Tuttavan koira hoidossa,kaamea haju,missä vika?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anelma"

Vieras
Eli meillä on tuttavan koira hoidossa,jo tullessa koira haisi ihan hirveästi.
Pari päivää sitten pesin koiran,mutta sepä ei auttanutkaan,vaan haju on ja pysyy.Missä vika? Koiran pesin ihan kunnon koiranshampoolla jota käytän omallekin koiralle.Haju on todella kaamea,haisee pitkälle asti.
Katselin illalla koiran suuhun,ja huomasin että koko suu on todella huonossa kunnossa Voiko tuo haju tulla suusta?
 
[QUOTE="Joku1";26658278]Hammaskivet tai sitten huonolla ruokinnalla. Mitä se syö ?[/QUOTE]

Ihan markettien koiranruokaa tuolle lykkäsivät mukaan,ja niitä syö myös kotonaan,nappuloita ei pysty syömään.
 
Saman olen kuullut minäkin ja itseasiassa olen itse ihan todennut. Kyllä aika monen nappulansyöjän hampaat haisee ihan hirveälle. Siis nämä jotka syö markettiruokia. Vaikka ikääkin saattaa olla tyyliin 3 vuotta, niin ei siinä kyllä pitäisi vielä mistään hammaskivestä olla kyse.
 
olisiko ihan rotu- tai yksilöerojakin? samaa meidän kaksi sekarotuista söi, toinen haisi aina märälle koiralle ja toinen havumetsälle. arvatkaa kumman turkkiin teki mieli nenänsä upottaa?
 
SE ON HIIVAA! Eläinlääkärilta saa turkkiin tarkoitettua hiivashampoota, meidän hauvalla auttoi heti ekan pesun jälkeen. Katso myös koiran korvat, hiivaa voi olla sielläkin.
 
Nostan tässä tietoisesti vanhan ketjun esiin, vaikkei aihe aivan täysin olekaan kohdallaan. Itselläni on koira, jonka turkkia ei saa pestä ihan milloin vain haluaa, ja tahtoisin tuoda myös tämän seikan tiettäväksi.

Loistavaa, että hoitajana olet käyttänyt koirashampoota eikä hajunlähde loppujenlopuksi ollutkaan koiran turkissa. Tästä huolimatta ehdotan, että ennen kuin koiran hoitaja pesee koiran (tähän tarkoitetulla pesuaineella tai millä muulla shampoolla tahansa), hoitaja kysyisi koiran omistajalta tähän luvan.

Oman - tosin vanhan - koirani housukarvat haisivat ikäviltä jo kahden viikon sisällä kunnollisesta pesusta. Tämän haitan poistamisen olisi riittänyt vesipesu, mutta innokkaan hoitajan takia jouduin hoitamaan kärsinyttä ihoa usean viikon ajan.

Tästä viisastuneen neuvoisin kaikkia koiranhoitajia, jotka havaitsevat epämiellyttävän hajun lähtevän hoitokoirasta ottamaan yhteteyttä koiran omistajaan ja selvittämään tilanteen!
 

Yhteistyössä