Tutkijat verottaisivat omassa asunnossa asumista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Minä en ole huomannut tuota karsimista ja supistamista. Voitko kertoa missä ja miten on karsittu?
Siihen liittyy luokkakokojen kasvattaminen, kirjoista ja muusta materiaalista karsiminen ja tinkiminen, sijaisia ei palkata, yksi opettaja saattaa opettaa kolmea luokkaa, jos muut opettajat on sairaana jne. Puhumatakaan erityislasten ongelmista. Moni heistä tarvitsisi erityisopetusta, tukea, jopa pääsyn eritysikouluun. Integrointi on päivän sana, muttei aina lasten etu. Se on vain halpaa nyt, saattaa tuottaa ison laskun tulevaisuudessa.

Sitten on maaseudun kuolevat pikkukoulut vielä omana ryhmänään.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Siihen liittyy luokkakokojen kasvattaminen, kirjoista ja muusta materiaalista karsiminen ja tinkiminen, sijaisia ei palkata, yksi opettaja saattaa opettaa kolmea luokkaa, jos muut opettajat on sairaana jne. Puhumatakaan erityislasten ongelmista. Moni heistä tarvitsisi erityisopetusta, tukea, jopa pääsyn eritysikouluun. Integrointi on päivän sana, muttei aina lasten etu. Se on vain halpaa nyt, saattaa tuottaa ison laskun tulevaisuudessa.

Aivan :flower: Tämä ei ole ongelma niiden lasten kohdalla, joiden vanhemmat pystyvät paikkaamaan opetuksen puutteet. Mutta se on suuri ongelma niiden lasten kohdalla, joiden vanhemmat eivät pysty. Mitä enemmän lapsi jää opetuksessa jälkeen, sitä vaikeampi hänen on ilman apua kuroa sitä eroa muihin kiinni. Se syö itsetuntoa ja aiheuttaa masennusta. Lopulta lapsen suhtautuminen koko kouluun on evvk, koska hän ei pelkästään omin ponnistuksin parempaankaan pysty. Kun lisänä on vielä harrastusmahdollisuuksien puuttuminen ja mahdolliset ongelmat kotona, onko ihme, jos tällainen lapsi syrjäytyy?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Minä en ole huomannut tuota karsimista ja supistamista. Voitko kertoa missä ja miten on karsittu?

Luokkakokojen kasvattaminen ja materiaalista tinkimistä on ollut kautta aikojen. Milloin enemmän, milloin vähemmän. Minä itse olen käynyt koulua luokissa joissa on ollut yli 30 päätä.

Minä pääsen seuraamaan erään pienen kunnan kyläkoulua erittäin läheltä ja siellä menee paremmin kuin missään muussa koulussa kuin mitä itse olen käynyt.

Luokkakokojen kasvattaminen ja materiaalista tinkimistä on ollut kautta aikojen. Milloin enemmän, milloin vähemmän. Minä itse olen käynyt koulua luokissa joissa on ollut yli 30 päätä.

Minä pääsen seuraamaan erään pienen kunnan kyläkoulua erittäin läheltä ja siellä menee paremmin kuin missään muussa koulussa kuin mitä itse olen käynyt.
Sehän on hyvä. Kiva kuulla. Olen myös sitä mieltä, että missä kyläkouluihin satsataan, ne toimivat hyvin.

Iso ongelma on nykyajan erityislapset.

Mä olen käynyt koulua luokassa, jossa oli 42 oppilasta. Opettajalla oli todella vähän aikaa auttaa yhtään ketään oppilasta yksilönä. Jos et jotain asiaa vaikka fysiikasta tai matematiikasta tajunnut, niin voi voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen käynyt koulua luokassa, jossa oli 42 oppilasta. Opettajalla oli todella vähän aikaa auttaa yhtään ketään oppilasta yksilönä. Jos et jotain asiaa vaikka fysiikasta tai matematiikasta tajunnut, niin voi voi.

42 on aikamoinen määrä oppilaita. Eipä siinä tosiaan jäänyt aikaa henkilökohtaiseen opetukseen. Mutta kuten huomaat niin aina on ollut ongelmia ja niistä on selvitty. Nykyinen marmatus kouluoloista on ihan turhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Tuo verotuksen uudistus olisi tervetullutta maahamme ja samalla pitäisi poistaa lapsilisät suurituloisilta.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1635360

Asuntotulo ei tosiaankaan olisi mikään hyvä uudistus. Vai pitäisikö myös omasta mökistä, autoilusta, avioseksistä jne maksaa "asuntotuloveroa"?

Lapsilisät tulisi panna verolle.

42 on aikamoinen määrä oppilaita. Eipä siinä tosiaan jäänyt aikaa henkilökohtaiseen opetukseen. Mutta kuten huomaat niin aina on ollut ongelmia ja niistä on selvitty. Nykyinen marmatus kouluoloista on ihan turhaa.
Ei niistä aina selvitty. Joillain oli silloinkin vanhemmat, jotka osasivat auttaa niissä fysiikan ja matikan ongelmissa. Osa maksoi tukiopetuksesta. Osalla ei ollut mahdollisuutta kumpaankaan, joten lapsen opintie saattoi tyssätä keskikouluun. Joillain ei tullut mentyä oppikouluun lainkaan eikä kansalaiskoulunkaan jälkeen yhtään mihinkään. Erona nykypäivään vaan oli se, että siihen aikaan myös kouluttamattomille riitti töitä. Nykyisin työhön kuin työhön aletaan edellyttämään jotain koulutusta.

Ei niistä aina selvitty. Joillain oli silloinkin vanhemmat, jotka osasivat auttaa niissä fysiikan ja matikan ongelmissa. Osa maksoi tukiopetuksesta. Osalla ei ollut mahdollisuutta kumpaankaan, joten lapsen opintie saattoi tyssätä keskikouluun. Joillain ei tullut mentyä oppikouluun lainkaan eikä kansalaiskoulunkaan jälkeen yhtään mihinkään. Erona nykypäivään vaan oli se, että siihen aikaan myös kouluttamattomille riitti töitä. Nykyisin työhön kuin työhön aletaan edellyttämään jotain koulutusta.
Maailma ei ole, eikä tule olemaan, täydellinen paikka. Aina löytyy niitä ihmisiä jotka eivät pärjää missään ja ajautuvat sivuraiteelle. Yhteiskunta nyt vain ei voi edetä sen kaikista hitaimman tahdissa.

Maailma ei ole, eikä tule olemaan, täydellinen paikka. Aina löytyy niitä ihmisiä jotka eivät pärjää missään ja ajautuvat sivuraiteelle. Yhteiskunta nyt vain ei voi edetä sen kaikista hitaimman tahdissa.
Aina toki tulee olemaan sivuraiteille ajautuvia. Mutta lapsi ei valitse vanhempiaan, joten mun mielestä jokaiselle lapselle pitäisi antaa mahdollisuus. Ei ole kenenkään etu, jos syrjäytyneiden määrä vaan kasvaa kasvamistaan. Jos nämä syrjäytymisuhan alla olevat lapset ja nuoret saadaan käymään koulunsa, hankkimaan ammatin ja menemään töihin, he tulevat työvuosinaan veroina maksamaan takaisin sen, mitä heihin on kotitaustansa vuoksi investoitu. Lisäksi he tulevat antamaan aikanaan omille lapsille toisenlaisen mallin kuin omat vanhempansa.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tuohon ei vain pelkkä rahan syytäminen auta. Olen nähnyt sen aika monessa perheessä. Kaikki on lopussa kuitenkin kiinni siitä, mitä yksilöllä itsellään on korvien välissä. Jos siellä ei ole mitään ei sitä sinne saada raha syytämälläkään.
Mutta sitä rahaa tarvitaan, koska ilman sitä ei ole tukiopetusta, ei nuorisotiloja, ei nuorten työpajoja eikä muutakaan. Ja mun mielestä meillä ei nytkään ole lapsille ja nuorille riittävästi sellaista yhteiskunnan varoin tuettua toimintaa, jonka avulla lapsi ja nuori pysyy tässä yhteiskunnassa kiinni vanhempiensa tilanteesta riippumatta. Esimerkiksi koulujen kerhot (kokkikerhot, tietsikkakerhot, valokuvauskerhot, elokuvakerhot, musiikkikerhot jne ) ovat tainneet kadota jo - ainakin lähes - kokonaan.

Mun mielestä rahaa voitaisiin oikein hyvinkin laittaa näihin kerhoihin sun muihin, se hyödyttäisi kaikkia. Mutta nykyään ollaan niin yksilökeskeisiä, että rahaa halutaan syytää yksilöihin. Tukitoimet, joita minä olen nähnyt on tuhottoman kalliita harrastusvälineitä sun muita alkoholistin yh äidin lapsille, joiden eteen vanhempi ei edes yritä tehdä mitään. Samalle perheelle maksetaan vuokra kohtuuttoman isosta asunnosta, jotta eivät syrjäytyisi. WHAAT??? :o Onko ihan oikeesti pakko asua tolkuttoman isossa asunnossa keskellä kaupunkia, ettei syrjäydy? Pitäisikö kaikille pienitulouisille sitten olla nämä samat edut, että maksetaan vuokraa isommasta ja kalliimmasta asunnosta, kuin mihin työssäkäyvillä on varaa? Jossakin mättää ja pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja sama...:
Mun mielestä rahaa voitaisiin oikein hyvinkin laittaa näihin kerhoihin sun muihin, se hyödyttäisi kaikkia. Mutta nykyään ollaan niin yksilökeskeisiä, että rahaa halutaan syytää yksilöihin. Tukitoimet, joita minä olen nähnyt on tuhottoman kalliita harrastusvälineitä sun muita alkoholistin yh äidin lapsille, joiden eteen vanhempi ei edes yritä tehdä mitään. Samalle perheelle maksetaan vuokra kohtuuttoman isosta asunnosta, jotta eivät syrjäytyisi. WHAAT??? :o Onko ihan oikeesti pakko asua tolkuttoman isossa asunnossa keskellä kaupunkia, ettei syrjäydy? Pitäisikö kaikille pienitulouisille sitten olla nämä samat edut, että maksetaan vuokraa isommasta ja kalliimmasta asunnosta, kuin mihin työssäkäyvillä on varaa? Jossakin mättää ja pahasti.
Mäkään en kannata sitä, että rahaa syydetään yksilötasolla ja koitetaan siten tasapainottaa yksilöiden välisiä eroja. Koska tämä jos mikä lisää kannustinloukkuja ja pienituloisten on silloin järkevämpää lyödä hanskat tiskiin. Työnteon pitäisi aina olla kannattavaa. Mutta kannatan sitä, että kehitetään asuinalueita siten, että siellä on kaikille tekemistä ja yleinen viihtyisyys on hyvä. En pidä lainkaan pahana sitäkään, jos yhteisöllisyyttä saadaan vahvistettua. Pelkästään vapaaehtoisvoimin vaan homma ei toimi.

Pienituloiset siis pakotetan asumaan vuokralla.

Ja kuka tästä taas hyötyisi? Ne suurituloiset, jotka ovat ostaneet sijoitusasuntoja ja käärivät köyhien vuokralaisten rahat itselleen.

Mäkään en kannata sitä, että rahaa syydetään yksilötasolla ja koitetaan siten tasapainottaa yksilöiden välisiä eroja. Koska tämä jos mikä lisää kannustinloukkuja ja pienituloisten on silloin järkevämpää lyödä hanskat tiskiin. Työnteon pitäisi aina olla kannattavaa. Mutta kannatan sitä, että kehitetään asuinalueita siten, että siellä on kaikille tekemistä ja yleinen viihtyisyys on hyvä. En pidä lainkaan pahana sitäkään, jos yhteisöllisyyttä saadaan vahvistettua. Pelkästään vapaaehtoisvoimin vaan homma ei toimi.

Mutta tällaisen einiinkannattavan tukemisen lisäämistä etenkin sossut nimenomaan on lisäämässä. Samalla sitten syytetään suurta osaa työssäkäyviä rikkaiksi roistoiksi, kun ei haluta antaa enää enempää omista tuloistaan niille, joilla on lähes yhtä paljon, tekemättä mitään, mutta silti haluavat lisää :headwall: Sais päättäjät lukee vähän enemmän kansista ja miettiä, miten saataisiin työnteko kannattamaan. Se ei ainakaan onnistu tukia nostamalla, ehei! Mutta jostain kumman syystä tukia halutaan vain nostaa ja nostaa :O

Yleistä asumistukea haetaan entistä enemmän
3.3.2010 11:37
A A Helsingin Sanomat

Kela sai viime vuonna ennätyksellisen runsaasti yleisen asumistuen hakemuksia. Vuonna 2009 uusia asumistukihakemuksia jätettiin kaikkiaan 144 600. Kasvua edellisvuoteen on peräti 37 prosenttia.

Kaikkiaan hakemuksia lähetettiin 450 000, kun mukaan otetaan tuen tarkistushakemukset.

Kelan mukaan hakemusten määrän räjähtäminen johtuu työttömyyden kasvusta. Yli 60 prosenttia asumistuen saajista nostaa jotain työttömyysetuutta.

Kynnys hakea asumistukea on myös laskenut, kun hakemuksen on voinut täyttää internetissä lokakuusta 2008 alkaen.

Entistä useampi asumistukihakemuksista myös joutuu hylätyksi. Viime vuonna joka kolmas uusi hakemus hylättiin, kun viisi vuotta aiemmin hylkäyspäätöksen sai ainoastaan 25 prosenttia hakemuksista.

Asumistukea sai maaliskuussa 165 300 ruokakuntaa.

Eikös omassa omistusasunnossa asumisesta pitäisi saada korvauksia, kun jää saamatta nuo vuokratulot?

Juu pitäs, tuohan voidaan laskea jo hyväntekeväisyydeksi. Sehän hypoteekkiyhdistykse laskema totuus, että asunto tuottaa parhaiten kun se on vuokralla ;)

Jos tuo totetuisi valtio olisi sitten velvollinen lunastamaan kaikkien omistusasunnostaan eroon haluavien asunnot ja ottamaan niistä vuokraa asujilta. Samalla kaikki vastuu, vakuutukset, korjauskustannukset, lämmityskustannukset tms menisi valtion piikkiin ja vuokralaisina sen kun nautittaisiin olostamme.

Mitä tyhmiä noihin työryhmiin valitaan? Pitäisi osata katsoa nenäänsä pidemmälle mihin "ajattelu" johtaa.

Samalla syydetään rahaa eu:lle, venäjälle (niin rikas maa, miksi Suomen pitää avittaa sitä missään rahallisesti? ) , kehitysmaihin (sata vuotta ainakin syydetty ja mitään ei tapahdu, missä vika? ). Hullua.

Alkuperäinen kirjoittaja Sama...:
Mutta tällaisen einiinkannattavan tukemisen lisäämistä etenkin sossut nimenomaan on lisäämässä. Samalla sitten syytetään suurta osaa työssäkäyviä rikkaiksi roistoiksi, kun ei haluta antaa enää enempää omista tuloistaan niille, joilla on lähes yhtä paljon, tekemättä mitään, mutta silti haluavat lisää :headwall: Sais päättäjät lukee vähän enemmän kansista ja miettiä, miten saataisiin työnteko kannattamaan. Se ei ainakaan onnistu tukia nostamalla, ehei! Mutta jostain kumman syystä tukia halutaan vain nostaa ja nostaa :O
Totta. Tukien korottamisella tehdään pienipalkkainen työ entistä vähemmän kannattavaksi.

Totta. Tukien korottamisella tehdään pienipalkkainen työ entistä vähemmän kannattavaksi.
Mutta silti tämä on sossujen ja muiden vasurien mielestä ainoa tapa hoitaa asia, leikkiä typerää kommunisti Robin Hoodia. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja :'(:
Mutta silti tämä on sossujen ja muiden vasurien mielestä ainoa tapa hoitaa asia, leikkiä typerää kommunisti Robin Hoodia. :headwall:

Robin Hood, tuo Sherwoodin metsän punaisin kommari :D

Yhteistyössä