Ikäero aviomiehen kanssa nipistää vuosia naisen elämästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras

Naisen kannattaa naida ikäisensä mies. Uuden tutkimuksen mukaan naisen elinikä lyhenee, jos aviomies on häntä merkittävästi vanhempi tai nuorempi.

Aikaisempien tutkimusten perusteella on tiedetty, että nuorempi vaimo pidentää miehen elinikää. Sama ei kuitenkaan näytä pätevän toisinpäin. Naiset, joiden mies on 7-9 vuotta häntä nuorempi, elävät 20 prosenttia lyhyemmän elämän kuin naiset, jotka ovat naineet ikätoverin. Sama pätee myös, jos aviomies on naista vanhempi. Mitä suurempi ikäero, sitä suurempi on vaikutus naisen elinikään.

Tutkimus toteutettiin analysoimalla kahden miljoonan tanskalaisen terveystietoja.

Tutkimusta johtanut Sven Drefahl Max Planck -instituutista sanoo, että tuloksia on vaikea selittää. Nuoren naisen vaikutusta miehen elinikään on selitetty sillä, että miehen on oltava terve ja hyväkuntoinen saadakseen nuoremman naisen, joten hänen elinajanodotteensa olisi jo lähtökohtaisesti parempi. Tämä ajatus joutuu nyt kyseenalaiseen valoon, koska saman pitäisi päteä myös naisiin, jotka saavat nuoremman miehen.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ikäero+aviomiehen+kanssa+nipistää+vuosia+naisen+elämästä/1135256872764?ref=tf_iHSuutisboksi_p1

Tää on taas näitä. Mulle ei ole vieläkään mennyt jakeluun, miksi ihmisen pitäisi elää mahdollisimman pitkään? Ja onko pelkästään elettyjen vuosien määrä jotenkin sen elämän arvon mittari, vai voisko vaikka panostaa laatuun?

Mä elän mieluummin esim. 6-kymppiseksi miehen kanssa, jonka kanssa mun on hyvä olla, kuin 7-kymppiseksi miehen kanssa, joka on "oikean ikäinen"... :whistle:

Itsellä selvästi vanhempi mies ja koen kyllä, että se nipistää myös seksuaalisuudesta "vuosia" pois :(. Erektiovaikeudet rasittavat. Pelko leskeytymisestä nuorena on myös ongelma. Siitäkin huolimatta minulla ei tulisi mieleen luopua hyvästä, hauskannäköisestä ja urheilullisesta miehestäni. En vaihtaisi! :)

Itsellä selvästi vanhempi mies ja koen kyllä, että se nipistää myös seksuaalisuudesta "vuosia" pois :(. Erektiovaikeudet rasittavat. Pelko leskeytymisestä nuorena on myös ongelma. Siitäkin huolimatta minulla ei tulisi mieleen luopua hyvästä, hauskannäköisestä ja urheilullisesta miehestäni. En vaihtaisi! :)

Se alkaa rassata kun mies täyttää 70-kymmentä ja siitä ylöspäin. Tämä henkinen rasite lyhentää naisen elinvuosia, eikä enään ole naisen puolelta halua mieheen.
Vaikka mies kuinka kehuisi, mutta nämöä fusiologiset seikat vaikuttavat voimakkaammin.
Kun nainen on selvästi vanhempi, niin mies ei kykene sitten loppumatkalla kehumaan naista niin kuin hän odottaisi. Miestä alkaa kaduttaa avioliitto ja todellisuudessa haluaisi nuoremman naisen.

Yhteistyössä