turvaistuimista,, kumman ostaisitte??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja istuin ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

istuin ostaja

Vieras
pitäisi ostaa ½ vuotiaalle tytölle uusi istuin ja en millään osaa päättää kumman ostaisin eli vaihtoehtoina olis nyt britax multi tech ja graco cosmic comfort s. kumpaa suosittelette ja onko kokemuksia??? myös muitakin ehdotuksia otetaan vastaan!! :)

mä tilasin just 9kk ikäiselle pojallemme netistä Maxi Cosi Priori SPS- istuimen. saa kallistettua 4 eri asenton ajonkin aikana. kasvot menosuuntaan asennettava. ei mitään tukijalkoja (olen todennut ne vaan huonontaviks, istuimet huojuu tukijalkojen takia vaikka yrittäis kuinka asentaa oikein) Isommalla lapsella joka nyt yli 2 v on Britaxin two way elite ja se on hyvä isommalle. mut ainut miinus on että pää heiluu ja huojuu jos nukahtaa. enkä sitä vauvalle halua :|

muoks. meidän vauva EI enää mahdu gracon kaukaloon toppapuvun kanssa, vyöt eivät riitä vaikka pohjasta irrottaa myjän ohjeen mukaan sen styroksikiilan..

tiedän että saan selkääni tuosta teiltä kun ostanut kasvot menosuuntaan olevan istuimen.. ajattelin pitää sitä kallistetuna koko ajan, kunnes vauva isompi.

meijän ½ vuotias on jo 9,5 kilonen ja ei enää toppapuvussa mahdu kaukaloon ja sen vöihin joten siks pitää jo hankkia uusi. recaroo ei vissiin saa selkä menosuntaan? se olis edellytys ku noin pienestä on kyse!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Vähän ot, mut miks noin pienel jo uus istuin? vai tuleeko tulevaisuutta varten? suosittelisin besafen ifi combia, saa molempiin suuntiin

Minun piti laittaa poika turvaistuimeen vähän vajaa puolen vuoden ikäisenä, kaukalossa ei olkahihnoissa enää yhtään kasvun varaa ja alkoi tuskaisena vääntelehtimään siinä, ei ilmeisesti saanut selälle hyvää asentoa. Minä ostin tuon BeSafe Izi Combin ja suosittelen myös sitä, hyvä kuppimainen istuin jos noin pienen joutuu laittamaan!

Jos autossa on Isofix-mahdollisuus,niin ehdottomasti BeSafe Izi Combi isofixillä.
Jos ei ole, en ottaisi kumpaakaan ehdottomaasi, vaan Britaxin Securan.
Siitä meillä todella hyviä kokemuksia. Kallistuksen säädöt paremmat noin pienelle, kuin esim. Multi-Techissä. Ja Gracoa en ottaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vaahteramäki:
Itsekin mietin tuota Besafe Izi combia mut luin jostain että se on aika tilaavievä autossa.

Minullakin aika vanha auto ja tilaa tuo istuin vie, mutta sopiihan tuo autoon kuitenkin, ja liikkeessä kun oli Gracon istuimia niin ne näytti vielä isommilta.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
En ottas enää gracoa, vie tilaa paljon eikä kovin vakaa istuimella.

Meillä oli Graco Cosmic ja olin tyytyväinen. Pysyi vakaasti paikallaan kun asensi huolella. Esim. alaremmin kiristin painamalla istuinta penkkiä vasten. Ei todellakaan huojunut tai heilunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Meillä oli Graco Cosmic ja olin tyytyväinen. Pysyi vakaasti paikallaan kun asensi huolella. Esim. alaremmin kiristin painamalla istuinta penkkiä vasten. Ei todellakaan huojunut tai heilunut.

On kiristetty kyllä ja kysytty liikkeestä, se vaan ei istu penkille hyvin.

Meilläkin pysyy kyllä ihan paikoillaan.

Voisiko olla autokohtainen juttu? Meillä oli pikku pösön 206 penkillä ja siinä ainakin "istui" hyvin. Nykyisessä Toyotassa en ehtinyt kokeilla, joten en voi vertailla.

on Graco, en ostais uudestaan. Vie kamalasti tilaa ja kankaat hiottaa, kuten muissakin Gracoissa. Ei kovin vakaa ja tuo niskatuki tosi alhaalla, eli ahdas pitkälle. Ottaisin ehdottomasti tuon BeSafe izin.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Vähän ot, mut miks noin pienel jo uus istuin? vai tuleeko tulevaisuutta varten? suosittelisin besafen ifi combia, saa molempiin suuntiin

Häh miks ei pienelle uutta istuinta?

noku ihmettelin vain, et miks jo noin pienelle, meillä ostettiin vasta lähemmäs vuoden vanhana. mut vastauksen jo sain, muksut on eri kokoisia ;)

joku sano istuimen koosta. Meillä on tuo befasafe ja vielä isofix-kiinnikkeellä selkä menosuuntaan. vie suurinpiirtein saman tilan ku vei kaukalokin, joka oli jalustalla. etupenkille mahtuu pieni ihminen istumaan...

Yhteistyössä