Tutkimuksen kertomaa: "Mitä enemmän mies on mukana kotitöissä, sitä korkeampia avioeroluvut ovat"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän tuo tutkimustulos mitenkään mullistava ole. Juttu tosin on vanha, kymmenen vuoden takaa. Meillä on tapana asetella omia asenteita faktoiksi, mitä ne eivät ole. Tuo molemmat tekevät kaikkia töitä (käytännössä usein: mies tekee omiensa lisäksi myös perinteisiä naisten töitä) edustaa ajatumallia, jonka mukaan parisuhteessa samankaltaisuus luo onnea ja harmoniaa. Nyt kuitenkin norjalaistutkimus todisti toista: erilaistuminen perinteisiin rooleihin luo harmoniaa. Miksi jälkimmäinen olisi huonompi, tasa-arvo ei tarkoita mahdollisimman suurta samanlaisuutta, vaikka tätä meille yritetäänkin syöttää.

todellista onnea?
363dd887dbbf8c62689d82a83e3e5fb1.jpg

• Haha
Reactions: Echo
Mä luulen että 50/50 kotitöihin osallistuvissa pariskunnissa nainen on jo niin voimakas, että miehessä ei miellytä/kelpaa jossain vaiheessa enää mikään.

Mä teen 60-70 % sisätöistä, yritän muksujakin sitouttaa. Tykkään tehdä ruokaa, leipoa.
Mies tekee pitempää työpäivää, en halua vaatia häneltä kuin sen 30 %, joka on paljon.
En mä halua häntä kastroida.

Lasten kanssa pitää hänen olla paljon, sitä vaadin.

Ilmeisesti hän ei luontaisesti halua? Sinun pitää pakottaa!
Sanoisinko että hän ei huomaa.

Miehet elää enemmän hetkessä kuin naiset (siis puhun yleisellä tasolla). Ja on tilanteen vietävinä.
Eli jos naapurin Reiska tulee piha-aidalle juttelemaan, mies voi viettää siinä puoli iltaa.

Naisilla on koodattuna aikataulut päähän paremmin.

Eihän tuo tutkimustulos mitenkään mullistava ole. Juttu tosin on vanha, kymmenen vuoden takaa. Meillä on tapana asetella omia asenteita faktoiksi, mitä ne eivät ole. Tuo molemmat tekevät kaikkia töitä (käytännössä usein: mies tekee omiensa lisäksi myös perinteisiä naisten töitä) edustaa ajatumallia, jonka mukaan parisuhteessa samankaltaisuus luo onnea ja harmoniaa. Nyt kuitenkin norjalaistutkimus todisti toista: erilaistuminen perinteisiin rooleihin luo harmoniaa. Miksi jälkimmäinen olisi huonompi, tasa-arvo ei tarkoita mahdollisimman suurta samanlaisuutta, vaikka tätä meille yritetäänkin syöttää.

todellista onnea?

👍🤣

No mut nää on sentäs tyylikkäämmät kuin männävuosien karmeet parin yhtenevät pastellinsävyiset kahisevat tuulipukuasut 🙄😱

Onneksi olen sellaisilta välttynyt, sekä henk.koht. että "pariutuneena" 🤣

Mulla on todella vaikea ymmärtää tuota mies-nais konseptia tällaisissa kotityöasioissa.
Miksi nainen kuuluu keittiöön ja mies pihalle 2000-luvulla? Et jos naiset ei pukeudu hameisiin ja miehet polvisukkiin, naiset saa jumpata ja miehet osallistua synnytykseen.. Et miks kotityöt on se juttu, mikä tekee eron sukupuolten välille..

Mulla on todella vaikea ymmärtää tuota mies-nais konseptia tällaisissa kotityöasioissa.
Miksi nainen kuuluu keittiöön ja mies pihalle 2000-luvulla? Et jos naiset ei pukeudu hameisiin ja miehet polvisukkiin, naiset saa jumpata ja miehet osallistua synnytykseen.. Et miks kotityöt on se juttu, mikä tekee eron sukupuolten välille..
mä luin saksalaisen tutkimuksen et nainen onnelisimmillaan kun saa pitää järjestystä kotona yllä sillä aikaa kun mies tekee abstraktia ajatustyötä :)

Yhteistyössä