Tuttava ei kuulemma kehtaa liikkua lapsensa kanssa, koska lapsi on lihava..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voikkis

Vieras
Tuskailee miten yksi lapsi onkaan niin lihava, koska samaa ruokaa syövät koko perhe ja muut on hoikkia. Kertoi, että on asiasta niin masentunut ja ettei kehtaa enää liikkua lapsen kanssa missään. Lapsi on 12 ja ylipainoinen muttei mielestäni lihava, vaikutelmaa toki korostaa se, että lapsi on kömpelö. Mua surettaa : (

Kova paikka tuntuu olevan.. Olen yrittänyt sanoa, että kaikki on erilaisia vaikka samoista geeneistä onkin. Se mikä ei lihota toista voi taas lihottaa toista. Eli entisestään hänen tulisi miettiä, esim. juuri pastan syöttämistä, sitä heillä menee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kova paikka tuntuu olevan.. Olen yrittänyt sanoa, että kaikki on erilaisia vaikka samoista geeneistä onkin. Se mikä ei lihota toista voi taas lihottaa toista. Eli entisestään hänen tulisi miettiä, esim. juuri pastan syöttämistä, sitä heillä menee.

Onko lapsella mitään intoa sitten esim johonkin liikunnalliseen harrastukseen.
Ja jos ovat jo kerta ravintoterapeutilla käyneet niin on aika omituista että lapsi sitten vain lihoo..tosin perhe/äiti ei taida noudattaa sieltä saatuja ohjeita.

Mutta toki on varmaan syytä äidin miettiä olisiko hänestä mukavaa jos miehensä esim häpeisi häntä jonkun sellaisen asian johdosta johon ei voi itse vaikuttaa. Sillä tuo lapsihan on vielä siinä vaiheessa ettei voi itse tuohon tilanteeseen vaikuttaa kun ei tajua varmaankaan mistä on kyse.

Joo no äidin pitäisi tässä tapauksessa tehdä asialle sitten jotain... Sekä omalle asenteelleen että pojan ylipainolle, jos poika oikeasti on ylipainoinen.

En voi ymmärtää että joku häpeäisi omaa lastaan.. huhhuh

mutta tuli kiusatuksi kun oli toisia pyöreämpi. Heillä vähän ehkä sitäkin ongelmaa, että muu perhe ei oikein liho mistään ja tämä yksi sitten lihoo aika normaalisti/helpostikin. Olen yrittänyt sanoa, että minäkin lihon helposti vaaleasta viljasta ja leivästä, mutta ei kai hän usko, kun muu perhe ei liho, että on mahdollista lihoa vaikke mitään"herkkuja" söisikään.

Hyi mikä asennevamma äidillä. Sen ymmärrän jos lapset jossakin vaiheessa sanovat etteivät kehtaa vanhempien kanssa liikkua kun ollaan eri ikäluokkaa, se vaan kuuluu siihen ikään että sanotaan noin mutta jos äiti sanoo lapsestaan ettei kehtaa liikkua lapsensa kanssa kun tämä on ylipainoinen niin huh huh! Siinä sietäisi äidin katsoa peiliin ja mennä itteensä ja miettiä mitä traumoja voi lapselleen aiheuttaa tämän asennevammansa kanssa.