Tutkimus: mamulapset ovat matematiikassa kaksi vuotta suomalaisia lapsia jäljessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamut ovat tyhmiä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aloittaja on urpo. Aina sitä ihmetellään miten ensimmäisen polven mamut pärjäävät huonommin. Totta kai pärjäävät kun kielitaito on heikompaa kuin äidinkieltä puhuvilla. Aikaisemman koulun taso voi olla heikompaa tai riippuen maasta peräti olematonta. Ap voisi itse mennä toiseen maahan ummikkona oppimaan etenkin vielä niin että jätät pari vuotta koulua käymättä ja sitten katsot kuinka hyvin pysyt perässä.

Aloittaja on urpo. Aina sitä ihmetellään miten ensimmäisen polven mamut pärjäävät huonommin. Totta kai pärjäävät kun kielitaito on heikompaa kuin äidinkieltä puhuvilla. Aikaisemman koulun taso voi olla heikompaa tai riippuen maasta peräti olematonta. Ap voisi itse mennä toiseen maahan ummikkona oppimaan etenkin vielä niin että jätät pari vuotta koulua käymättä ja sitten katsot kuinka hyvin pysyt perässä.

Tekeeko totuus kipeää?

Toisen polven mamut pärjäävät lähes yhtä huonosti kuin ensimmäisen polven.

Olen -80luvun lapsia. Ne vietnamilaiset joita tunsin ja tunne edelleen osa on kouluttautunut lääkäreiksi, insinööreiksi, liike-elämän haiksi jne. Osa päättyivät tehtaalle tuotantotöihin mutta tuskin laskutaidtottomuuden takia.

Olen -80luvun lapsia. Ne vietnamilaiset joita tunsin ja tunne edelleen osa on kouluttautunut lääkäreiksi, insinööreiksi, liike-elämän haiksi jne. Osa päättyivät tehtaalle tuotantotöihin mutta tuskin laskutaidtottomuuden takia.

Itä-Aasiasta, Euroopasta tai jommalta kummalta Amerikan mantereeltahan tuleva väki pärjää yleensä hyvin. Toisin kuin Afrikan ja Lähi-idän "pakolais"porukka. Jos tuloksia analysoitaisiin erikseen afrikkalaisten ja lähi-itäläisten osalta niin ne olisivat paljon surkeampaa luettavaa kuin tuo ylläoleva.

Alkuperäinen kirjoittaja liike-elämän hai;30162821:
Sanoinko mä että siinä olisi jotain vikaa?

Et sitten ymmärrä sitä mitä kirjoitit? Jos sanotaan liike-elämän hai niin ei se tarkoita sitä että omistaa grillikiskan. Se voi olla jotakin muuta.

Vietnamilaiset eivät kuulukaan siihen roskasakkiin, joka on tullut tänne vain paremman elintason perässä loisimaan ja rikoksia tehtailemaan.

[QUOTE="eeee";30162910]Vietnamilaiset eivät kuulukaan siihen roskasakkiin, joka on tullut tänne vain paremman elintason perässä loisimaan ja rikoksia tehtailemaan.[/QUOTE]

Ei kaikki afrikkalaisetkaan tee niin.

[QUOTE="eeee";30162939]Kyllä se on jo selväksi tullut, mitkä ryhmät kuuluvat tähän loisimis/rikollisryhmään.[/QUOTE]

Juu juu.. niin varmasti. Sinä varmasti tunnet nekin ulkomaalaiset joilla on työ ja oma auto?

Nyt voidaan miettiä kuinka auttaa heitä oppimaan ja kuinka koulu voisi ottaa heidät paremmin huomioon. Täytyisi tutkia miksi he ovat jäljessä, sen jälkeen voimme auttaa heitä paremmin.

Nyt voidaan miettiä kuinka auttaa heitä oppimaan ja kuinka koulu voisi ottaa heidät paremmin huomioon. Täytyisi tutkia miksi he ovat jäljessä, sen jälkeen voimme auttaa heitä paremmin.

Resursseja näiden ryhmien auttamiseen on syydetty jo liiankin kanssa, jopa niin paljon, että se on jo kantasuomalaisilta pois. Jokin raja tässäkin (hyödyttömässä) auttamisessa pitää olla.

[QUOTE="eeee";30162939]Kyllä se on jo selväksi tullut, mitkä ryhmät kuuluvat tähän loisimis/rikollisryhmään.[/QUOTE]

No esimerkiksi kenialaisten työllisyys on Suomessa korkeampi kuin kantaväestöllä. "Hivenen" poiketen esimerkiksi naapureistaan somaleista.

[QUOTE="eeee";30162953]Tunnen paljon fiksuja, älykkäitä ja ja työteliäitä ulkomaalaisia, koska olen töissä kansainvälisessä työpaikassa. Ei silti kannata ummistaa silmiään ongelmilta, joita tiettyjen ryhmien massamuutto tänne on saanut aikaiseksi.[/QUOTE]

En olekaan ummistamassa silmiäni.

[QUOTE="eeee";30162957]Resursseja näiden ryhmien auttamiseen on syydetty jo liiankin kanssa, jopa niin paljon, että se on jo kantasuomalaisilta pois. Jokin raja tässäkin (hyödyttömässä) auttamisessa pitää olla.[/QUOTE]

Suomalaisia hekin ovat. Kantasuomalaisissa on myös ryhmiä joihin on syydetty resursseja. Mitä heille tulisi tehdä? Ei heitä voi nälkään ja kylmään tappaa, vaikka olisivat joidenkin mielestä heikompaa ainesta.

Suomalaisia hekin ovat. Kantasuomalaisissa on myös ryhmiä joihin on syydetty resursseja. Mitä heille tulisi tehdä? Ei heitä voi nälkään ja kylmään tappaa, vaikka olisivat joidenkin mielestä heikompaa ainesta.

Jos perheillä on varaa lähettää lapsiaan Afrikkaan 'lomailemaan', niin ei varmasti voida puhua, että heitä olisi kukaan tappamassa nälkään ja kylmään. Voisivat siis ihan itse panostaa myös hitusen suomalaiseen yhteiskuntaan integroitumiseen.

Yhteistyössä