Turvoituksesta....

Heinämasukki

Jäsen
07.05.2007
61
0
6
Heips,

kysyisin hieman neuvoja...

Mulla menossa rv 32 + 4 ja yhtäkkiä ilmaantui eilen kova turvotus, etenkin jalkoihin, jalkapöydät on ihan pulleat ja paksut - hyllyy oikein nestettä...ja pohkeesta alaspäin koko jalat on ihan pökkelöt! Sormissakin on turvotusta, sormukset jouduin ottaa pois...

Neuvol aoli tänään, ja valkuaista oli hieman virtsassa, sanoi että + - . Mitä se tarkoittaa? Verenpaine kuitenkin alhaalla, kuten ollut koko raskauden.

Voiko raskausmyrkytys olla kyseessä, vaikkei ole paineet korkeat, eikä särkyjä? Meen pe antamaan uuden pissanäytteen ja paineet otetaan uudestaan...Mietin vaan itse että voiko olla näin ''vähäoireinenkin''? Vai onko vaan helleturvotusta? Tuli vaan niin yhtäkkiä, eikä hellitä edes yöksi, aamuksi jne...

Kiitos avustanne :flower:

Ihan sama täällä. jalkapöydät on kuin sämpylät :o vaikea pian löytää sopivia kenkiä. Nilkat ja sääret myös turvonneet. Jalkojen turvotus iski yhtäkkiä noin viikko sitten, nyt menossa rv34+5. Sormet olleet jo kauemmin turvoksessa. Ei kuitenkaan valkuaista ja verenpaineetkin ok, kai se vaan sit kuuluu asiaan :( kaikista pahin virhe itselläni oli juoda paljon vettä päivällä, kun istun 8 tuntia.... kaikki vesi valahti jalkoihin. Nyt olen juonut enemmän vasta illalla ja syönyt ananasta, vähän on helpottanut.

Minulla perjatain neuvolassa pissa näytti valkuaiselle heikkoa plussaa, verenpaineet korkeat ja kovaa turvotusta on ollut jo monta viikkoa. Tänään sama tilanne ja painoa oli perjantaista tähän aamuun tullut 1400g! Nyt epäillään raskausmyrkytystä ja keskiviikkona on taas uudet tarkistukset.
Olo on suhteellisen terve, joten eipä hirveästi oireile, jos nyt se myrkytys on. Verenpaineita kannattaa kuitenkin seurailla ahkerasti... =)

Täällä Etelä-Suomessa nyt turvottaa ainaskin tuo helle! Ei sinun Heinämasukki varmaan kannata kauheasti huolestua, olet pian menossa kuitenkin uudestaan mittauksiin ja oireesi ovat nyt kuitenkin tavan turvotusta lukuunottamatta vähäiset. Eli mitään kamalaa ei varmastikaan ehdi tapahtua.

En ole turvotuksesta itse huolissani, kun muuten on arvot ihan ok. Turvotus pamahti eilen järkyttäväksi, kun söin normaalia suolaisempaa ruokaa, kengät ei mahdu jalkaan ja ennen turhankin löysä kello puristaa jäljet ranteeseen. Aiemmin ei mitään turvotusta ollutkaan. Olen vältellyt suolaa nyt kuumalla ilmalla, kun tidän että se turvottaa ja niinpä heti tekikin. Kärsin varmaan nyt loppuraskauden tästä turvotuksesta jos lämmin keli jatkuu, se ei meinaan lähde sitten millään laskemaan.

Yhteistyössä