tutkimuksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselee hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselee hän

Vieras
Hei..

Kyselen vaikken edes ole vielä raskaana...

Mutta pääseekö lapsivesipunktioon yksityisellä jos haluaa? siis vaikka np-ultrassa kaikki näyttäisi olevan hyvin?

Jos vaan itse haluaisi varmistua, ettei lapsi ole esimekiksi down...

miksi meniseit jos kaikki olisi hyvin np ultrassa? tiedätkö että lapsivesipunktioon liittyy aina pieni keskenmenon riski joten itse jättäisin kyllä tuollaiset visusti väliin jos ei todella ole mitään hyvää syytä.

Kuule tiedän kyllä ihan hyvin, että siihen liitty 0,5% keskenmenoriski.
Mutta en halua down-lasta, kivittäkää vaan, mutta en todellakaan.

Eli tekeekö yksityiset sitä omasta pyynnöstä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuule tiedän kyllä ihan hyvin, että siihen liitty 0,5% keskenmenoriski.
Mutta en halua down-lasta, kivittäkää vaan, mutta en todellakaan.

Eli tekeekö yksityiset sitä omasta pyynnöstä?

Kysyin tätä kakkosta odottaessani np-ultrassa yksityiseltä lääkäriltä (esikoisella tehtiin lvp), ja sanoi, että tehdään, oliskohan hinta ollut 1000e tietämillä. Mutta ei suositellut, kun np-ultra yhdistettynä veriseulaan on hyvä arvio + katsoi ultralla hyvin tarkkaan mm. nenäluun ja vähän sydäntäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
eivät tee, tyhmä! sinnehän juoksisi jonossa juuri yhtä typeriä kuin SINÄ. Älä hanki lasta jos et kestä seurauksia!

Ei varmaan kannattaisi kommentoida jos ei tunne tapausta...

Mä on seurannut vierestä tutun down-lapsen elämää kaikkine sydänleikkauksineen ja todellakin voin sanoa, että IKINÄ en downia synnttäisi tähän maailmaan kärsimään. Enkä myöskään olisi hyvä äiti sellaiselle. Tää on mun mielipide.

Ja kiitos Kata-76, sinneppä sitten kun se on ajankohtaista.

1000 e en maksaisi jos ei oikeasti olisi mitään syytä hakeutua tutkimukseen vain ihan muuten vaan menisin kun tuttavan elämä on ollut niin kamalaa, tässä elämässä voi tapahtua mitä vain ja on turha ajatella että niitä asioita pystyisi kontrolloimaan itse!

Alkuperäinen kirjoittaja -:
1000 e en maksaisi jos ei oikeasti olisi mitään syytä hakeutua tutkimukseen vain ihan muuten vaan menisin kun tuttavan elämä on ollut niin kamalaa, tässä elämässä voi tapahtua mitä vain ja on turha ajatella että niitä asioita pystyisi kontrolloimaan itse!

Se on sinun mielipiteesi, minulla on onneksi oikeus omaani. =)

Yhteistyössä