Turvaistuin kasvot menosuuntaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonomutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huonomutsi

Vieras
Sydän verillä joudumme tuollaisen hankkimaan, kun nyt ei ole varaa lähteä autoa vaihtamaan. Kokemuksia näistä istuimista kaipailisin. Ja moraalisoinnit ei nyt auta, kun tilanne on mikä on.

mä kans jouduin ostamaan kasvot menosuuntaan istuimen ja yhä mietin olisiko pitänyt ostaa joku muu, mut mulla vanha auto ja auton vyöt niin lyhyet että ei mitään muuta istuinta saanut siihen kiinni, mun tyttö kohta 9kk ja recaro young sportin ostin, suht halpa istuin ja saa hyvin mun autoon kiinni ja tyttö istuu siinä hyvin, mut mut mut..... minkäs ikäinen lapsi sulla on ja minkä istuimen ostit??????

Alkuperäinen kirjoittaja vilijonka:
mä kans jouduin ostamaan kasvot menosuuntaan istuimen ja yhä mietin olisiko pitänyt ostaa joku muu, mut mulla vanha auto ja auton vyöt niin lyhyet että ei mitään muuta istuinta saanut siihen kiinni, mun tyttö kohta 9kk ja recaro young sportin ostin, suht halpa istuin ja saa hyvin mun autoon kiinni ja tyttö istuu siinä hyvin, mut mut mut..... minkäs ikäinen lapsi sulla on ja minkä istuimen ostit??????

Lapsi on reilu 6kk, ja ollaan vasta hankkimassa istuinta. Eli kokemuksia hyvistä/huonoista istuimista kaipailen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi on reilu 6kk, ja ollaan vasta hankkimassa istuinta. Eli kokemuksia hyvistä/huonoista istuimista kaipailen.

no siis tossa on sama istuin ilman isofixia (=tulee varmaan halvemmaksi) http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=196&valikoimaid=6

tossa on se hyvä puoli että sen saa säädettyä aika kaltevaksi kuiteskin. Tosin jos sitä joutuu siirtelemään paikasta toiseen paljon niin on kyllä tuhottoman painava ja hankala.

no tämä recaro young sport on ainakin osoittautunut meillä hyväksi kuitenkin ja tyttö istuu siinä hyvässä asennossa ja saa kallistettua vähän taaksepäin kun nukkuu ja hyvin sai mun auton takapenkille laitettua auton vöillä kiinni, sitten kun lapsi kasvaa voi ottaa ne pienennykset pois ja lapsi voi istua aina 36kg asti siinä, että pitkäikäinen istuin ja ainakin mitä olen lukenut tuosta istuimesta on saanut hyvät arvostelut ja maksoin istuimesta 250e joten voin sanoa että olen tyytyväinen tähän valintaan

no tämä recaro young sport on ainakin osoittautunut meillä hyväksi kuitenkin ja tyttö istuu siinä hyvässä asennossa ja saa kallistettua vähän taaksepäin kun nukkuu ja hyvin sai mun auton takapenkille laitettua auton vöillä kiinni, sitten kun lapsi kasvaa voi ottaa ne pienennykset pois ja lapsi voi istua aina 36kg asti siinä, että pitkäikäinen istuin ja ainakin mitä olen lukenut tuosta istuimesta on saanut hyvät arvostelut ja maksoin istuimesta 250e joten voin sanoa että olen tyytyväinen tähän valintaan

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

oho :)

Me ostettiin kasvot menosuuntaan. Myyjä suositteli. Iso lastentarvikeliike. Suomessa käytetään usein selkä menosuuntaan, mutta muualla Euroopassa kasvot menosuuntaan. Eli ei ole sen huonmpi vaihtoehto. Sehän riippuu siitä kummastako suunnasta mahdollinen kolari tapahtuu...

minkä ikäsen sä meinaat siihen istuun laittaa? alle vuotias on ainakin ihan liian pieni istuun kasvot menosuuntaan. pienemmästäkin jarrutuksesta pää vemppaa.
en uskaltais kyllä itse,sitte en kulkis autolla laisinkaan jos ei pystyis ostaan asianmukaista istuinta. meilläkin tiukkaa tekee autossa kun kolme ustuinta takana,mutta silti pienet istuu selkä menosuuntaan. edes tuota 1,5vuotiasta en missään nimessä viä kääntäis.
miks sun ois pakko? jos kaukalo on tähän asti menny ni miks ei tulevaisuudessa samanmoinen turvaistuin selkämenosuuntaan?

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
en uskaltais kyllä itse,sitte en kulkis autolla laisinkaan jos ei pystyis ostaan asianmukaista istuinta. meilläkin tiukkaa tekee autossa kun kolme ustuinta takana,mutta silti pienet istuu selkä menosuuntaan. edes tuota 1,5vuotiasta en missään nimessä viä kääntäis.
miks sun ois pakko? jos kaukalo on tähän asti menny ni miks ei tulevaisuudessa samanmoinen turvaistuin selkämenosuuntaan?

No, kaikkiin autoihin ei mahdu turvaistuin selkä menosuuntaan vaikka kaukalo mahtuiskin eikä kaikki voi olla ajamatta autolla |O |O |O
:headwall:

oho???? Kerroin vain oman näkemykseni kuten tuossa pyytelit, mitä ohoa siinä nyt sitten oli???

Vahingossa siis painoin "lainaa", ja lähtikin tyhjä viesti :) Siis mun mokalle vaan ohottelin, en mitenkään sulle. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:

No, kaikkiin autoihin ei mahdu turvaistuin selkä menosuuntaan vaikka kaukalo mahtuiskin eikä kaikki voi olla ajamatta autolla |O |O |O

mahtuu,mahtuu. ei niin pientä autoo voi ollakkaan. nykyään on niinpaljon kaikkia istuimia tarjolla että löytyy varmasti vastaavanlainen kun se kaukalo. ja kaukalotkin on nykyisin niin massiivisia.
aivan sama mulle miten muut tekee,mutta tässä asiassa ilmaisen mielipiteeni.

minkä ikäsen sä meinaat siihen istuun laittaa? alle vuotias on ainakin ihan liian pieni istuun kasvot menosuuntaan. pienemmästäkin jarrutuksesta pää vemppaa.

Kaukalon on saanut "työnnettyä" takapenkille paikoilleen. Lasta on hiukan vaikea työntää turvaistuimeen, ja vielä kiinnittääkin... joo, tilanteelle ei nyt vaan mahda mitään :/

Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:

Sii, miten niin ei mahdu?

Kokeilitteko britaxin multitechia? Meille se kun vyöt ei antanut paljon vaihtoehtoja. Sen kiinnittämiseen tarvitaan vähemmän vyötä kuin kaukalon.

Yhteistyössä