitetaan "lahja"- rahoista toiselle, juuri ettei tule väärinkäsityksiä.[/QUOTE]

Hyvä on. Selväksi tuli.

Hiljaisuudessa jätin näkyville ne ylimääräiset rahat mikron päälle :D

Niisk. Ja mä vain tahdoin mielipidettä siihen että ymmärränkö kyseessä olevan lahja vai vahinko/yms.

mutta mun ymmärrys on näköjään kolhiintunut jotenkin.. :D

Tuota... ymmärrätkö sä sen, että tämä ei ole mielipideasia? Miehesi on ne siihen jättänyt joko vahingossa tai tahallaan, jos tahallaan, ne on tarkoitettu joko sulle tai sitten varuiksi. Tässä on erilaisia vaihtoehtoja, joista jokin on oikein ja jokin toinen ei ole. Sillä ei ole mitään tekemistä mielipiteiden kanssa, sun miehesi on ainoa joka voi tietää mitä on oikeesti ajatellut.

No hei eikö oikeesti sun mielestä ole eri asia pyytää esim ruoka- tai vaatevinkkejä verrattuna sihen että meidän pitäisi arvailla miehen jota me ei tunneta ajatuksenjuoksua?
Tai kun ei tiedetä ap:n perheen raha-asioista ylipäänsä yhtään mitään. Ihmeelliseltä kuulostaa joka tapauksessa.

Siksihän kyselenkin mielipiteitä ja ajatusten vaihtoa kun tämä tosiaan "kuulostaa minullekin ihmeelliseltä joka tapauksessa". Saada nyt tolleen rahaa. yht`äkkiä. :D

Kysymykseesi. Vrt. Sama asia, onko mekko parempi punaisena vai sinisenä? tai onko kyseessä mielestänne lahja vai vahinko/yms.?

[QUOTE="mmm";24823134]Tuota... ymmärrätkö sä sen, että tämä ei ole mielipideasia? Miehesi on ne siihen jättänyt joko vahingossa tai tahallaan, jos tahallaan, ne on tarkoitettu joko sulle tai sitten varuiksi. Tässä on erilaisia vaihtoehtoja, joista jokin on oikein ja jokin toinen ei ole. Sillä ei ole mitään tekemistä mielipiteiden kanssa, sun miehesi on ainoa joka voi tietää mitä on oikeesti ajatellut.[/QUOTE]

Okeii! :D mä luovutan. Kiitos kuitenkin. Mä pohdin tätä sit ihan ite :)

tuun sit vaik kertoon kumpi se oli :D

[QUOTE="mä";24823036]No totta kai ne periin sen työn hinnan teiltäkin, mutta se on piilotettu renkaiden hintaan. Äly hoi, kyseessä on kuitenkin yli puolen tunnin homma ja vieläpä näin ruuhka-aikaan, kun autoja on renkaanvaihtoon enemmän jonossa kuin ehtii ottamaan. :D[/QUOTE]

Tietenkin perii, mutta ei ikinä ole ilmoitettu et renkaat maksaa tän ja tän verran ja vanteillelaitto tän ja allelaitto vielä tän. Vaan jos on ne renkaat ostettu, niin hintaan on kulunut myös se vanteille- ja allelaitto. Oletuksena kun on aina, et ne renkaat myös alle laitetaan samalla.

No sovitaan että mä olen yksinkertainen blondi kun en ymmärrä mikset kysy mieheltäsi miksi jätit liikaa rahaa.

Ei nyt tolleen tartte närkästyä perjantai ja kaikki.

Ja hei, mähän tässä olen nolaamassa itseäni. Joko en tajua että lahja ja mies pettyy kun vaimo ei tajuu kun hän tahtoo hyvää! Tai menetän täällä järkevän ihmisen roolin kun tällaisia kyselen. Pöh mua!

Lupaan kysyä kunhan tulee illalla kotiin että mikä tämä juttu nyt oli!?
:D

vielä kerran...

Keskustelun kirvoittamana ajattelin, että kysyn ihan oikean mielipide asian. Kun minulle on tuo rahan vastaanottaminen ja lahjan ymmärtäminen vähän vaikeeta näköjään...

Mitä mieltä olette?
Olisiko minulla oikeus ymmärtää tuo kaikki 350 € (-275€) minun käyttööni? Eli oikeus luulla sitä lahjaksi?
Selvennykseksi, että olin tarjoutunut itse maksamaan renkaat.

Sillä vain ajattelin ryhdistäytyä kysymään, kun olen joskus saanut moitteita mieheltäni, että olen liian emansipaatti.

vielä kerran...

Keskustelun kirvoittamana ajattelin, että kysyn ihan oikean mielipide asian. Kun minulle on tuo rahan vastaanottaminen ja lahjan ymmärtäminen vähän vaikeeta näköjään...

Mitä mieltä olette?
Olisiko minulla oikeus ymmärtää tuo kaikki 350 € (-275€) minun käyttööni? Eli oikeus luulla sitä lahjaksi?

Sillä vain ajattelin ryhdistäytyä kysymään, kun olen joskus saanut moitteita mieheltäni, että olen liian emansipaatti.

Kovin vaikea on tietää tai edes arvata...
Tietty sulla on oikeus siihen ja hyvin voikin olla jättänyt tarkoituksel ylimääräistä.

vielä kerran...

Mitä mieltä olette?

Oikeus? No ei ole oikeutta, sulla on velvollisuus kysyä mieheltäsi mitä varten ylimääräiset rahat ovat tai palauttaa ne miehellesi. Jos kerran teillä muutenkin omat rahat, eikä ole tapana rahaa antaa puolin ja toisin.

Ja emansipaatti? Jos kysyt mieheltäsi, mitä varten rahat ovat ja hän on ne lahjaksi tarkoittanut, niin on aika pikkumaista loukkaantua moisesta kysymyksestä. Hän voi vain vastata sitten, että antoi lahjaksi.

En voi vaan käsittää miksi tällainen asia on näin vaikea.

Yhteistyössä