Turkki vai Bulgaria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RangaTanga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kannatan turkkia, alanya on kiva ja kotoaisa paikka :D

bulgariasta olen kuullut niin hurjia juttuja etten itsekään halua mennä sinne ja varsinkaan lapsien kanssa.. hyvä jos muilla on parempia kokemuksia kuin tuttavillani..

noista ei mielellään kumpikaan, mutta jos olis IHAN pakko, niin turkkiin menisin. Bulgariassa en ole kylläkään käynyt, mutta esim. tuo Sunny Beach vaan vaikuttaa niin turistirysältä kuin olla ja voi...Turkissa ajattelisin olevan vähän "aidompaa" mutta makujahan on monia:) Suosittelen kuitenkin kreikkaa:)

Alkuperäinen kirjoittaja tilda:
noista ei mielellään kumpikaan, mutta jos olis IHAN pakko, niin turkkiin menisin. Bulgariassa en ole kylläkään käynyt, mutta esim. tuo Sunny Beach vaan vaikuttaa niin turistirysältä kuin olla ja voi...Turkissa ajattelisin olevan vähän "aidompaa" mutta makujahan on monia:) Suosittelen kuitenkin kreikkaa:)

Turkissa varmaan olisi enemmän nähtävyyksiä.. Kreikassa ollaan pari kertaa oltu jo, joten tällä kertaa halutaan jotain muuta maata nähdä. Kreikka on kyllä minunkin oma suosikkimaa kuitenkin
:)

Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Turkissa varmaan olisi enemmän nähtävyyksiä.. Kreikassa ollaan pari kertaa oltu jo, joten tällä kertaa halutaan jotain muuta maata nähdä. Kreikka on kyllä minunkin oma suosikkimaa kuitenkin

Alanyasta on verraten lyhyt matka moneen arkeologiseen nähtävyyteen, satutteko niistä pitämään?

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Alanyasta on verraten lyhyt matka moneen arkeologiseen nähtävyyteen, satutteko niistä pitämään?

Joo mies niistä pitää tosi paljon! Kyllä itsekin tykkään, kunhan ei ihan koko matkaa tarvitse niitä läpi kiertää :)

Jos turkkiin päädytte, niin kannattaa harkita vierailua Efesoksessa ja/tai Pamukkalessa, tosin ihan pienille lapsille eivät taida olla parhaita vaihtoehtoja! Itse olen käynyt Efesoksessa 2 krt, ekan kerran joskus lapsena kun vielä vanhempien kanssa matkailtiin ja toisen kerran viime kesänä Samokselta käsin, aika huikea paikka!

Jos turkkiin päädytte, niin kannattaa harkita vierailua Efesoksessa ja/tai Pamukkalessa, tosin ihan pienille lapsille eivät taida olla parhaita vaihtoehtoja! Itse olen käynyt Efesoksessa 2 krt, ekan kerran joskus lapsena kun vielä vanhempien kanssa matkailtiin ja toisen kerran viime kesänä Samokselta käsin, aika huikea paikka!

Sinne on Alanyasta aika pitkä matka, mutta lähellä Alanyaa on upea Perge ja Aspendoksen teatteri ja vähän kauempana mm Termessos =)

Kiitos vinkistä! Vaikutti mielenkiintoiselta paikalta, kun googlasin tietoa siitä
:D

Kiitos vinkistä! Vaikutti mielenkiintoiselta paikalta, kun googlasin tietoa siitä

Efesokseen lienee ainakin 6-8 tunnin bussimatka niemimaan poikki, kun on ihan eri puolella niemimaata, hieno paikka se kyllä on. =)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Efesokseen lienee ainakin 6-8 tunnin bussimatka niemimaan poikki, kun on ihan eri puolella niemimaata, hieno paikka se kyllä on. =)

Se on kyllä vähän liian pitkä sitten. Täytyy tutkia noita sinun antamia vinkkejä vielä :)

On siellä Bulgariassa monta muutakin paikkaa kuin Sunny Beach, vähän sama kuin aikanaan kaikki meni Las Palmasiin tai Rohdokselle, nyt on huomattu että on niitä muitakin vaihtoehtoja vaikka kanariansaarille tai kreikkaan menisi

Se on kyllä vähän liian pitkä sitten. Täytyy tutkia noita sinun antamia vinkkejä vielä :)
Perge on muistaakseni Anatalyan ja Alanyan välissä, ainakaan ei paljon Antalyaa lännempänä ja Aspensos on lähempänä Alanyaa, ihan rannikkotien tuntumassa. =)

niin joo, nuo ovat kyllä alanyasta käsin aika kaukana:) En ajatellut asiaa matkan pituuden kannalta, kun itse viime kesänä Samokselta mentiin niin oli reilu tunti lautalla ja puolisen tuntia bussissa vaikka toisesta maasta mentiin:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On siellä Bulgariassa monta muutakin paikkaa kuin Sunny Beach, vähän sama kuin aikanaan kaikki meni Las Palmasiin tai Rohdokselle, nyt on huomattu että on niitä muitakin vaihtoehtoja vaikka kanariansaarille tai kreikkaan menisi

Mutta eikös ap katsellut äkkilähtöjä ja vaihtoehtoina olivat joko alanya tai sunny beach.

Me oltiin syksyllä Turkissa Incekumissa?. Nazarin matkalla. Aivan ihana paikka. Lapsille vesipuisto ja tosi kiva ranta. Suosittelen. Myös Bulgarian Sunny Beach oli kiva paikka lasten kanssa. Oltiin Finnmatkojen Blue star hotellissa. Ei häiritsevää meteliä. Rannalla ei kyllä juurikaan oltu.

Jep, Alanya ja Sunny Beach vaihtoehtoina. Tietysti autolla voidaan retkeillä muihinkin paikkoihin.
Saa kertoa lisää kokemuksiakin vielä :) Onko Bulgariassa jotain mielenkiintoisia nähtävyyksiä, joita suosittelette? Tällä hetkellä tuntuu että Turkissa olisi enemmän tekemistä.

Alanyasta on helppo vuokrata auto, meillä oli viimeksi pienestä paikallisten omistamasta vuokraamosta, oli paljon edullisempi kuin isojen firmojen autot. Uusi ilmastoitu pikkuauto, kyllä kelpasi ajella, etenkin kun ollaan tottuneita maan vilkkaaseen liikenteeseen =)

Me lähdetään viikon päästä kahden koululaisen kanssa Bulgariaan, Albenaan hotelli flamingoon. Mun kaveri on just nyt sielä perheensä kanssa viikon. =) kuulemma kiva paikka....vesiliukumäkiä lapsille ja 6 uima-allasta ja rantaan lyhyt matka.

Yhteistyössä