Turun Panso, narkkareiden ja itsensäpaljastelijoiden koti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kokemuksesta sanon kyllä, että kämpän hienous ei kovin pitkään lämmitä, jos seutu on tosiaan susipaskaa. Tee itsellesi palvelus, älä muuta huonomaineiselle alueelle vain kivan kämpän takia.

[QUOTE="aapee";23724269]En edes tiennyt että Oikotielläkin on asuntoja.

Toinen ja kolmas noista vaihtoehdoista voisi täyttää kriteerit, ainakin neliöiden suhteen Pansiossa olisi kuitenkin tälläinen kämppä: Asuntovuokraus Avori LVV | Tehokasta vuokra-asuntojen vlityspalvelua Turun talousalueella

Eli asunto olisi ihanteellinen, mutta sijainti...[/QUOTE]

Toi kämppä on todella pahassa paikassa!!!! Mun ystävä juuri muutti pois sieltä kun siellä on niin kova vääntö niiden ulkolaisten kanssa :/ Vaikka kasarmialue on vieressä niin ne menee siellä kuin omistais koko maan.

Siellä on Turun lähiöistä suurin työttömyysaste, eniten sosiaalisia ongelmia, paljon maahanmuuttajia, vastaanottokeskus, eniten ylipainoisia, yksinasuvia.. Turun sanomissa oli viikonloppuna lueteltu kaupunginosista faktoja, lue sieltä.
Itse en muuttaisi Pansio/Pernoon enkä Varissuolle mistään hinnasta, muita alueita voisin harkita.

Ja sanoisin vielä, että Pansiossa maahanmuuttajat on se pienin ongelma, vaikka kylläkin ongelma. Nämä juoppo-narkkarilapsiperheet on aikamoinen pommi...

Niin, nättinummi on ihan loistavaa seutua. Voi kävellä yksin vaikka keskellä yötä eikä tarvitse pelätä. Palvelut lähellä, bussit kulkee molemmin puolin nättäriä yms.

[QUOTE="vieras";23724213]Voitko hakea VVO:n asuntoja?
Niihin on tuloraja, mutta aika paljon saa kuitenkin tienata, että voi vielä vuokrata.
Ovat yleensä rauhallisia, siistejä ja edullisia.[/QUOTE]

Jos tonni kuussa menee yli tulorajan, niin sitten en ole oikeutettu niihin. :) Eli olisin niihin oikeutettu, täytyy tutkailla vvo:nkin sivuja (uusi tuttavuus tuokin).

Kiitos paljon näistä vinkeistä, auttaa tälläi ulkopaikkakuntalaista hahmottamaan missä mennään..

Jäkärlä ei ole enää niin paha kuin ennen. Laustekin on parempi kuin ennen mutten sinne ikinä muuttaisi. Mun ehdoton nou nou lista olisi:

Pansio
perno
varissuo
lauste
halinen

Mä peesaan tätä, Jäkärlä on nykyään ihan rauhallinen, Halinen taas osittain aika paha. Mut kaikista noista löytyy oikein kivoja taloyhtiöitä ja rauhallisia kolkkia. Kaupungin vuokrakerrostalot, joissa on paljon pieniä asuntoja, ovat yleensä ne rauhattomimmat.

Joku paremmin tietävä voisi tarkentaa, mutta minulla on sellainen mielikuva, että kaupunkien asuntoja löytyy myös taloista, joita kaupunki ei omista kokonaan. Plus se yhden rappukäytävän rauhallisuus ei lämmitä paljoa siinä vaiheessa, jos kauppareissulla kompastelee narkkeihin, densoihin ja muuhun yhteiskunnan limaan.

Meidän talo on suurimmaksi osaksi omistusasuntoja, mutta joka kerroksessa on yksi tai kaksi asuntoa, jotka on vuokrattu kaupungille, joka tietysti vuokraa ne edelleen. Taloyhtiölle se on taattua vuokratuloa. Ja meillä on oikeasti todella rauhallinen talo. Pari vuotta sitten oli häiriötä, kun yhdellä juopponarkkarilla kävi jos jonkinnäköistä vierasta ja piti tosiaan aamuisin katsoa, ettei ketään nukkunut ala-aulassa. Lisäksi se majoitti talvisin ne asunnottomat kaverinsa. Mutta sepä ei ollutkaan kaupungin vuokralainen, vaan omisti itse sen kämpän. Niinpä sitä oli vaikeampi saada sieltä ulos. No, luonto teki tehtävänsä pari vuotta sitten ja korjasi miehen pois.

Mä en itse muuttaisi Varissuolle, Pansioon, Pernoon, Lausteelle, Halisiin enkä välttämättä Jäkärläänkään. Ja tosiaan ne maahanmuuttajat ei aina ole niitä ongelmien aiheuttajia, vaan just nämä "white trash" -perheet, joissa kukaan ei katso lasten perään ja lapset oppivat kaikki julmuudet ja rikolliset tavat kotoa. Meidänkin talossa asuu yksi somalisuurperhe, eikä heistä ole koskaan ollut mitään häiriötä tai haittaa, ei koskaan. Mutta muutamaa kerrosta alempana olevan, sossun elättämän perheen ihana esikoinen töhrii ja rikkoo paikkoja samalla, kun perheen isi ja äiti tyhjentää keittiönroskiksen parvekkeelta pihalle.

[QUOTE="aapee";23724370]Huhhuh. Kalliita noi vvo:n kämpät. Keskustan yksiö 660e... Ilpoisista saa 500e luokkaa 47 neliön kaksion..[/QUOTE]

Lemminkäisenkadulla Vasaramäessä (rauhallinen alue) on 410 euroa.
Noissakin on eroja talon uutuuden ja sijainnin mukaan. Voi myös kytätä halpoja.

Ap, Turku on niin pieni kaupunki, että voi asua esim. Raisiossa tai Kaarinassa ja käydä sieltä töissä.
Toisaalta Turun vuokrataso on hyvin kohtuullinen verrattuna pääkaupunkiseutuun. Yksiöt nyt joka paikassa maksaa suhteessa enemmän kuin isommat asunnot. Turussa on myös suhteellisen toimiva bussiliikenne ja hyvät mahdollisuudet pyöräillä töihin.
Mutta riippuu toki ihan siitä, missä sun työpaikka on ja millaisessa paikassa haluat asua jne.

[QUOTE="vieras";23724471]Lemminkäisenkadulla Vasaramäessä (rauhallinen alue) on 410 euroa.
Noissakin on eroja talon uutuuden ja sijainnin mukaan. Voi myös kytätä halpoja.[/QUOTE]

En pysty elämään 25 neliön kopissa. Liian pieni, ahdistuisin heti... En ole paljoa kotona päivällä, mutta haluan nauttia kodissani, enkä tuntea itseäni kuin häkkiin ajetuksi eläimeksi.

[QUOTE="aapee";23724515]En pysty elämään 25 neliön kopissa. Liian pieni, ahdistuisin heti... En ole paljoa kotona päivällä, mutta haluan nauttia kodissani, enkä tuntea itseäni kuin häkkiin ajetuksi eläimeksi.[/QUOTE]

Ok. Sitten alle 400 euroa on kyllä aika epärealistista. Paitsi juurikin jostain Pansiosta. Käy itse katsomassa! Mä oon asunut Turussa 10 vuotta ja olen vain yhden kerran käynyt Pansiossa ja silloinkin etsin vain auki olevaa siwaa tms. Ja sekin käynti sai karvat pystyyn, kun sitä white trash -sakkia katseli. Mutta kannattaa käydä itse paikalla! Voihan se olla, että sua ei moinen haittaa.

[QUOTE="vieras";23724510]Ap, Turku on niin pieni kaupunki, että voi asua esim. Raisiossa tai Kaarinassa ja käydä sieltä töissä.
Toisaalta Turun vuokrataso on hyvin kohtuullinen verrattuna pääkaupunkiseutuun. Yksiöt nyt joka paikassa maksaa suhteessa enemmän kuin isommat asunnot. Turussa on myös suhteellisen toimiva bussiliikenne ja hyvät mahdollisuudet pyöräillä töihin.
Mutta riippuu toki ihan siitä, missä sun työpaikka on ja millaisessa paikassa haluat asua jne.[/QUOTE]

Raisio olisi ykköstoiveeni, sillä se on iso, mutta ei kuitenkaan liian iso paikkakunta ja sieltä löytyy palveluita.

Nyt asun Porissa, missä minikaksioni on ydinkeskustassa ja vuokra on vaivaiset 350e veden kera. Siksi muiden paikkakuntien vuokrat tuntuvat hyvinkin isoilta...

ASutko aapee nyt Turussa vai oletko muuttamassa työn takia. Missä työpaikkasi sijaitsee. Miten aiot kulkea työmatkat, omalla autolla vai julkisilla vai mieluiten kävellen/pyörällä?

[QUOTE="vieras";23724542]Ok. Sitten alle 400 euroa on kyllä aika epärealistista. Paitsi juurikin jostain Pansiosta. Käy itse katsomassa! Mä oon asunut Turussa 10 vuotta ja olen vain yhden kerran käynyt Pansiossa ja silloinkin etsin vain auki olevaa siwaa tms. Ja sekin käynti sai karvat pystyyn, kun sitä white trash -sakkia katseli. Mutta kannattaa käydä itse paikalla! Voihan se olla, että sua ei moinen haittaa.[/QUOTE]

Teidän että minulla on hyvin epärealistiset kuvat asunnosta, mutta kun koitan kuvitella tätä mun tupakeittiötä missä istun, koko asunnon kooksi vessan kanssa, iskee jo ahdistus. Ennemmin sitten otan asunnon jossa on enemmän neliöitä ja maksan vähän enemmän. Mutta kun tosiaan en tiennyt mitään Pansion alueesta tai muutenkaan Turusta niin ajattelin kysyä täältä neuvoa.

[QUOTE="aapee";23724544]Raisio olisi ykköstoiveeni, sillä se on iso, mutta ei kuitenkaan liian iso paikkakunta ja sieltä löytyy palveluita.

Nyt asun Porissa, missä minikaksioni on ydinkeskustassa ja vuokra on vaivaiset 350e veden kera. Siksi muiden paikkakuntien vuokrat tuntuvat hyvinkin isoilta...[/QUOTE]

VVO:lla on Raisiossa yksi 38 m2 asunto hintaan 381 e.
Kannattaisko sun nyt panostaa noihin sun informaation hankintataitoihin..

[QUOTE="aapee";23724574]Teidän että minulla on hyvin epärealistiset kuvat asunnosta, mutta kun koitan kuvitella tätä mun tupakeittiötä missä istun, koko asunnon kooksi vessan kanssa, iskee jo ahdistus. Ennemmin sitten otan asunnon jossa on enemmän neliöitä ja maksan vähän enemmän. Mutta kun tosiaan en tiennyt mitään Pansion alueesta tai muutenkaan Turusta niin ajattelin kysyä täältä neuvoa.[/QUOTE]

Loistavaa, että kysyit!
Täällä on tullutkin hyviä vinkkejä. Itse välttäisin Pansiota, Pernoa, Varissuota, Jäkärlää ja Halisten kaupungin vuokrataloja.

ASutko aapee nyt Turussa vai oletko muuttamassa työn takia. Missä työpaikkasi sijaitsee. Miten aiot kulkea työmatkat, omalla autolla vai julkisilla vai mieluiten kävellen/pyörällä?

Muutan työn perässä Turkuun. Minulla on auto, ja ajattelin pitää sen, eli siinä mielessä voin muuttaa jonnekin hukkapiiloon, kunhan vaan työmatka ei tulisi kuluiltaan kalliiksi. Ja jos julkinen sattuu toimimaan (kuten varmaan toimii kun verrataan Poriin), niin käyttäisin bussia/pyörää työmatkoihin. Työpaikka on kylläkin Raisiossa, Myllyssä.

[QUOTE="vieras";23724578]VVO:lla on Raisiossa yksi 38 m2 asunto hintaan 381 e.
Kannattaisko sun nyt panostaa noihin sun informaation hankintataitoihin..[/QUOTE]

Täytyisi tosiaan varmaan kehittää koneen käyttötaitoja.. Mutta tuo on hinta/koko suhteeltaan hyvä. Ainoa että se vapautuu 1.7.... Täytyy miettiä...

Mistä kaikkialta haet noita vuokra-asuntoja? Siis mistä palveluista? Oletko katsonut esim. ovv.com?

Tosiaan tuollaista 40 neliön yksiötä et tule saamaan Turusta 400e:lla, ellei nyt satu olemaan suhteita. Jos sinulla on mahdollisuus, niin harkitsisin ostamista.