tutista vierottaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
poika on 2v ja ajattelin et tutti otetaan pois kesän aikana. nyt kuitenkin viime aikoina pojalle on tullu joku oikein tutittelukausi :o ei oo ennen lutkuttanu huvikseen,vaan sillon kun menee nukkuun,mut nyt söis KOKO AJAN jos antaisin :o aamupalan jälkeen ekana itkunsekainen pyyntö,et äiti tuttiiii...? kun sanon ei,niin alkaa lohduton itku,ei mikään uhmaraivari,vaan nimenomaan lohduton sydäntä särkevä aito itku :(
jemmaan yleensä tutin aamulla heti ku ollaan herätty ja kaivan sen vasta päikkäreille ja sit taas illalla. mut vaikka keksis kuinka mielekästä tekemistä,niin poika muistaa kysyä tuttia säännöllisin väliajoin.. ja sit esim.illalla nukkuun mennessä se tekee kaikki iltatoimet tosi ripeesti kun tietää sit saavansa tutin ja kun se näkee sen tutin,niin se aito ilahtunut/helpottunut naurunsekainen kiljahdus "tuttiiii" :|

otanko tutin vaan tylysti pois? TIEDÄN että nukkumaan menosta tulee yhtä helvettiä ilman tuttia :/
meidän pojalle ei varmaan tehois mikään "viedään tutti oravavauvoille"-juttu.. auttaiskohan jos leikkais tutista kärjen pois ja näyttäis iteki ihan yllättyneeltä et oho,rikki.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja leniah:
Kokeilisin tota et leikkaat pään pois,tuskin tykkää siitä sitten enää.Ite oon jättänyt tutit pois 9kk ikäsenä kerralla vaan.

mäkin olisin jättäny jo vuosi sitten,mut lapsen isä sanoi silloin et hän ei ainakaan jätä vielä,joten olis ollu aika tuskaa et isillä saa tuttia ja kotona ei.. tiedän et lapsi ei olis siihen tottunu :|

Meil tuo poju on nyt 1v koht 3kk ja yhdessä vaiheessa jo meinasin jättää tutit pois, kun ei enää tarvinu niitä kuin unille käydessä...nyt oli sit pari viikkoa semmosita, et koko ajan ois pitäny saada olla tutti suussa...muutoin vaan istu maassa ja huus...nyt onnistunu taas pitämään ne tutit tuolla sängyssä, et unille vaan saa. AJattelin, et kunhan miehen kesäloma alkaa, ni sit tutit pois. SIlloin ei niin haittaa vaikka illat ja yöt ois alkuun huutoa ja itkua, kun ei miehen tarvi aamulla herätä klo 5 töihin...

Oon ite huomannu omien mukuloitten kohdalla, että hampaiden puhkeamisen aikoihin olisi tutti koko ajan suussa. Olenkin ajoittanut vieroituksen "väliaikoihin". Tytöltä nappasin tutin pois pari viikkoa sitten, käytti vain nukahtaessa. Sanoin, että tutit on vaan vauvoille, vauva syntyy n.3vkon päästä. Hyvin on mennyt ja kysyi tuttia vain kaksi kertaa. Kertaakaan ei itkenyt asiaa. Eka viikon yöt oli vähän levottomia, mutta nyt nukkuu tosi hyvin. Tyttö nyt 1v8kk. Pojan kanssa heitettiin aikoinaan tutit yhdessä roskiin ja roska-auto (joka oli silloin kova juttu) vei ne kaatopaikalle. Sai yhtenä yönä vartin raivarin ja asia oli siinä. Onnea vieroitukseen!

Meillä poika oli 2,5 v. kun päätettiin, että nyt jäi tutti. Sitä ennen se oli vain nukkuessa käytössä. Leikkasin tutista pään pois ja kerroin, että hiiri puraisi ja vei sen omalle vauvalle. Poika katseli ihmeissään, katseli ikkunasta, näkyykö lumessa hiiren jalanjälkiä (oli siis tammikuu) ja tyytyi osaansa. Vähän kyseli ekana iltana, mutta ei edes itkenyt tutin perään. Tämä oli ennakkoon näköjään meikäläiselle suurempi kysymys kuin lapselle itselleen!

mä olen jo kauan sanonut pojalle et tutti menee rikki jos sitä lutkuttaa muullonkin kun nukkumaan mennessä ja sen jutun se on sisäistänyt,joten olisko "julmaa" antaa sen vaan syödä ja sit hups,katoppa ku meni rikki? :whistle: vai onko se liian syyllistävää lasta kohtaan,tuleeks sille kauhee olo et ite rikkonu tuttinsa...?

Meillä oli ihan sama homma. Leikkasin tutista sit pään irti ja annoin poitsulle, joka kiikutti roskiin. 2 iltaa meni huutaessa ja nyt on viikko oltu ilman. Poika 2v2kk. Ja kannattaa kerralla hävittää kaikki tutit, muuten saattaapi lipsahtaa joku ilta ja antaa tutti vekaralle =)

meil ei oo ku yks tutti enää,oon jo muut heittäny pois ja sanonu et kun tuo menee rikki niin sit loppuu.. :whistle:

tarvii jutella viel tänää exän kanssa asiasta et on sit selvät sävelet kummassakin kodissa :)

Minä leikkasin kans pari viikkoa sitten tutista palan, hiiri on purassut siitä ja vienyt hiiri vauvoille. Poika täytti 2-v ja silloin otin pois. Alku oli vaikeaa, kun ei tahtonu rauhottua nukkumaan ilman tuttia ja on se välillä vieläkin. Nyt tulee 2 viikkoa tutin ottamisesta, sinnikkyyttä kyllä vaatii. Ja mulla oli ihan tippa itelle linsissä, kun otin pois. Säälitti, kun tutti on ollut niin tärkeä nukkuessa, mutta en halua kyllä lapsen hampaitakaan pilata.

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
meil ei oo ku yks tutti enää,oon jo muut heittäny pois ja sanonu et kun tuo menee rikki niin sit loppuu.. :whistle:

tarvii jutella viel tänää exän kanssa asiasta et on sit selvät sävelet kummassakin kodissa :)

mä tänään yritin just saada pikkusta 1v 10kk etä jos äiti heittää tutin lintuvauvalle,ekaksi ihmetteli,kun olin muka heittämässä ikkunasta ulos niin ei, ei anneta lintuvauvoille.
tarttee kattoojos miehen kesälomala kans vierottais. toisaaltas tää elämä on kovin helppoa tutin kanssa. Mutta mitähän ne hoidossa jos tutti,antaako ne käyttää siellä?

Meillä poika oli vajaan 2-vuotta kun Postimies Pate tuli ja vei tutit x-tädin vauvalle :D :xmas: :laugh: Kurrrrrja Postipate. Yritettiin vierotusta kertaalleen kun poika oli 1,5 vuotta mutta hän huusi suoraa huutoa tunnin joten siihen jäi se kokeilu. Poika ei ole syönyt tuttia kuin unille käydessään oikeastaan sen jälkeen kun täytti vuoden. Mutta tuo vajaa 2-vuotta näytti olevan oikea ikä vierotukselle koska mitään itkupotkuraivareita Postipaten tempusta ei tullut. Ekana iltana poika vähän nyyhkien kysyi tuttia ja sit yhdessä muisteltiin että kukas ne veikään ja mihin se ne vei. Seuraavana päivänä hän kysyi tuttia päiväuniakaan muttei illalla enää. Ja Ah tätä autuutta kun tuttia ei tartte käydä metsästämässä pitkin lattioita öisin!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
poika on 2v ja ajattelin et tutti otetaan pois kesän aikana. nyt kuitenkin viime aikoina pojalle on tullu joku oikein tutittelukausi :o ei oo ennen lutkuttanu huvikseen,vaan sillon kun menee nukkuun,mut nyt söis KOKO AJAN jos antaisin :o aamupalan jälkeen ekana itkunsekainen pyyntö,et äiti tuttiiii...? kun sanon ei,niin alkaa lohduton itku,ei mikään uhmaraivari,vaan nimenomaan lohduton sydäntä särkevä aito itku :(
jemmaan yleensä tutin aamulla heti ku ollaan herätty ja kaivan sen vasta päikkäreille ja sit taas illalla. mut vaikka keksis kuinka mielekästä tekemistä,niin poika muistaa kysyä tuttia säännöllisin väliajoin.. ja sit esim.illalla nukkuun mennessä se tekee kaikki iltatoimet tosi ripeesti kun tietää sit saavansa tutin ja kun se näkee sen tutin,niin se aito ilahtunut/helpottunut naurunsekainen kiljahdus "tuttiiii" :|

otanko tutin vaan tylysti pois? TIEDÄN että nukkumaan menosta tulee yhtä helvettiä ilman tuttia :/
meidän pojalle ei varmaan tehois mikään "viedään tutti oravavauvoille"-juttu.. auttaiskohan jos leikkais tutista kärjen pois ja näyttäis iteki ihan yllättyneeltä et oho,rikki.. :whistle:

se hakee nyt jonkinmoista läheisyyttä siitä tutista.. meillä oli poika n3v kun tutista vallan eroon päästiin :hug: pikku hiljaa...

Meillä esikoinen vieroitettiin tutista lopullisesti 1v8kk ikäisenä. Pikkuhiljaa ensin vähennettiin tutin syömistä niin, että loppuaikoina söi vain nukkumaan mennessä. Oli joulun aika ja puhuttiin tytölle, että tonttuvauvat tarvii tutteja. Lähetettiin ne sit yhteistuumin Korvatunturille. Pari päivää tyttö oli surullisempi (siis ei kiukuttunut eikä raivonnut, ei myöskään kysynyt tuttia, mutta oli vähän alakuloinen), sitten meni jo tosi hyvin. Ja jouluna joulupukki tietysti muisti, että oli saanut Korvatunturin tonttuvauvoille tutteja ja kiitti. Oli ylpeä tyttö :)

Yhteistyössä