TurvaistuinPANIIKKI :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TI-paniikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TI-paniikki

Vieras
Hiphop! Varmasti monasti aiemminkin kaluttu aihe, mutta siltikin kysyn, koska paniikki on päällä.

Tarvitaan: ISOFIX-kiinnitteinen selkä menosuuntaan asennettava turvaistuin joka on testatusti turvallinen.

Auttakaa... minkä istuimen valitsisit? Hinnalla ei ole enää väliä, olen käyttänyt niin paljon aikaa istuimen etsimiseen että suorastaan KORPEAA... :) Sapettaa sekin, että Autoliitto testaa vain pienen osan istuimista, ja näin ollen esim. Klippan Triofixistä ei ole testitulosta. Grrr....

Ihanko todella sinä silmät tapillaan tuijotat niitä tuloksia? Nehän muuttuu koko ajan ja tuon tuosta!
Ostat sen minkä halut!!

Mihin on kadonnut ihmisten maalaisjärki???!!??

Anna kun arvaan olet reilusti yli kolmekyppinen, ensimmäisen lapsen äiti ja ajattelet olevasi paras aina ja kaikessa.

Joo mä en kans ymmärrä näitä!
Ihan mieletöntä heittää rahansa hukkaan jonkun merkki merkki penkin vuoksi. Ne testit ja tulokset todellakin vaihtuu ja uudistuu vähän päästä.
Mun neuvoni on se että lakkaa se rämpiminen siellä turvaistuin suossa ja osta se minkä haluat!

Minullekin tulee sinusta mieleen joku jo yli kolmekymppinen yhden pienen lapsen äiti jonka lapsella on kaikkea ja vain parasta ja tietysti vain uutta!!

Miten rahan heittäminen menee hukkaan, jos ostaa menestyneen penkin?

En ole vielä koskaan törmännyt turvaistuimeen, joka olisi ollut yhdessä testissä kiitettävä ja toisessa huono.

Ja kyllä olen itsekin miettinyt pitkään näitä aikoinaan. Ei tulisi mieleenkään ostaa "joku, koska se on halpa"- periaatteella.

Ap:lle ostaisin BeSafen, jos olisi tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jokainen tyylillään...;25954778:
Miten rahan heittäminen menee hukkaan, jos ostaa menestyneen penkin?

En ole vielä koskaan törmännyt turvaistuimeen, joka olisi ollut yhdessä testissä kiitettävä ja toisessa huono.

Ja kyllä olen itsekin miettinyt pitkään näitä aikoinaan. Ei tulisi mieleenkään ostaa "joku, koska se on halpa"- periaatteella.

Ap:lle ostaisin BeSafen, jos olisi tarvetta.

No onhan tuo nyt aivan järjenköyhyyttä!!
"ostaa menestyneen penkin" Just. Niihin voi jokainen uskoo niin sokeasti kuin vaan ikinä tahtoo, mutta 100%:sta totuutta ne ei anna. Ja kyllä testitulokset vaan muuttuu.

Ja pakkoko on mennä ääripäästä toiseen? Joku mielettömän kallis tai sit rupupaska? Suppeaa on sinunkin elämäsi noilla kriteereillä.

[QUOTE="vieras";25954689]Joo mä en kans ymmärrä näitä!
Ihan mieletöntä heittää rahansa hukkaan jonkun merkki merkki penkin vuoksi. Ne testit ja tulokset todellakin vaihtuu ja uudistuu vähän päästä.
Mun neuvoni on se että lakkaa se rämpiminen siellä turvaistuin suossa ja osta se minkä haluat!

Minullekin tulee sinusta mieleen joku jo yli kolmekymppinen yhden pienen lapsen äiti jonka lapsella on kaikkea ja vain parasta ja tietysti vain uutta!![/QUOTE]

No mieluummin minä olen yli kolmekymppinen ensisynnyttää, jolla on varaa ostaa lapselle kaikkein TURVALLISINTA ja parasta, kuin parikymppinen kouluttautumaton parin vekaran äiti, joka hakee istuimensa kierrätyksestä... :)

BeSafe meilläkin, mutta se on sitten aika "kaukalomainen". Vie paljon tilaa ja isompi lapsi on vaikea nostaa siihen varsinkin jos on talvitamineet. Meillä jouduttiin jo ennen 2 vuoden ikää kääntämään kasvot menosuuntaan kun pitkä lapsi ei mahtunut ja minä en mahtunut repsikan paikalle pitkine koipineni. Muuten ollaan kyllä oltu ihan tyytyväisiä istuimeen. Tallinnasta saatiin vielä 150 halvemmalla.

[QUOTE="vieras";25954869]No mieluummin minä olen yli kolmekymppinen ensisynnyttää, jolla on varaa ostaa lapselle kaikkein TURVALLISINTA ja parasta, kuin parikymppinen kouluttautumaton parin vekaran äiti, joka hakee istuimensa kierrätyksestä... :)[/QUOTE]

:laugh: :laugh: voi luoja sentään.
Kyllä mua surettas suuresti olla sinä. Mistä näitä tyyppejä oikein tulee? :D

[QUOTE="vieras";25954869]No mieluummin minä olen yli kolmekymppinen ensisynnyttää, jolla on varaa ostaa lapselle kaikkein TURVALLISINTA ja parasta, kuin parikymppinen kouluttautumaton parin vekaran äiti, joka hakee istuimensa kierrätyksestä... :)[/QUOTE]

Ei jestas sentään taas yhden kerran :D
Ja sä päättelit tän kaiken mistä?

[QUOTE="vieras";25954906]Ei jestas sentään taas yhden kerran :D
Ja sä päättelit tän kaiken mistä?[/QUOTE]

No onhan se selvää, että jos aloittaja kyselee turvallisinta (hinnasta viis) olevaa turvaistuinta ja niistä kommentteja ja täällä porukka älähtää ja "haukkuu" yli kolmekymppiseksi pienen lapsen äidiksi, että vitutus ja kateushan siinä taustalla on. :)

[QUOTE="vieras";25954930]No onhan se selvää, että jos aloittaja kyselee turvallisinta (hinnasta viis) olevaa turvaistuinta ja niistä kommentteja ja täällä porukka älähtää ja "haukkuu" yli kolmekymppiseksi pienen lapsen äidiksi, että vitutus ja kateushan siinä taustalla on. :)[/QUOTE]

Joo niin varmasti. Niinkuin aina ja kaikessa kun kyse on siitä ettei ymmärrä TURHANPÄIVÄISTÄ hössötystä TURHASTA.
Oletko todella noin putkiaivoinen?

[QUOTE="vieras";25954948]Joo niin varmasti. Niinkuin aina ja kaikessa kun kyse on siitä ettei ymmärrä TURHANPÄIVÄISTÄ hössötystä TURHASTA.
Oletko todella noin putkiaivoinen?[/QUOTE]

Ilmeisesti tämä henkilö ei ole kuullut kultaisesta keskitiestä. Ääripäästä toiseen vain on tällä putkiaivolla vaihtoehdot. :D Voi voi.

Mut voin kertoa, että voi ostaa myös sen keskimmäisen vaihtoehdon. Yleensä ne ns. parhaat istuimet on ihan samaa kamaa kuin ne keskivaiheilla olevatkin.
Ja toisekseen suomessa ei edes epäturvallisia istuimia myydä.

[QUOTE="vieras";25954948]Joo niin varmasti. Niinkuin aina ja kaikessa kun kyse on siitä ettei ymmärrä TURHANPÄIVÄISTÄ hössötystä TURHASTA.
Oletko todella noin putkiaivoinen?[/QUOTE]

No minun mielestäni lapseni turvallisuus on kaikkea muuta kuin turhanpäiväistä, mutta prioriteettinsa kullakin..

[QUOTE="vieras";25954962]No minun mielestäni lapseni turvallisuus on kaikkea muuta kuin turhanpäiväistä, mutta prioriteettinsa kullakin..[/QUOTE]

Olet selvä mainonnan uhri.

[QUOTE="vieras";25954930]No onhan se selvää, että jos aloittaja kyselee turvallisinta (hinnasta viis) olevaa turvaistuinta ja niistä kommentteja ja täällä porukka älähtää ja "haukkuu" yli kolmekymppiseksi pienen lapsen äidiksi, että vitutus ja kateushan siinä taustalla on. :)[/QUOTE]

Eli jos ei ole idiootti ja osta kalleinta mitä markkinoilta löytyy vaan ihan yhtä hyvän normihintaisen - on kouluttamaton parin lapsen äiti?? :D

Ei vittu... kiitos tästä! Tää pelasti minun tähän saakka nauruttoman päivän :laugh: :laugh:

Mitkä hoksottimet sulla!!

[QUOTE="vieras";25955013]Eli jos ei ole idiootti ja osta kalleinta mitä markkinoilta löytyy vaan ihan yhtä hyvän normihintaisen - on kouluttamaton parin lapsen äiti?? :D

Ei vittu... kiitos tästä! Tää pelasti minun tähän saakka nauruttoman päivän :laugh: :laugh:

Mitkä hoksottimet sulla!![/QUOTE]

Unohtui: mä olen niin kade!!

[QUOTE="vieras";25955013]Eli jos ei ole idiootti ja osta kalleinta mitä markkinoilta löytyy vaan ihan yhtä hyvän normihintaisen - on kouluttamaton parin lapsen äiti?? :D

Mitkä hoksottimet sulla!![/QUOTE]

Miksi se niin ärsyttää, jos jollakin on varaa ostaa se markkinoiden paras ja mahdollisesti kallein? Ei mun budjettia hetkauta, vaikka se istuin maksaisikin pari sataa enemmän kuin ne normaalihintaiset, saanpahan juuri sellaisen kuin haluan. Ehkä minä senkin tosiasian takia olen nauranut jo paljon tälle päivälle :)

[QUOTE="vieras";25955121]Miksi se niin ärsyttää, jos jollakin on varaa ostaa se markkinoiden paras ja mahdollisesti kallein? Ei mun budjettia hetkauta, vaikka se istuin maksaisikin pari sataa enemmän kuin ne normaalihintaiset, saanpahan juuri sellaisen kuin haluan. Ehkä minä senkin tosiasian takia olen nauranut jo paljon tälle päivälle :)[/QUOTE]

Kyllä minullakin olisi varaa mennä ja ostaa sellainen istuin kuin haluan ja sieltä kalleimmasta päästä, MUTTA minä en ole tyhmä ja sokea! :)
Vaan minulla on ihan omat hoksottimet joita osaan käyttää, enkä olen mainonnan ja huijauken uhri joka ostaa sokeana "vain parasta" lapselle.

Kiitos kaikille jotka vaivautuivat vastaamaan. Oikein hyvät naurut sain "viiltävistä luonneanalyyseistä" joita joukossa oli. =))

No mutta asiaan. Tuli ostettua ensin eräs turvaistuin ja sen jälkeen osui netissä ohjeistus "selkä menosuuntaan" jne. Katsottuani kolaritestivideoita olen vakuuttunut että selkä menosuuntaan on turvallisempi. Mutta huom! En mene tuomitsemaan niitä jotka istuttavat lapsensa kasvot menosuuntaan. En ole muutenkaan mikään provosoija! =) Joka tapauksessa ketutti kun tuli tehtyä vikaostos ja nyt haluaisin sitten kunnollisen istuimen. Niin että kaikki keiden verenpaineet nousivat ihan turhaan minun alkuperäisestä kysymyksestäni, ottakaa ihan rennosti. Me ihmiset nyt haluamme erilaisia asioita. Meikäläinen haluaa ISOFIXit ja selkä menosuuntaan kun on ihan upouusi tila-autokin, millä huristella kylänraittia pitkin. (Hih... kyyristyn valmiiksi väistelemään iskuja joita rakkaat palstalaiset kohta viljelevät... :)

Niitä testituloksia ei kyllä kannata tuijottaa sokeesti, sillä turvallisuuden lisäksi niissä on pisteytetty mukavuus ja esim. päällisten pestävyys, ne laskee ja nostaa niitä kokonaistuloksia.
Itse suosittelen enemmin menemään liikkeeseen ja tutustumaan henk.koht. eri vaihtoehtoihin, mulle muistaakseni suositeltiin silloin myös tuota BeSafea.

[QUOTE="vieras";25955146]Kyllä minullakin olisi varaa mennä ja ostaa sellainen istuin kuin haluan ja sieltä kalleimmasta päästä, MUTTA minä en ole tyhmä ja sokea! :)
Vaan minulla on ihan omat hoksottimet joita osaan käyttää, enkä olen mainonnan ja huijauken uhri joka ostaa sokeana "vain parasta" lapselle.[/QUOTE]

No mistä niin päättelet, että minua on tuoliostoksissa huijattu? Kyllä mulla ihan omat aivot on, kiitos vaan, mutta ei jaksa kiinnostaa turvaistuimen hinta silloin kun se tulee lapselleni. En tosin ostanut sitä hinnan perusteella, kyllä minä ihan niihin testituloksiin luottaen istuimeni ostin.

Yhteistyössä