tutkita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neitsyitä ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neitsyitä ei

Vieras
Mun mielestä on outoa et kun olen 30 ja vielä neitsyt niin mua ei suostuta tutkimaan gynellä. Menin papakokeeseen, mutta lääkäri ei tutkinut mua koska olin neitsyt.

luultavasti sen takia, koska papa tuloksissa ei pitäisi olla muutoksia ellei ole harrastanut seksiä. senhän takia ensimmäinen papa otetaan vasta kun on harrastanut seksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Neitsyitä ei;10732689:
Mun mielestä on outoa et kun olen 30 ja vielä neitsyt niin mua ei suostuta tutkimaan gynellä. Menin papakokeeseen, mutta lääkäri ei tutkinut mua koska olin neitsyt.

Mulla on samanikäinen kaveri (neitsyt myös) ja kyllä hänet on tutkittu ja papat otettu siitäkin huolimatta.

kyllä kohdunkaulansyöpä on sikäli sukupuolitauti, että sen aiheuttaa papilloomavirus, joka on myös kondylooman aiheuttaja. Varhain aloitettu seksielämä ja useat kumppanit lisäävät kohdunkaulan syövän riskiä merkittävästi.

kyllä kohdunkaulansyöpä on sikäli sukupuolitauti, että sen aiheuttaa papilloomavirus, joka on myös kondylooman aiheuttaja. Varhain aloitettu seksielämä ja useat kumppanit lisäävät kohdunkaulan syövän riskiä merkittävästi.
Kohdunkaulan syöpä EI ole sukupuolitauti, eikä papilloomavirus ole sen AINOA aiheuttaja. Vilkas sukupuolielämä LISÄÄ RISKIÄ, mutta niin tekevät monet muutkin asiat, muun muassa aikaisin alkaneet ja myöhään loppuneet kuukautiset, lapsettomuus tai vähäinen synnytysten määrä, ylipaino, alkoholin käyttö, tupakointi ja rasvaisen ruuan syönti. Eniten syöpää selittää perimä, taipumus sairastua kulkee suvussa.

Neitsytkin voi siis vallan mainiosti sairastua syöpään, eikä ole mitään syytä jättää naista tutkimatta koskemattomuuden vuoksi. Ihmettelenkin aloittajan väitettä, ettei häntä suostuta tutkimaan, totta kai lääkäri tutkii, jos potilas niin haluaa! Ei syöpä sitä paitsi ole ainoa syy tutkimuksen tekemiseen, voihan olla muutakin vialla, vaikkei oireita olisikaan.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä