Turhis purkaus miehestä ja sen putkiaivoista.... ärrin purrin ??#`y:/(¤%"#¤#??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunflower20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mihin miehen palkka sitten menee jos sinä kuljet rääsyissä ja mietit saako lapset ruokaa, eikä kulkemiset edes onnistu ilman bensaa??

Sit pitäis vielä hepenissä keikistellä... :O

Ruokaan nyt olen saanut rahaa, mutta tietty aina ostan väärää ruokaa. liian kallista, liian sitä ja liian tätä. Vaikka jatkuvasti tarjousten mukaan menen...
Kyllä se osan lasten vaatehankinnoista maksaa. Siis kun olen jossain nettiputiikissa niin kun kerron että täytyis maksaa ton ja ton verran niin sitten se laittaa mun tilille sen verran että mä saan maksettua. Mutta Kun sen mielestä lapsille ei niin paljon tavaroita tarvita. Ei niin, mutta huomasi tässä kerran kun toisen lapsen ainoot toppahousut meni märäksi ja olis tarvittu toiset niin kiros että missä sen toppahaalari on. Kerroin että myyty kun jäi pieneksi. Ihmetteli että vielä keväällä meni hienosti. Ei hän tajua että lapset kasvaa...

Siis ei ole ollut erilliset rahat. molemmat on osallistunut perheen elättämiseen, mä enemmän ruokahuoltoon kun olen keittiöihminen ja mies kattonut että autot, verot, vakuutukset on kunnossa. Mutta nyt kun mä saan 250 e rahaa kkssa niin onkin erilliset rahat.
Joo ei. Jos puoliso ei perhettään elätä niin se olisi siinä. Sama kun löisi, tuo on tuollaista jatkuvaa henkistä lyömistä.

Eipä siinä taida muu auttaa kuin istua miehen kanssa saman pöydän ääreen ja PUHUA nämä raha-asiat yhdessä läpi, ilman mitään itkuja ja kiukkuja, ihan asiallisesti. Vaihtoehdothan on ne että joko mies kitisemättä elättää koko perheen tai sitten sinä menet myös töihin ja muksu päiväkotiin. Se kumman te valitsette pitää teidän yhdessä perheenä tehdä, sen jälkeen kun asia on päätetty on kumankaan turha kitistä.

Ja on se kumma kun ei sitä keskustelua voida käydä ennen lapsen hankintaa.

Osta hepeneet tavoitekoossa, ongelma ratkaistu.

Tosin, vaikka mullakin on elämäntapamuutos menossa olisin ollut enemmänkin kuin tyytyväinen saamaasi lahjaan.

MITÄ väliä sillä on vaikka jääkin pieneksi pian. Iloa se on se lyhytaikainenkin ilo ja ihan taatusti miehesikin iloitsee asiasta vaikka hepeneet jääkin pieneksi lyhyelläkin ajalla.

TAI tosiaan kipität sinne liikkeeseen ja kysyt saako lahjakorttiin jatkoaikaa.

:D

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25534489:
miehen vika kun se ei osaa ajatuksia lukea. :O

Miten niin? Mielestäni avauksessa kerroin, että SANOIN ettei sittenkään mitään vaatetta koska pyrin tästä valaan olemuksesta eroon.
Missä kohtaa sen olis pitänyt osata lukea ajatuksia?

Ja kun se osas ostaa kuitenkin sen kirjan ja sitä musiikkia mitä halusin. Ja sain siis ne mitä halusin. Tää kortti oli bonus.. mutta musta se tässä tilanteessa oli aivan turha koska omat fiilikset ei ole hurjan korkealla kun rahatilanne on helvetin huono.

soita sinne liikkeeseen, että saako sen käyttää muillakin osastoilla, vai pelkästään sillä. jos se on joku sokos tai stockmann niin mielestäni niissä saa, mutta jos se on joku kauppakeskus missä on pikkuputiikkeja niin silloin ei saa.

[QUOTE="minä vaan";25534513]Eipä siinä taida muu auttaa kuin istua miehen kanssa saman pöydän ääreen ja PUHUA nämä raha-asiat yhdessä läpi, ilman mitään itkuja ja kiukkuja, ihan asiallisesti. Vaihtoehdothan on ne että joko mies kitisemättä elättää koko perheen tai sitten sinä menet myös töihin ja muksu päiväkotiin. Se kumman te valitsette pitää teidän yhdessä perheenä tehdä, sen jälkeen kun asia on päätetty on kumankaan turha kitistä.

Ja on se kumma kun ei sitä keskustelua voida käydä ennen lapsen hankintaa.[/QUOTE]

Tää tilanne on mutkikas, koska mä olen töissä. Mutta palkka juoksee huonosti... pitää ymmärtää kun ei alkuun ole mistä ottaa. Ja tilanne on nyt jatkunut pitkään. Siis ei tää herkkua ole mullekaan. Mua ei kiinnosta tehdä töitä kun ei saa tehdystä työstä palkkaa. Mutta ei paljon auttanut vaikka jäin kotiin. Sitten sanottiin että eihän sulle lasketa niistä päivistä ollenkaan palkkaa..
Mä olen tässä nyt lähetelly hakemuksia josko pääsis töihin josta maksetaan palkkaa koska pian multa loppuu toi kotihoidontukikin. Mutta en ole liitossa, en saa ansiosidonnaista, en halua irtisanoutua koska en saa kuitenkaan niitä lomakertymistä palkkoja sittenkään.
Ja tää nyt hiertää niin mua kun mun miestänikin. Ja ymmärrän häntä jotenkin, mutta en ymmärrä miksi hän yhtäkkiä päättää että eletään eri rahoilla. Ihan kuin mä voisin tälle asialle tässä yrityksessä jotain. Olen kysynyt, että edes 500 e palkkaa kuukaudessa niin helpottais jo kummasti, mutta ei kuulemma. Mä olen tässä yrittänyt kertoa omaa tilannetta että mä olen rahaton ja mun nimellä tulevat laskut on pian ulosotossa ja perinnässä vaikka niihin olen nyt saanut maksuaikaa sovittua...

Niin ei todellakaan ole kiva tässä tilanteessa lähteä keikistelemään hepenisssä miehen mieliksi. Kun ei tää parisuhde nyt voi hyvin... :eek:

[QUOTE="...";25534641]Siis miks et saa palkkaa? Ota yhteyttä palkkaturvaan, liittoon tms. Pitäähän työntekijöille silti palkka maksaa, vaikka uus firma oliskin.[/QUOTE]

Niin munkin mielestä. Palkkaturva on poissuljettu koska mä haluan että tällä yrityksellä on tulevaisuus ja jos nyt hakisin palkkaturvasta rahat niin korkojen kera ne nämä sieltä hakis.
Ja kun ollaan eri asemassa kuin tavallinen työntekijä. Tämähän yritys maksaa palkat kyllä noille jotka ovat valmistusprosessissa mukana, on the floor niin sanoaksemme. Mutta kun me pistämme tätä pyörimään niin täytyy ymmärtää että alkuun pääoma käytetään muualle ja laskut maksuun ja lakisääteiset maksut kuntoon. Ja joo, olisin ymmärtänyt jos olis ollut jotain joustoa että jonkun satasen vois itsekin saada kun ei ole millä elää. Mutta ei... ei ei ei..

Niin ja alkuun mä käytin mun luottokorttia kun ajattelin että ensi kuussa sitten saan jo palkan niin saan maksettua korttimaksun. Ja paskan marjat.. on pitänyt pyytää pienin lyhennysprosentti minkä voi, kun ei olekaan varaa maksaa sitä luottoa pois. Ja sekin vie vielä osan kotihoidontuesta. Ja luoton korko on kova! Ja ei ei ei ikinä saa käyttää luottoa vaikka miten rahat olis loppu. Mutta kun et sä usko sitä siinä vaiheessa kun puhutaan parin kuukauden aloitushässäkästä että se kestääkin tosi pitkään. Veetuttaa ihan hurjasti. Ja kun omistaja ei ymmärrä. Varmaan siksi kun toinen joka ei myöskään saa/ota palkkaa ei tarvitse sitä. Sillä on kotiasiat kunnossa ja se saa ruoan ja lapsille vaatteet ihan ok.

Ja sitten kaikki ihmettelee että mitenkä mua ei työ kiinnosta. Ei kyllä enää paljon kiinnosta kun kotiaika menee rahasta tappelemiseen. Tai ei se enää mene, nykyään vaan kuuntelen sujuvasti kun mies miettii että ostaisko lapsille toisen rattikelkan vai jonkun ilmatäytteisen lasketteluvälineen. Tai ostaisko itselle kompuran vai naulaimen vai mitä...
Koska mulla ei ole varaa lähteä suhteestakaan pois. En saa avustuksia mistään koska meidän yhteenlasketut tulot on niin hyvät ja meillä on asuntoja joten köyhiä me ei olla. Eikä kannata miettiä niiden myyntiä nyt, kun tilanne ei kuitenkaan ole kestänyt vuosia. niistä vaan ei saa vuokratuloja kun ne on sukujuttuja joita omistetaan...

Niin munkin mielestä. Palkkaturva on poissuljettu koska mä haluan että tällä yrityksellä on tulevaisuus ja jos nyt hakisin palkkaturvasta rahat niin korkojen kera ne nämä sieltä hakis.

No sä sanot sun pomolle että sillä on 2 viikkoo aikaa maksaa tai joku 15.2 mennessä TAI otat palkkaturvaan yhteyttä. rahat tilillä tiettyyn päivään mennessä TAI...

ja soita samantien siitä lahjakortista ja kysy. ja lahjakorttien on oltava muistaaksni väh.3kk voimassa.

Miten niin? Mielestäni avauksessa kerroin, että SANOIN ettei sittenkään mitään vaatetta koska pyrin tästä valaan olemuksesta eroon.
Missä kohtaa sen olis pitänyt osata lukea ajatuksia?

Ja kun se osas ostaa kuitenkin sen kirjan ja sitä musiikkia mitä halusin. Ja sain siis ne mitä halusin. Tää kortti oli bonus.. mutta musta se tässä tilanteessa oli aivan turha koska omat fiilikset ei ole hurjan korkealla kun rahatilanne on helvetin huono.

jos mulle sanottais että ei vaatteita niin käsittäisin sillä päälysvaatteet, epäilen että noin on mieheskin käsittäny asian.

tsiisus,mä en huomannu muutaku valitusta tosta välistä.ja ne ihmiset jotka on lukenut Fridolfia (ruotsalainen sarjakuvalehti) ni tää on kyl just sitä elämää.mies on fridolf joka yrittää mielyttää ja nainen on HIRVIÖ.

[QUOTE="...";25534899]ja sitäpaitsi sulla alkaa oleen palkkoja sen verran sisässä ettei niitä kohta koskaan pystytä maksaan...

ite ottaisin palkkaturvaan yhteyttä.[/QUOTE]

Niin on. Ja mä luulen että jos ei kerta nyt ole lähtenyt kunnolla käyntiin niin ei tää tästä parane ainakaan niin paljon että mä tästä noita menetettyjä tunteja saisin maksuun. Kyllä mä vapaaehtoistyön kannattaja olen, mutta liika on liikaa. Tai sitten täytyis lompakko olla kunnossa että sitä pystyis harrastaan.

Tuskallinen tilanne. ja kun ei oikein ole mitä myydä... mitään oikein rahanarvoista omaisuutta josta vois luopua.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25534968:
jos mulle sanottais että ei vaatteita niin käsittäisin sillä päälysvaatteet, epäilen että noin on mieheskin käsittäny asian.

Kun puhuin yöpaidoista jne... ekaks sanoin että pitkästä aikaa olis kiva saada yöpaita kun yleensä en halua saada. Lapsena niitä kun sai liikaa, joka joulu.
Mutta hyvissä ajoin ennen joulua peruin puheeni... ja vielä kun ilmoitin että en tän kokoisena halua mitään uutta. Ei kait miehet nyt niin yksinkertaisia ole, että ne luulee että peppu pysyis saman kokoisena laihduttaessa tai että noi takarinnat säilyis jos laihtuis... Jos siis mies luuli että mun mitat pysyy samoina vaikka laihtuisin 15-20 kg niin sitten ymmärrän että se tuhlas rahat alusvaatelahjakorttiin.. :headwall:

Niin on. Ja mä luulen että jos ei kerta nyt ole lähtenyt kunnolla käyntiin niin ei tää tästä parane ainakaan niin paljon että mä tästä noita menetettyjä tunteja saisin maksuun. Kyllä mä vapaaehtoistyön kannattaja olen, mutta liika on liikaa. Tai sitten täytyis lompakko olla kunnossa että sitä pystyis harrastaan.

Tuskallinen tilanne. ja kun ei oikein ole mitä myydä... mitään oikein rahanarvoista omaisuutta josta vois luopua.

No mut rajansa kaikella. Sano että 15.2 mennessä tilillä tai otat 16.2 palkkaturvaan yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;25534970:
tsiisus,mä en huomannu muutaku valitusta tosta välistä.ja ne ihmiset jotka on lukenut Fridolfia (ruotsalainen sarjakuvalehti) ni tää on kyl just sitä elämää.mies on fridolf joka yrittää mielyttää ja nainen on HIRVIÖ.

Ziisus vaan sullekin. Hirviöltä mä vähän näytänkin. Mies miellyttää :laugh: anna mun kaikki kestää!! Miten selität tuon ajatuksesi? Tai siis ketä miellyttää? Mua? Hah :laugh: Eli käyttämällä rahaa nyt alistamisen välineenä. Eli mulla ei ole rahaa ostaa uusia vaatteita niin on hyvä että miellyttää mua ostamalla lahjakortin vaatteisiin joita mä nyt vähiten tarvitsen. Mulla meinaa on alusvaatepuoli kunnossa. Tarpeeksi perusalushousuja ja neljät hyvät, tukevat rintaliivit. Riittää mulle. sitten mulla on siellä korsetteja, korselettia, stringejä ja pitsisiä rintaliivejä niihin sopivin alushousuin kunhan olisin taas saanut raskauskilot karistettua.

Niin että anteeksi vaan jos sua häiritsi mun valitus siitä, että mielestäni mies on käyttänyt rahat väärin. Koska mulla ei ole perusasioihin rahaa niin todellakin valitan että se on käyttänyt rahat väärin. Ja kun parisuhde on aika karilla tällä hetkellä niin ei se niillä pitsihepenillä parane.

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;25534970:

:O

Ei toi kyllä ihan noinkaan mene, ellet itse sitten ole yrittäjän asemassa. Samalla lailla sä teet työtä kuin joku Jenny on the floor.

Oonhan mä ollut yrittäjän asemassa ja tiedän että se raha ei puussa kasva vaan se tehdään työllä. Olen siis ollut aika heikossa asemassa jo ennen syyskuuta mutta sillon meni se oma firma nurin ja nyt uudella kun olen töissä luulee että mä selviän pyhällä hengellä. En mä mitään suuria palkkoja ole pyytänyt. Muutaman satasen kuussa että perusasiat pystyis hoitaan...

Oonhan mä ollut yrittäjän asemassa ja tiedän että se raha ei puussa kasva vaan se tehdään työllä. Olen siis ollut aika heikossa asemassa jo ennen syyskuuta mutta sillon meni se oma firma nurin ja nyt uudella kun olen töissä luulee että mä selviän pyhällä hengellä. En mä mitään suuria palkkoja ole pyytänyt. Muutaman satasen kuussa että perusasiat pystyis hoitaan...

Niin mut jos ite et oo yrittäjä NYKYISESSÄ firmassa, silloin sun kuuluu saada palkka niinkuin "on the flooritkin".

Tyhmyyttähän toi on jättää monenkuun palkat sisään, kyllä mäkin ukkona hermostuisin. Nyt vaan kova kovaa vastaan.