Tutkija: 14 vuoden kuluttua koko pk-seutu on yhtä Lähi -itäkeskusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varsinainen #unelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
White flight on väistämätön koska asuntojen vakuusarvot laskee matu-alueilla eikä pankit lainoita enää uusia kauppoja. Ne joille siinä pelissä jää mustapekka kouraan menettävät omaisuutensa.

Talo saadaan maksettua pois 15 vuodessa. Tuskin sillä enää silloin on mitään myyntiarvoa, kun lähiöt ympärillä palavat ja ovat mamujengejä täynnä. Lohduttaudun sillä, että saadaan edes nyt lasten ollessa pieniä asua vielä tilavasti ja mukavasti alle vuokratason omakotitalossa.

Suosittelen lapsia lähtemään opiskelemaan jonnekin muualle kuin tänne pääkaupunkiseudulle tai vaikkapa ulkomaille. Itse voimme siinä vaiheessa muuttaa myös muualle Suomeen asumaan, jos jostain vielä löytyy matuvapaa alue. Voi olla, että Viro on siinä vaiheessa houkuttelevampi maa kuin Suomi.

Tämä oli myös hauska:
"Työttömyys ei ainakaan pahene, koska maahanmuuton kasvu luo varmasti uusia palvelutyöpaikkoja katoavien töiden tilalle."

Joo ihan varmasti. Ainakin sosiaalitoimi, päivähoito, terveydenhoito ym verovaroin tuotettavat palvelut ja virastot saavat lisähommia. Sinänsähän se pelkkä työpaikkojen lisääntyminen ei auta yhtään mitään, jos ne maksetaan valtion varoista.

Tätä suvakit eivät jostain syystä ole sisäistäneet. Jo nyt menee valtavat määrät rahaa matujen takia vartiointikuluihin, tulkkaukseen, palo- ja poliisivoimiin, vok-sirkuksen pyörittämiseen, lakimiespalveluihin, tuomioistuimiin jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Suomalaisilla duunareilla ei ole varaa maksaa tätä sirkusta. On turha kuvitella, että tänne tullut aines tulee tekemään töitä ja elättää itsensä.

Positiivista on se, että eivät tule levittäytymään. 14 vuoden kuluttua valtion taikaseinä on tyhjä eikä sossusta saa rahaa omakotialueelle muuttamiseen.

Aro voisi sillä aikaa miettiä, miten pääkaupunkiseudulta estetään tuleva white flight kun rikastuskulttuuri lisääntyy sietämättömiin mittoihin. Ainakin asuntokauppojen verotusta kannattaa nostaa.

Äläs sano. Joku päättävässä asemassa oleva suvakki keksii kohta, että eläkeläisten ei tarvitse enää asua isoissa omakotitaloissaan, kun taas suurperhe-matut tarvitsevat enemmän tilaan. Säädetään pari pakkolakia ja hupsheijaa. Kohta matut asuvat omakotitaloissa (joita suomalaiset käyvät tietenkin ylläpitämässä ja huoltamassa) ja eläkeläiset tungetaan rapistuneisiin kerrostaloihin pikkukopperoihin senioriasumaan.

On joo, mutta mites esim. kielitaito ja kyky sekä noudattaa suomalaisia lakeja...Poliisina ei voi toimia kuka tahansa kurkun viiltäjä.
Luuletko, että siinä vaiheesa enää tarvitaan suomea tai suomalaisia lakeja? Arabiaa ja sharialakia silloin noudatetaan, kantaväestö on rotan asemassa. Kantasuomalaiset hävitetään - se, tapahtuuko se nopeasti vai hitaasti, on toinen kysymys.

Mä tykkään kansainvälisyydestä. Tollanen jossa on paljon erilaisia ruokapaikkoja ja kahviloita ja liikkeitä on sellanen mistä mä tykkään. Mä uskon että toi leviää muuallekin turkuun ja tampereelle ja niillekin tulee mahdollisuus saada syödä erilaisia ruokia.

Luuletko, että siinä vaiheesa enää tarvitaan suomea tai suomalaisia lakeja? Arabiaa ja sharialakia silloin noudatetaan, kantaväestö on rotan asemassa. Kantasuomalaiset hävitetään - se, tapahtuuko se nopeasti vai hitaasti, on toinen kysymys.

Eiköhän uusi muhamettilainen herrakansa säästä osan kantasuomalaisista orjikseen. Ainakin parin ensimmäisen sukupolven vaaleat tyttölapset saavat paikan isäntien makuuhuonepalvelijoina.

Mä tykkään kansainvälisyydestä. Tollanen jossa on paljon erilaisia ruokapaikkoja ja kahviloita ja liikkeitä on sellanen mistä mä tykkään. Mä uskon että toi leviää muuallekin turkuun ja tampereelle ja niillekin tulee mahdollisuus saada syödä erilaisia ruokia.
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus (vaikka mistään oikeasti monikulttuurisuudesta ei voida puhua, pelkkää islamin palvontaa) ovat hieman eri asioita.

Nauroin tälle jutulle, oli taas niin ihqua multikultiunelmaa, että tuohon ei pysty kuin todellisuudentajunsa menettänyt ihminen nykyään. Eiköhän me tiedetä, että maanpäällinen helvetti on lähempänä totuutta kuin tuo mikälie perseestä ja pilvilinnoista revitty visio.

Äläs sano. Joku päättävässä asemassa oleva suvakki keksii kohta, että eläkeläisten ei tarvitse enää asua isoissa omakotitaloissaan, kun taas suurperhe-matut tarvitsevat enemmän tilaan. Säädetään pari pakkolakia ja hupsheijaa. Kohta matut asuvat omakotitaloissa (joita suomalaiset käyvät tietenkin ylläpitämässä ja huoltamassa) ja eläkeläiset tungetaan rapistuneisiin kerrostaloihin pikkukopperoihin senioriasumaan.

Tarkoitatko Päivi Nergiä?

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kot...-mahdollisia-silloin-puhumme-poikkeustilasta/

Juttu ei ole enää näkyvissä ilmaiseksi, mutta tuossa eukko puheli siitä, että valmiuslaki mahdollistaa kiinteistöjen/asuntojen pakko-otot tarvittaessa. Itse kyllä sytyttäisin taloni ennemmin palamaan, kuin antaisin valtion ryöstää sen..

Tarkoitatko Päivi Nergiä?

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kot...-mahdollisia-silloin-puhumme-poikkeustilasta/

Juttu ei ole enää näkyvissä ilmaiseksi, mutta tuossa eukko puheli siitä, että valmiuslaki mahdollistaa kiinteistöjen/asuntojen pakko-otot tarvittaessa. Itse kyllä sytyttäisin taloni ennemmin palamaan, kuin antaisin valtion ryöstää sen..

Suvakit ottavat käyttöön vielä 50-luvulla voimassa olleen huoneenvuokralain ja se on sitten siinä.