Turvaistuimista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SAVONLINNA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SAVONLINNA

Vieras
Katsoin britaxin kuvastoa ja siinä oli turvaistuin joka on vasta syntyneestä alkaen. Kuinkahan toimiva tuo on vastasyntyneelle vai oletteko kaikki hankineet ensin turvakakukalon?
Meillä on mietinnässä britax baby dafe plus ja Maxi cosi citi. Kokemuksia olisi näistäkin kiva kuulla!

Mitä minä olen testejä seurannut, niin Maxi-Cosi on saanut ihan hyviä arvosanoja. Ei ole jäänyt ainakaan mieleen mitään "hälyttävää", kun itse silloin paljon noita tutkin. Käsittääkseni se on tosi hyvä kaukalo, onhan se merkki ollut pitkään markkinoilla ja sillä on ollut monta suosittua mallia. Nykyään taitaa olla ne Cabrio ja Citi suosittuja malleja.

Liitynpä tähän keskusteluun. Meillä poika nyt 2,5 kk ja turvakaukalo ahdistaa jo nyt (painoa vajaa 7 kg pojalla). Mikähän olisi paras vaihtoehto tästä eteenpäin?

http://www.autoliitto.fi/ osoitteessa on turvallisuustestien tuloksia. Maxi-Cosi Cabrio on saanut arvosanan "hyvä" samoin kuin Britaxin Baby Safe Pluskin.

Meillä on harkinnassa tuo Cabrio siksi että se on kuulemma tilava ja siihen lapsi mahtuu pitkään, me kun tarvitsemme kaukalon mihin lapsi mahtuisi n. vuoden ikäiseksi, koska sitä ennen emme tahdo siirtää esikoista pois nykyisestä istuimestaan. Britaxin istuimesta olen kuullut että se on käynyt monille ahtaaksi jo ennen vuoden ikää.

Etenkin Isofix-kiinnityksellä varustettu kiinnostaisi, mutta niitä ei tunnu oikein löytyvän mistään? :/

Yhteistyössä