Tuteista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyyntynyt äippä

Vieras
Kuinka henkilökohtaisia mielestänne tutit on?

Meillä oli tänää pieni hoidossa pari tuntia ja kun menimme lasta hakemaan oli hoitotädin oman lapsen (on ihan aavistuksen vanhempi kuin omamme) suussa meidän lapsen tutti. Kyllä ärsytti...!!

Mun mielestä tutit on sama asia kuin hammasharja, jokaisella omansa ja ei niitä lainailla toiselle. Siis tiedän että lapset niitä varastelee pienemmiltään/toisiltaan mutta mä en itse jätä lapselleni tuttia jos muitakin lapsia paikalla, eikä meillä muutenkaan syödä tuttia kuin nukkuessa kun olemme sitä vähentämässä kun ikääkin on jo 10kk.

Pieni asia eikä varmasti niin vakava mutta en todellakaan ymmärrä miksei voinut hoitaja ottaa tuttia pois viimeistään siinä vaiheessa kun oma sen menee varastaa vaan antoi omansa sit syödä toisen tuttia ja kun olimme siinä hetken olleet tuli tää vanhempi lapsi väkisin tunkee tutin lapsemme suuhun ja itkuhan siitä tuli ja mulle ärsytys kun olisin mielummin antanut uuden puhtaan tutin hoitolaukusta.

no todellakin ovat henk.kohtasia! Mun mielestä tuttipullon tuttiosatkin ovat henk.kohtasia, tosin monikko perheessä tää ei toimi... mutta kyllä muakin nuppiin ottais tuollanen!

hoidossa missä? siis jollain kaverilla vai ihan ammattilaisella? no ei tutit kyllä jakoon ole ja sanoppa seuraavalla kerralla että sitä tuttia ei käytetä kuin unilla ja toivoisit että toiset lapset ei sitä imuuttelis.

no periaatteessa samaa mieltä, että on henk.kohtaisia. Ottaisin itse kyllä heti pois jos oma lapseni ottaisi jonkun muun tutin.
Mutta myös toisaalta nuo tuonikäset kyllä muutenkin nuoleskelee ja pureskelee kaikki samat lelut.

oli hoidossa tuttavalla, jolle en valitettavasti voi kyllä sanoa mitään...

mutta kyseinen ihminen kyllä tietää tavamme toimia tuttien kanssa, mutta harvemmin kieltää omaltaan mitään.

mut tän takia en mielelläni lasta hoitoon anna... samoin en kestä sitä että samalla lusikalla syötetään.
ja mua myös ärsyttää kun itse yritämme pitää lapsen tavarat ja vaatteet siisteinä niin sit toinen antaa lapsensa tulla sotkee lapsemme tavarat/vaatteet, ei enää liittynyt aiheeseen mut ärsytys on nyt kova vaan kaikkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt äippä:
oli hoidossa tuttavalla, jolle en valitettavasti voi kyllä sanoa mitään...

mutta kyseinen ihminen kyllä tietää tavamme toimia tuttien kanssa, mutta harvemmin kieltää omaltaan mitään.

mut tän takia en mielelläni lasta hoitoon anna... samoin en kestä sitä että samalla lusikalla syötetään.
ja mua myös ärsyttää kun itse yritämme pitää lapsen tavarat ja vaatteet siisteinä niin sit toinen antaa lapsensa tulla sotkee lapsemme tavarat/vaatteet, ei enää liittynyt aiheeseen mut ärsytys on nyt kova vaan kaikkeen...

kas kummaa ettei omaa lusikkaansa tunge suuhun ja jaa kariesbakterit lapselle jo hyvissä ajoin!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
voitko hankkia lapsellesi jonkun muun hoitajan, eli jos on hoitotarve, et enää käytä tätä tuttavaasi? kun kerran noin moni asia ärsyttää.

kyse on lapseni mummista, mieheni äidistä. ei olla sinne mielellämme lasta antaneetkaan kun siellä tämä toinen pieni, mutta nyt ei ollut muuta vaihtoehtoa ja oli sellainen tunne ettei kehtaa mummilta evätä kokonaan lapsen hoitamista ja ajateltiin ettei tää vajaa pari tuntia niin haittaa. tämä oli siis eka kerta.
harmittaa vaan se kun on kyseessä ihminen jolle en oikeasti voi sanoa eikä mieskään äidillensä uskalla/viitsi mitään sanoa. suuttuu oikeasti niin vähästä ja ei haluta riitaa.
on muuten kyllä mukava ihminen ja mummi.

ja aikaisempaan tekstiin vastaten, niin siellä syödään samalla lusikalla. meijän lapsi ei ole koskaan saanut ruokaa samalla lusikalla koska itse hoidettu ruokailut eikä tähän hoitopätkään sisältynyt ruokailua kun oli niin lyhyt aika.

Yhteistyössä