Tuttava kävi kylässä ja valitti kun ei ole varaa jäädä kotiin hoitamaan 10kk vauvaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma6v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma6v

Jäsen
26.02.2006
449
0
16
Ensin sanon ettei tämä ole provo!

Siis en todella tietänyt mitä sanoa!!! Kyseessä siis tuttava ja meidän miehet tuntevat keskenään! Miehensä on kehunut minun miehelleni kuinka kahdesta edellisestä talosta nettosivat hyvin ja ovat olleet viisaita kun halusivat lapsensa vasta yli 30-vuotiaana!(Isompi lapsi alle 3-vuotias)

Kun olen heillä käynyt(pari kertaa vuodessa) uudessa omakotitalossa(heillä siis kuuteen vuoteen kolme uutta taloa jotka sitten verottomana myyneet) on aina uudet Marimekon verhot(uusin mallisto tietenkin), lapsilla kaikki Duplo Legon ja FP uusimmat lelut! Koko perheellä merkkivaatteet ja huonekaluja ei osteta Ikealta!

Olen pitänyt heitä viisaana(haluavat lapsia kun ovat valmiina) ja ahkerina(rakentaneet tämän viimeisen omakotitalon pienen lapsen ja vauvamasun kanssa) ja olen jopa kateellinen kaikesta uudesta hienosta merkki tavaroista/vaatteista mutta nyt kyllä teki mieli vetää suoraan pataan tätä valittajaa....ei ole vara jäädä hoitamaan lapsia kotiin!!! Jokainen tekee oman valintansa MUTTA valehdella ei puoli itkuisena tarvitse siis varmasti on varaa jos vaan laittaa vähän tärkeysjärjestystä asioille!!!

Kiitos kun sain purkautua...heti parempi mieli!

Miksi olisi valehdellut? Ehkä talon maksamiseen tarvitaan kahden aikuisen tulot. Harva pärjää kotihoidontuella. Sieppasiko sinua oletettu valehtelu vai lapsen vieminen hoitoon?

ehkä tuon kaiken jälkeen ei olekaan enää varaa. Ovat ottaneet velkaa liikaa, eläneet velaksi ja luottokortit tapissa. Ethän sinä voi tietää heidän taloudellista tilannetta. Jos oikein itku silmässä on asiasta kertonut. Ovat ehkä tajunneet vasta nyt ylivelkaantumisen jne. älä tuomitse kun et voi tietää!

• Tykkää
Reactions: Data
Ap ei ymmärrä, että tuon elintason ylläpitäminen vaatii rahaa. Pitäiskö sun ystävien sitten myydä uusin talonsa ja alkaa hommata kamppeensa kirpparilta? Tulisko sulla sitten hyvä mieli?

Mäkin luulen, että ei oo varaa kun taloon/muuhun elintasoon menee niin paljon.

Mullakaan ei meinannu olla varaa 3v sitten, jäin kuitenkin. Tulot oli sillon 2xenemmän, mitä nyt ja edelleen on varaa :D Jos on tottunut hyvään elintasoon niin on tosi vaikea ajatella miten pienemmällä rahalla voisi pärjätä. Meillä siis mies on sen jälkeen irtisanottu hyväpalkkaisesta työpaikasta jne.

En ymmärrä minäkään. Mutta iahan samaa tihrustusta olen kuunnellut miehen veljen vaimolta. Muksuja on neljä ja rouva on ollut kotona viimeiset 12 vuotta. JATKUVA itku ja tihrustus kun ei ole mihinkään varaa. Ja että olis päästävä silmälääkäriinkin mutta ei ole rahaa. Mihinkään ei ole rahaa ja siitä puhutaan lujaan ääneen AINA kun tavataan.

Ääripäitä molemmat. Miehen veljen vaimolle suosittelisin suun tukkimista tai töihin menoa (pieninkin jo 3v). Yhtälailla kuin suosittelisin ap sun tutuille mietiskelyä mihin kaikki rahat menee.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Piti vielä lisätä, että otin meidän molempien tiliotteilta kaikki menot ylös. Yllätyksekseni huomasin, että meillä meni monta sataa kuukaudessa ulkona syömiseen, kahvitteluun jne. Asioita, mistä on helppo tinkiä... Mutta en tajunnu yhtään et sellaisiin menee niin paljon!

On siinä kyllä tärkeysjärjestys taas ylösalaisin jos hieno sisustus on tärkeämpää kuin silmälääkäri..mun vanha täti pitkitti niin kauan silmälääkärille menoa( jonkun pelon takia) että sokeutui sitten lopullisesti..

Isot menot. Tai sitten valehteli siksi, että tiesi sun kannattavan pitkää kotona hoitamista eikä jaksanut kuunnella moralisointia? Tai sitten se rahatilanne ei olekaan niin hyvä kun on antanut ymmärtää. Tai sitten jotain muuta, mitä se oikeastaan sulle kuuluu?

Kuten tekstissäni kirjoitin niin jokainen tekee omat valintansa, olin vaan todella yllättynyt tästä valittamisesta kun päälle päin tilanne näyttää siltä miten sen teille kerroin! Ja mitä se mulle kuuluu...olisi varmaan pitänyt laittaa korvat tukkoon ja alkaa lällättämään kun toinen avautuu! Yritin olla mahdollisimman ilmeetön vaikka sisällä myllersi kaikki nuo ajatukset! En tunne perhettä niin kuin mieheni(hän ei kuulu muiden arvostelijoihin joten ei ole asiasta isommin kanssani keskustellut, kertonut vaan tärkeimmät jutut esim. talon myynnistä, osoitteen muutoksesta)

Missä olen kertonut että kannatan pitkää kotona oloa! Jokaisen lapsen jälkeen olen töissä ollut ja vakituinen työpaikka on! Ja meilläkin on uusi iso omakotitalo mutta sisustus, lelut ja vaatteet kelpaa myös käytettyinä! Menen nyt töihin nuorimman ollessa 1v10kk tosin olen keikkaillut kullä koko hoitovapaan ajan!

Kuten tekstissäni kirjoitin niin jokainen tekee omat valintansa, olin vaan todella yllättynyt tästä valittamisesta kun päälle päin tilanne näyttää siltä miten sen teille kerroin! Ja mitä se mulle kuuluu...olisi varmaan pitänyt laittaa korvat tukkoon ja alkaa lällättämään kun toinen avautuu! Yritin olla mahdollisimman ilmeetön vaikka sisällä myllersi kaikki nuo ajatukset! En tunne perhettä niin kuin mieheni(hän ei kuulu muiden arvostelijoihin joten ei ole asiasta isommin kanssani keskustellut, kertonut vaan tärkeimmät jutut esim. talon myynnistä, osoitteen muutoksesta)

Ihan myllersi ajatukset? Vmp.
Anna toisten elää tavallaan, anna heidän pitää elintasonsa. Ei ole ainut perhe, kenen lapsi menee hoitoon 10kk iässä.
Se, että ei ole varaa, pitää varmasti paikkansa. Ihmisillä kun on erisuuruiset menot, omakotitaloo ei varmaan maksella ihan pyöreellä kolmensadan kth'lla.
Ja ne suuret summat mistä jauhoit, on varmaan jollain tilillä josta niitä ei edes tuosta vaan saa.
Ehkäpä ne rahat säästellään lapsille, elämää turvaamaan?

Nää on aina ihme alotuksia, kun kaivelee se kateus toisen omaisuudesta, ja räävitään toisten normaaleja päätöksiä. Toitottaen suureen ääneen, ettei oikeen edes perhettä tunneta.

Kaikilla ei ole varaa jäädä hoitovapaalle kuten sinulla. Ystäväsi tuskin esitti mitään vaan oli todella ahdistunut tilanteesta kuvailusi mukaan. Puolosoilla vou ja on asioita, joita ei ulkopuolisille kerrota. Velkaa voi olla pilvin pimein sekä pikavippejä. Puoliso voi olla sairas.

[QUOTE="Vieras";27462093]Miksi olisi valehdellut? Ehkä talon maksamiseen tarvitaan kahden aikuisen tulot. Harva pärjää kotihoidontuella. [/QUOTE]
En minäkään tuossa valehtelua näe. Tuollaisen elintason ylläpitämiseen voi hyvinkin todennäköisesti tarvita 2 aikuisen palkkatuloja. Ja silloinhan tilanne on se, ettei ole varaa jäädä kotiin...olisi toki, jos alkaisi kituuttaa ja myisi talon (kärjistetysti) mutta kaikki eivät vaan ole sellaiseen valmiita.

No, varmaan luonnollista että sen unelmatalon ja pelien & vehkeiden pitäminen edellyttää kahden ihmisen palkkaa. Valintoja juurikin eikä ehkä sellaisenaan tullut tuollekaan pariskunnalle yllätyksenä. Yllättävää sen sijaan voi olla se miten kovalta tuntuu tosipaikan tullen viedä se vauva hoitoon. Tai sitten ei halua leimautua "kylmäksi uraäidiksi" pitkää kotiäitiyttä kannattavan(?) tuttavan silmissä ja siksi katsoo parhaaksi valittaa tilannetta.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Jokaasen perheen oma valinta missä iäs laittaa lapset hoitoon. Ei kuulu muille tuo asia.

Tuon perheen elintason ylläpitämiseen varmaankin tarvitaan molempien palkat ja kotihoidontuki on niin onnettoman pieni, että ei sillä pahemmin mitää maksella. Mutta palstalogiikan mukaan pitääs myydä talo ja muuttaa pieneen ja halpaan asuntoon vuokralle.

Yhteistyössä