TURVAPAIKANHAKIJAA vastaan hyökättiin kaasulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voimme varmasti puhtain sydämin olettaa, että Suomessa eikä missään muussakaan maassa harrasteta tällaista lainkaan. Kyse on varmasti vain Venäjän trolleista.
Miksei kukaan ole huolissaan Saudi- Arabian trolleista tai Nato- trolleista tai Saksa- trolleista tai Ruotsi- trolleista?
Miksiköhän?
Koska Suomi on ollut sodassa Saudi-Arabiaa vastaan? Koska Naton vastaan? Koska Ruotsia vastaan? Ja varmasti myös näiden maiden trolleilla on omat kohteensa, Suomi ei kuitenkaan ole se kärkikohde näillä mailla.

Miksiköhän?
Koska Suomi on ollut sodassa Saudi-Arabiaa vastaan? Koska Naton vastaan? Koska Ruotsia vastaan? Ja varmasti myös näiden maiden trolleilla on omat kohteensa, Suomi ei kuitenkaan ole se kärkikohde näillä mailla.

On melko tyhmää olla olematta huolissaan 30 000 nuoresta miehestä, jotka kävelivät rajan yli muina miehinä. Eikö sinusta?
Vaikkakaan he eivät edusta samaa maata, he edustavat samaa ideologiaa.

Ihan linkitkin riittää näihin valheuutisiin. Jos ei löydy, niin kerro edes se, mitä sinun mielestäsi yle valehtelee Venäjästä.

Tiedätkö, kun mulla ei ole mitään mielenkiintoa alkaa kaivaa sulle mitään linkkejä. Jos sä olet vakuuttunut Ylen puolueettomuudesta ja objektiivisesta toimittajan työstä. Niin ole ihmeessä. Minä en vaan juuri nyt jaksa pureskella ruokaa puolestasi.

Ottamatta muuten asiaan kantaa, niin Helsingin Sanomat tai YLE ei ole luotettava tietolähde. Tämä on todettu ja todistettu useita kertoja mm. professorien ja asiantuntijoiden keskuudessa, paljon ennen mitään MV-lehteä.

Myös tuo kopioimaisi uutinen on kyseenalaistettu asiantuntijoiden toimesta.
Kopioimani uutinen? Se on pätkä Wikipedian artikkelista, joka käsittelee infosotaa.

Miten poliisi voisi tiedottaa mitään, jos se ei ole kuullut asianomaisia? Ihan tiedoksi, että sellainen ei ole tapana.
Jos minä käyn väittämässä poliisille, että korkeasaaren simpanssi uhkasi minua rynnäkkökiväärillä, niin he tuskin tiedottavat asiasta lehdistöä selvittämättä onko näin tapahtunut. Mikäli poliisi antaa tiedotteita, joissa tapauksen osapuolia ei ole edes kuultu, niin silloinhan he tekevät jotakin hyvin väärin, eikö? Kuten myös toimittaja, joka sokeasti uskoo kaiken, mitä sille syötetään?

Toimittaja myös kertoi itse, ettei ollut paikalla, eikä edes käynyt paikalla. Ei tapahtuma aikaan, eikä sen jälkeenkään.

No onhan Hesari tehnyt tällaista jo useita kertoja. Mm. hyökkäsi viime vuonna suoraan julkistamaan "totena" Veronika Honkasalon väitteet siitä, että VR:n lipuntarkastaja olisi "rasistisesti hyökännyt" junassa parin irakilaisen kimppuun.

No, kun VR julkisti videon tapahtumasta, jossa kävi ilmi, että lipuntarkastaja oli käyttäytynyt täysin asiallisest, tarkastanut liput kaikilta matkustajilta ja kehottanut irakilaisia poistumaan junasta koska heillä ei ollut lippuja, piti Hesarin siinä tunnustaa valehdelleensa.

Näitä juttujahan on vaikka kuinka paljon viime vuosina, missä Hesari on hyökännyt julkaisemaan yhden henkilön perättömiä väitteitä "totena", pahimmillaan pelkästään jonkun toimittajan kaverin FB--päivityksen pohjalta. Todella useita on todettu valheiksi muissa medioissa ja viranomaisten ja asianomaisten sekä silminnäkijöiden toimesta (mm. viime kevään "rasistinen välikohtaus" Ravintola Teatterissa), vaikkakaan useimmissa Hesari ei ole mitenkään korjannut väitteittään muuta kuin VR:n tapauksessa.

• Tykkää
Reactions: lepsa
http://mikkoelo.puheenvuoro.uusisuo...-pahimmat-venajavastaisen-propagandan-lahteet
No onhan Hesari tehnyt tällaista jo useita kertoja. Mm. hyökkäsi viime vuonna suoraan julkistamaan "totena" Veronika Honkasalon väitteet siitä, että VR:n lipuntarkastaja olisi "rasistisesti hyökännyt" junassa parin irakilaisen kimppuun.

No, kun VR julkisti videon tapahtumasta, jossa kävi ilmi, että lipuntarkastaja oli käyttäytynyt täysin asiallisest, tarkastanut liput kaikilta matkustajilta ja kehottanut irakilaisia poistumaan junasta koska heillä ei ollut lippuja, piti Hesarin siinä tunnustaa valehdelleensa.

Näitä juttujahan on vaikka kuinka paljon viime vuosina, missä Hesari on hyökännyt julkaisemaan yhden henkilön perättömiä väitteitä "totena", pahimmillaan pelkästään jonkun toimittajan kaverin FB--päivityksen pohjalta. Todella useita on todettu valheiksi muissa medioissa ja viranomaisten ja asianomaisten sekä silminnäkijöiden toimesta (mm. viime kevään "rasistinen välikohtaus" Ravintola Teatterissa), vaikkakaan useimmissa Hesari ei ole mitenkään korjannut väitteittään muuta kuin VR:n tapauksessa.

Melko surullista.

Kopioimani uutinen? Se on pätkä Wikipedian artikkelista, joka käsittelee infosotaa.

(1) Sinun mielestäni Wikipedia on luotettava lähde????!!!!

(2) Wikipedia kopioi tekstinsä suoraan Hesarin uutisesta, kuten tekstissäsikin mainittiin. Kyseinen Hesarin artikkeli on kyseenalaistettu useita kertoja asiantuntijoiden toimesta.

Oikeasti, ei kannata uskoa kritiikittömästi kaikkeen mitä netistä tai Hesarista löytyy. Itse asiassa tosi vähään siitä. Hesarin tapauksessa nykyään ei enää mihinkään.

En tiennytkään, että kyseessä oli aviopari. Se muuttaa tilannetta jo paljon. Luulen, että jos joku mies käyttäytyisi uhkaavasti minua kohtaan mieheni ollessa vieressä, kaasutus olisi vasta alkua.

Mistä päättelet, että vaimo joutui jotenkin selvittelemään sotkua?

Ja siis kyllä. Mies olisi voinut jäädä paikalle, mutta ei jäänyt. Oikeuttaako se mielestäsi toimittajan ja poliisin raportoimaan mitä sylki suuhun tuo, vai miksi pidät sitä niin oleellisena seikkana?
En ole se, kenen viestiä kommentoit, mutta edelleenkään rehellisesti asiansahoitava, vastuunsakantava ihminen ei pakene tapahtumapaikalta.

Kyllähän vaimo? on tuossa asianosainen eli joutuu jokatapauksessa selvittämään asiaa. Paenneen miehensä? vuoksi aluksi yksin.

Kyllä. Edelleen puhun siitä samasta aiheesta.

Eikö mielipiteeni siitä ole jo tullut selväksi?

Tässähän oli nyt kyse siitä, ettet sinä tuntenut käsitettä ja minä kerroin mistä saat tietoa. Mutta ilmeisesti ei kuitenkaan kiinnosta?

No oikeastaan mua kiinnosti se, että miten sinä määrittelet käsitteen.
Aika usein sitä kylvetään siellä sun täällä ymmärtämättä lainkaan käsitettä. Sinällään ihmettelen tuon asian ympärillä olevaa kohua, sillä HS ja YLE tekevät melkoista myyräntyötä toistuvasti muokatakseen suomalaisten mielipiteitä.

Kumpi on vaarallisempaa, se, että satunnaiset nettikirjoittelijat yrittävät muokata ihmisten mielipidettä vai se, että valtion rahoituksella pyörivät mediat muokkaavat tarkoituksellisesti ihmisten mielipiteitä?

En ole se, kenen viestiä kommentoit, mutta edelleenkään rehellisesti asiansahoitava, vastuunsakantava ihminen ei pakene tapahtumapaikalta.

Kyllähän vaimo? on tuossa asianosainen eli joutuu jokatapauksessa selvittämään asiaa. Paenneen miehensä? vuoksi aluksi yksin.

Niin?
Kysyin, että oikeuttaako se poliisin tai toimittajien vääränlaisen ja manipuloivan uutisoinnin, että yksi asianomaisesti ei hoitanut hommaa ihan maaliin asti?

MV on alatyylinen, mutta itse asiassa kun pääsee ennakkoluuloistaan yli niin se on yllättävän usein luotettava. Uteliaisuudesta sitä joskus tsekkasin ja olin tosi hämmästynyt, sillä ainakin esimerkiksi ulkomaalaiset jutut ovat joka kerran olleet täysin paikkansapitäviä, ne kun voi tarkistaa useista muista ulkomaalaisista lähteistä.

Hesari taas on jäänyt kiinni valehtelusta ja harhaanjohtamisesta niin monta kertaa, että itse pidän sitä nykyisin täysin valemediana. Sehän on mm. julkaissut valheellista tietoja presidentistämme sekä useista ministeriöistä, jotka ovat joutuneet antamaan virallisia julkisia vastineita selvittääkseen Hesarin valheita. Joka kerran on myös käynyt ilmi, että Hesari on rikkonut hyvää journalistista tapaa, eli joko ei ole antanut toiselle osapuolelle mahdollisuutta vastata syytteisiin tai on jättänyt vastineet julkaisematta ja mainitsematta omasssa kirjoittelussaan.

(1) Sinun mielestäni Wikipedia on luotettava lähde????!!!!

(2) Wikipedia kopioi tekstinsä suoraan Hesarin uutisesta, kuten tekstissäsikin mainittiin. Kyseinen Hesarin artikkeli on kyseenalaistettu useita kertoja asiantuntijoiden toimesta.

Oikeasti, ei kannata uskoa kritiikittömästi kaikkeen mitä netistä tai Hesarista löytyy. Itse asiassa tosi vähään siitä. Hesarin tapauksessa nykyään ei enää mihinkään.
Jos luet ihan koko artikkelin, siellä alhaalla on aika pitkä lista eri lähteistä. Ja mm. Nato käyttää ihan yleisesti tätä käsitettä. Mutta totuus on sinulla ja näillä mystisillä asiantuntijoilla?

Eikö mielipiteeni siitä ole jo tullut selväksi?

No oikeastaan mua kiinnosti se, että miten sinä määrittelet käsitteen.
Aika usein sitä kylvetään siellä sun täällä ymmärtämättä lainkaan käsitettä. Sinällään ihmettelen tuon asian ympärillä olevaa kohua, sillä HS ja YLE tekevät melkoista myyräntyötä toistuvasti muokatakseen suomalaisten mielipiteitä.

Kumpi on vaarallisempaa, se, että satunnaiset nettikirjoittelijat yrittävät muokata ihmisten mielipidettä vai se, että valtion rahoituksella pyörivät mediat muokkaavat tarkoituksellisesti ihmisten mielipiteitä?
Sun mielipide siitä, mitä valheita yle levittää Venäjästä. Et ole kertonut yhtään esimerkkiä.

Trollitehtailu ei ole mitään "satunnaisia nettikirjoittelijoita" vaan kyllä homma on ihan suunniteltua ja järjestäytynyttä.

Miksiköhän?

No mietipä sitten vähän tätä:

"Suomessa toimii jo nykyään kymmeniä moskeijoita, joiden perustamista ovat tukeneet Iranin, Turkin ja Saudi-Arabian kaltaiset vaikuttajamaat. Nämä moskeijat toimivat rahoittajien silminä ja korvina Europpaassa. Esimerkiksi viime viikolla Turkin ja EU-maiden välille puhjenneen kiistan jälkeen Erdogan on kehottanut turkkilaisdiasporaa vastarintaan ja olemaan uskollinen ainoastaan Turkille. Imaamit ovat ehkä kaikkein merkittävin suoraan diasporaa puhutteleva vaikuttaja, joka islamilaisella valtiolla voi Euroopassa olla. Suomen nykyisten moskeijoiden kytkökset politiikkaan ovat jo kauan olleet selvillä. Monet uskonnolliset johtajat ovat ilmaisseet suoraan kantansa Syyrian tilanteeseen ja siihen, kenen toivoisi sodan voittavan.

Itse uskon, että Kalasatamaan kaavailtu suurmoskeija on muslimiveljeskunnan ajama projekti."
- Alan Salehzadeh

Alan Salehzadeh on uusisuomalainen geopoliittisiin konflikteihin erikoistunut tutkija ja luennoitsija. Hän toimii akateemisen Menatto-konsultointiyrityksen johtajana.

https://beta.oikeamedia.com/o1-9213

Ihan linkitkin riittää näihin valheuutisiin. Jos ei löydy, niin kerro edes se, mitä sinun mielestäsi yle valehtelee Venäjästä.

No alla linkitetystä blogista löytyy ainakin erittäin paljon älykästä, asiantuntevaa ja painavaa analyysiä Hesarin toistuvista valheista, vääristelyistä ja harhaanjohtamisesta. Todella jokaisen kannattaa lukea. Blogi on professorin kirjoittama ja erittäin korkealaatuinen.

http://professorinajatuksia.blogspot.fi/

Toinen hyvä lähde on: https://beta.oikeamedia.com/

On melko tyhmää olla olematta huolissaan 30 000 nuoresta miehestä, jotka kävelivät rajan yli muina miehinä. Eikö sinusta?
Vaikkakaan he eivät edusta samaa maata, he edustavat samaa ideologiaa.
Tiesitkö, että osa islamilaisistakin maista on lähes sodassa keskenään? Se ,että joku on islamilainen, ei kerro vielä kaikkea hänen suhteestaan islamiin. Aivan kuten kristittyjäkin on erilaisia. Aikanaan Pohjois-Irlannissa oli sota protestanttien ja katolilaisten välillä.

Mä olen myös sitä mieltä, että turvapaikanhakijat pitäisi tsekata tarkemmin. Samalla tiedostan, ettei Venäjän tilanne ole kovin vakaa, joten se ja siihen uhkaan varautumisesta ei pidä vaieta, itseaaiassa todennäköisesti jopa paljon suurempi ja katastrofaalisempi uhka Suomelle.

Niin?
Kysyin, että oikeuttaako se poliisin tai toimittajien vääränlaisen ja manipuloivan uutisoinnin, että yksi asianomaisesti ei hoitanut hommaa ihan maaliin asti?
Valitettavasti nykyään uutiset halutaan ulos heti, jolloin joudutaan tilanteen, ettei kaikki informaatio ole juttua tehdessä käytettävissä. Eli syyttävä sormi osoittaa poliisin ja toimittajien lisäksi lukijoihin, jotka odottavat nopeampaa ja nopeampaa informaatiota.

Sun mielipide siitä, mitä valheita yle levittää Venäjästä. Et ole kertonut yhtään esimerkkiä.

Trollitehtailu ei ole mitään "satunnaisia nettikirjoittelijoita" vaan kyllä homma on ihan suunniteltua ja järjestäytynyttä.

Onko se sinusta valheiden levittäminen mielipideasia?
Aika erikoinen näkemys. Valhe joko on tai ei ole, eikä sillä ole mitään tekemistä mielipiteen kanssa.

Eikö sinusta YLEn ja HS:n trollitehtailu ole suunniteltua ja järjestäytynyttä? Eritoten kun sitäkin toteutetaan verovaroin ja se on ikäänkuin yleisesti hyväksytty mielipidemuokkaamisen kanava?