Turkkilainen jogurtti - käyttövinkkejä kaivataan!

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Tzatzikia (sori jos kirj.asu on päin peetä, en jaksa tarkistaa onko oikein) osaan tehdä, mutta mihin muuhun te sitä käytätte? Iski kaupassa himo ja ostin sellaisen sangon, mutta rupesi epäilyttämään, jaksanko ihan niin isoa satsia tzatzikia syödä.

ihan sellaisenaan jugurttina, marjoja/hedelmiä joukkoon, vähän kermaa ja hunajaa. Tai ilman hunajaa/sokeria jos ei halua lisämakeutusta.

nyt just laitettiin lihamurekkeeseen kermaviilin tilalle.

Me käytetään sitä mm. mantiin. Eli joko tehdään itse raviolia tai laiskimuksina ostamme sitä kaupasta, kipataan raviolit jogurttiin ja tehdään chili-öljysoossia päälle.

Mies ei oo kotona, siltä tulis varmaan 150 muutakin vinkkiä :)

Käytän sitä samoin kuin kermaviiliä tai rahkaa tai ranskankermaa. Leivontaan, syön sellaisenaan marjojen yms kanssa. Teen jogutti-jäätelöä. Käytän kanan marinoimiseen kun teen intialaista.

Makeutuksen, marjojen, leseiden, pähkinöiden kanssa :heart:
Olen myös käyttänyt kaikkeen mihin kermaviiliä ja ranskankermaa käyttäisin.
Vilkaise vaikka karppaus-sivuilta reseptejä mihin kaikkeen partaäijää on käytetty, varmasti löydät vinkkejä =)

Alkuperäinen kirjoittaja dirlis:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
kanan joukkoo paistinpannulle, currya sekaa ja avot! siis kana pitää sit olla se naturelli, hunajamarinadin kans on yök.

Niin, toi on NIIN hyvää :) Vähän soijaa ja chiliä vielä.. ;)

nam nam nam.. inkivääriäki joku laittaa. vai mikä se on se pieni puun näköne mitä raastetaa. :D

:D ihana. Inkivääri passaa hyvin. Ja cashewpähkinät!

kanan joukkoo paistinpannulle, currya sekaa ja avot! siis kana pitää sit olla se naturelli, hunajamarinadin kans on yök.

nam nam nam.. inkivääriäki joku laittaa. vai mikä se on se pieni puun näköne mitä raastetaa. :D

noni. ny mun tuli taas nälkä.

noni. ny mun tuli taas nälkä.

sama...tai ei ees nälkä...vaan mieliteko :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Tzatzikia (sori jos kirj.asu on päin peetä, en jaksa tarkistaa onko oikein) osaan tehdä, mutta mihin muuhun te sitä käytätte? Iski kaupassa himo ja ostin sellaisen sangon, mutta rupesi epäilyttämään, jaksanko ihan niin isoa satsia tzatzikia syödä.

Otat lusikan ja alat kauhomaan suuhun :)

Siitä saa ihanaa, kun maustaa sen ainoastaan valkosipulilla ja ripauksella suolaa. Ja vähän ehkä ohentaa sitä vedellä. Sopii kylmäksi kastikkeksi makaronin kanssa, tai vaikkapa paistettujen kesäkurpitsa- ja munakoisosiivujen kera.

Tsih! Mä olen allerginen sekä currylle että soijalle että inkiväärille :D. Että ei trätä ehkä...

Mutta KIITOS KAIKILLE! Enkähän mä saa tuon pötin menemään :)

Yhteistyössä